p

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Αυξημένα τα τέλη του 2011 για τα αυτοκίνητα της τελευταίας πενταετίας


  •  
  • Nέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το οποίο καταργούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης, υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού και ενσωματώνεται ο χωριστός ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού, παρουσίασε το υπουργείο Οικονομικών. Αυξημένα τα τέλη για τους κατόχους καινούργιων αυτοκινήτων, όσων δηλαδή ανήκαν στην κλάση Α' (ταξινόμηση μετά το 2005). Με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα
    υπολογίζονται τα τέλη για όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2011.

  • Βάσει του νέου συστήματος:

    Καταργείται το κριτήριο της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.

    Υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.

    Ενσωματώνεται ο χωριστός ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009.

    Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού. Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:

    Κλιμάκιο κ.εκ.
    Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ)
    Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ)
    Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ)



    Από
    έως
    Από
    έως
    Έως
    300
    20
    0
    68
    20
    -48
    301
    785
    50
    28
    96
    22
    -46
    786
    1071
    110
    94
    187
    16
    -77
    1072
    1357
    120
    94
    187
    26
    -67
    1358
    1548
    220
    184
    352
    36
    -132
    1549
    1738
    240
    184
    352
    56
    -112
    1739
    1928
    270
    184
    352
    86
    -82
    1929
    2357
    600
    578
    821
    22
    -221
    2358
    3000
    800
    712
    1130
    88
    -330
    3001
    4000
    1000
    912
    1330
    88
    -330
    4001
    και άνω
    1200
    1112
    1530
    88
    -330
    Να σημειωθεί πως τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

      ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ  CO2 ανά χιλιόμετρο)
    ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) 
    0 - 100
    0
    101 - 120
    0,80
    121 - 140
    1,00
    141 - 160
    1,50
    161 - 180
    2,00
    181 - 200
    2,25
    201 - 250
    2,50
    Άνω των 251
    3,00
    Επίσης, συνδέονται τα τέλη κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/1/2011 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:


      ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ  CO2 ανά χιλιόμετρο)
    ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) 
    0 - 100
          0
    101 - 150
         2 
    Άνω των 151
          2,5
    Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10%  σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.

    Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.
    Newsroom ΔΟΛ