p

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

Στήνουν παιχνίδι στα ελληνικά ομόλογα

Το σενάριο της αναβάθμισης της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλαδας παίζουν δειλά, δειλά οι ευρωπαϊκές τράπεζες καθώς έχουν φορτωθεί στα χαρτοφυλάκια τους ελληνικά ομόλογα τα οποία θέλουν να διοχετεύσουν στις αγορές. Σε πρώτη φάση ένα αρκετά μεγάλο μέρος των ελληνικών χρεογράφων έχουν προσκομιστεί στην ΕΚΤ για την άντληση ρευστότητας αλλά όσο περνά ο καιρός η ΕΚΤ θα αρχίζει να...
σφίγγει τα δημοσιονομικά και θα χρειαστεί να επαναγοράσουν τα ομόλογα τους.

Υπό την προοπτική ότι τα ομόλογα θα επιβαρύνουν τα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια οι μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες προσπαθούν να βρουν τρόπους για να "ξεφορτωθούν" τα ελληνικά ομόλογα.Όσο οι τιμές όμως είναι χαμηλές και τα spreads στα ύψη μπορεί να εισρπάττουν τόκους αλλά αν αποτθμηθούν στην αξία αγοράς τότε θα γράψουν μεγάλες επισφάλειες.

Οπότε οι διοικήσεις έχουν αρχίσει να ρίχνουν το σενάριο της αναβάθμισης της Ελλάδας από τους οίκους πιστοληπτικής αξιολόγισης με στόχο την άνοδο των τιμών των ελληνικών ομολόγων ώστε να τα πουλήσουν σε λιανικούς και θεσμικούς πελάτες τους και να γίνουν πιο εύκολα εμπορεύσιμα.Σε ανάλυσή της η Societe Generale συστήνει αγορές 3μνων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου τα οποία δίνουν επιτόκιο 11,5% σήμερα με την προοπτική ότι θα υποχωρήσει στο 9,15% έως τα μέσα Δεκεμβρίου.Όπως αναφέρει ο γαλλικός όμιλος, η επόμενη μεταβολή της πιστοληπτικής αξιολόγησης της χώρας μας θα είναι προς τα πάνω και θα μπορούσε να συμβεί πριν από το τέλος του έτους.

Πηγή:www.sofokleousin.gr