p

Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

“Κατ’αρχήν συμφωνία” στην Μόσχα μεταξύ Ρωσίας και Βουλγαρίας για επανεκκίνηση του Μπουργκάς-Αλεξ/λη!

Φαίνεται ότι οι Ρώσοι με κάποιο τρόπο έπεισαν τους Βούλγαρους να επιστρέψουν στο έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Προφανώς ρόλο στην όλη προσπάθεια παίζουν πλέον και οι ΗΠΑ και ειδικά η Chevron, όπως...
έγραψε πρώτο το defencenet.gr. Στην χθεσινή πρώτη συνάντηση που είχαν στη Μόσχα οι εκπρόσωποι της βουλγαρικής και της ρωσικής πλευράς, που συμμετέχουν στο έργο του πετρελαιαγωγού οι Βούλγαροι συμφώνησαν να εξετασθεί μια νέα οικονομική πρόταση της Transneft που συμμετέχει από ρωσικής πλευράς στην ολοκλήρωση του έργου, ενώ δέχθηκαν να προχωρήσουν κάποιες προκαταρτικές ενέργειες που έχουν σχέσεη με την κονή τριεθνή εταιρεία.

Γενικά οι Βούλγαροι αυτά που συμφώνησαν βρίσκονται σε πλήρη αντιδιαστολή με όσα έλεγε ο φιλοαμερικανός πρωθυπουργός τουθ τον Ιούνιο περί «ακύρωσης του αγωγού λόγω περιβαλλοντικών θεμάτων που ανακύπτουν από την κατασκευή του»
Η πρόταση κατατέθηκε από τη ρωσική εταιρία “Transeft”, δήλωσε το μέλος του εποπτικού συμβουλίου της διεθνούς εταιρίας έργου “Trans Balkan Pipeline”, Ρούμεν Ποροζάνοφ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του βουλγαρικού υπουργείου Οικονομικών, οι συμμετέχοντες στη συνάντηση συμφώνησαν να αναπτυχθεί περαιτέρω η πρόταση της “Transneft” και να εξεταστούν τα οικονομικά οφέλη για τους μετόχους της “Trans Balkan Pipeline”.
Την υλοποίηση του έργου του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, ύψους 1 δισ. ευρώ, ανέλαβε η Trans Balkan Pipeline BV (η εταιρία που ιδρύθηκε αποκλειστικά για την κατασκευή και λειτουργία του συστήματος του αγωγού).
Στη διεθνή εταιρία, μέτοχοι είναι: -η βουλγαρική εταιρία “Project Company Oil Pipeline Burgas-Alexandroupolis – BG AD”, με 24,5% του μετοχικού κεφαλαίου, -από τη Ρωσία συμμετέχει η κοινοπραξία αγωγού “Burgas – Alexandroupolis Ltd”, που ιδρύθηκε από κοινού από τρεις εταιρίες, τις AK Transneft, NK Rosneft και Gazrpom Neft (κατέχει το 51%) -και από την Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση και η ΕΛΠΕ – ΘΡΑΚΗ ΑΕ, που ιδρύθηκε από κοινού από τις εταιρίες Ελληνικά Πετρέλαια και Θράκη και κατέχει το 24,5% του μετοχικού κεφαλαίου της διεθνούς εταιρίας του έργου.
Πάντως γενικά στην βουλγαρική πλευρά φαίνεται ότι είναι υπαρκτό θέμα αξιοπιστίας. Μόλις την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός οικονομικών της Βουλγαρίας διέψευδε τα δημοσιεύματα του ρωσικού Τύπου αναφορικά με την επικείμενη επίσκεψη βουλγαρικής αντιπροσωπίας στην Μόσχα τον Σεπτέμβριο. Της βουλγαρικής αντιπροσωπείας ηγαίται ο Συμεών Ντζάνκοφ, αναπληρωτής πρωθυπουργός της Βουλγαρίας.
Μία άλλη εξέλιξη που έχει σχέση με τον αγωγό, αφού δρομολογήθηκε λόγω του project του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης είναι το νέο συνοριακό πέρασμα που ενώνει τις δύο χώρες στις περιοχή του Έβρου κοντά στην Ορεστιάδα, στο χωριό Κυπρίνος. Ό αυτοκινητόδρομος αποφασίστηκε για να βοηθήσει τις μεταφορές που είναι αναγκαίες για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

Πρόκειται για το μεθοριακή διάβαση Ιβαΐλογκραντ-Κυπρίνου η οποία είναι συνολικά η πέμπτη οδός πρόσβασης που ενώνει πλέον τις δυο χώρες.
Θα εξυπηρετεί μόνο τη διέλευση αυτοκινήτων και δεν θα διαθέτει. Ευτυχώς κάποιοι φαίνεται να βάζουν μυαλό: Τα προηγούμενα τέσσερα περάσματα έχουν φέρει κάτι παραπάνω από κοντά τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς σε Ελλάδα και Βουλγαρία με ότι αυτό συνεπάγεται και αναλύεταοι διεξοδικά στην ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟ 2010-2011 που κυκλοφορεί.
Tα κοινά σύνορα Ελλάδας-Βουλγαρία έχουν συνολικό μήκος 493 χιλιόμετρα. Οι άλλες τέσσερις μεθοριακές διαβάσεις είναι Κουλάτα-Προμαχώνας, Ίλιντεν-Εξοχή, Σβίλενγκραντ-Ορμένιο και Ζλάτογκραντ-Θέρμες.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr