p

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Εγκρίθηκε επί της αρχής το ν/σ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά


Εικόνα από τα Ναυπηγεία

Νωρίτερα στην Επιτροπή κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των Ομίλων «Thyssenkrupp» και Abu Dhabi Mar.

Με την συμφωνία, η ελληνική πλευρά αποδέχεται την είσοδο της Abu Dhabi στο μετοχικό κεφάλαιο των Ελληνικών Ναυπηγείων σε ποσοστό 75%.

Το 25% το διατηρεί η γερμανική «HDW». Η «Thyssenkrupp» είναι στρατηγικός εταίρος της Abu Dhabi στην Ελλάδα και την Γερμανία.

Οι βουλευτές όλων των πτερύγων της Βουλής υπέβαλαν ερωτήσεις, μεταξύ αυτών και ο υπουργός  Άμυνας.

Ο κ. Βενιζέλος -επικαλούμενος το επιχείρημα της ΝΔ με βάση το οποίο καταψηφίζει- ρώτησε αν θα μπορούσαν να κατασκευαστούν δύο νέα εξ υπ' αρχής υποβρύχια με τον ίδιο προϋπολογισμό και ακόμη ρώτησε αν κατά την διαπραγμάτευση χρησιμοποίησαν ενδιάμεσους, αν υπήρξε παράπλευρη επαφή, αν κατέβαλαν προμήθεια ή αμοιβή, αν είχαν, πέραν των επίσημων επαφών, άλλες επαφές και αν υπήρξε οποιαδήποτε πίεση.

Ο κ. Ατσμποντίεν ανέφερε ότι το τίμημα, αφού υπόκειται στην κλιμάκωση, στο τέλος θα ήταν πολύ υψηλότερο και θα προσέγγιζε το ποσό των καινούργιων υποβρυχίων.

Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης του υπουργού, ο κ. Ατσμποντίεν απάντησε ότι υπήρξε πλήρης διαφάνεια και ότι «δεν υπήρξαν μεσολαβητές, αντιπρόσωποι, δεν μας προσέγγισε κανείς με την πρόθεση να εργαστεί ως μεσάζων, δεν υπήρξε καν απόπειρα απόκλισης από τα πολύ αυστηρά πρότυπα διαφάνειας που ισχύουν στην Thyssenkrupp».

«Χρειάζεται συντονισμός, συνεργασία και στενή συνεργατική σχέση μεταξύ της κυβέρνησης, του Πολεμικού Ναυτικού και του Σκαραμαγκά» είπε ο κ. Σάφα, ενώ απαντώντας στο ερώτημα για την διασφάλιση των θέσεων εργασιών είπε πως τα δύο υποβρύχια που θα κατασκευαστούν θα χρησιμοποιηθεί το 35% του εργατικού δυναμικού, ενώ το υπόλοιπο θα πρέπει να εργάζεται μέσω συμβάσεων τις οποίες -όπως είπε- «θα εξασφαλίσουμε από την εξαγωγική αγορά, από το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας, το οποίο έχει ανάγκες και που θα πρέπει κάπου να τις καλύψει».

«Υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι και λίγη δουλειά στο Σκαραμαγκά. Εμείς παρέχουμε πρόσβαση στις ξένες αγορές» τόνισε.

Αναφορικά με τους εργαζόμενους στο τροχαίο υλικό, είπε πως αν χρειαστεί θα προσφύγει σε εκείνους, ενώ τόνισε ότι δεν έχει κανένα λόγο να χρησιμοποιήσει δυναμικό από το εξωτερικό.

Ο υπουργός ευχαρίστησε τους Ατσμποντίεν και Σάφα διότι εκπροσωπώντας τα συμφέροντα των ομίλων τους διαπραγματεύτηκαν με την Ελληνική Δημοκρατία με σκληρό αλλά καθαρό τρόπο και πάντως με καλή διάθεση κι έτσι -όπως είπε- «καταφέραμε να επιλύσουμε σοβαρότατα και δυσκολότατα προβλήματα και να διαμορφώσουμε μία συμφωνία η οποία ζητεί την έγκριση της Βουλής γιατί η ποιότητά της είναι τέτοια και οι εγγυήσεις που τη συνοδεύουν είναι τέτοιες που επιτρέπουν στη Βουλή να διαπιστώσει ότι είναι συμφέρουσα για το Δημόσιο».
ΑΠΕ-ΜΠΕ