p

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

ΔΙΟΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 2012

Ηλεκτρονικά διόδια παντού και με χρέωση ανά διανυόμενο χιλιόμετρο υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και αυτά ύστερα από 1,5 χρόνο. Τα οχήματα θα είναι υποχρεωμένα να εφοδιαστούν με ειδικό πομποδέκτη, που θα καλύπτει ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο. Δεν έχει...
ξεκαθαριστεί με ποιο τρόπο θα εξυπηρετούνται όσοι δεν επιθυμούν να έχουν e-pass και οι ξένοι τουρίστες, ούτε τι θα γίνει με τους τζαμπατζήδες. Η αρχή θα γίνει στην Εγνατία, όπου θα τοποθετηθούν μηχανήματα που θα χρεώνουν αυτόματα τον τραπεζικό μας λογαριασμό Η αρχή θα γίνει από τον άξονα της Εγνατίας, όπου προβλέπεται να τοποθετηθούν ειδικά «μάτια» ανά 25 χλμ. και θα καταγράφουν τις διελεύσεις κάθε οχήματος, με αυτόματη χρέωση στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλώσει ο οδηγός. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, όπως δήλωσε χθες σε δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Στ. Λαμπρόπουλος. Σε πρώτη φάση πάντως θα λειτουργήσουν διόδια με το σύστημα «βινιέτας», ένα είδος τηλεκάρτας, αφού εκτός από τον Πολύμυλο Κοζάνης, όπου έχει τεθεί το τελευταίο διάστημα σε λειτουργία, οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δεν εξασφαλίζουν τα ικανά έσοδα και τη μισθοδοσία του απαιτούμενου προσωπικού. Υπολογίζεται ότι για τη συντήρηση και αστυνόμευση του αυτοκινητόδρομου απαιτούνται 90 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Με βάση τη σύμβαση του 2007, για τον νέο αυτοκινητόδρομο δυτικής Θεσσαλίας, τον Ε-65, έπρεπε να λειτουργεί από τον Απρίλιο ο πρώτος από τους τρεις σταθμούς διοδίων που προβλέπονται στο πέταλο του Μαλιακού. Πρόκειται για τον σταθμό στις Θερμοπύλες, για τον οποίο ο κ. Λαμπρόπουλος είπε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να καλυφθεί προσωρινά από τον προηγούμενο, που ήδη λειτουργεί στην Τραγάνα. Οι άλλοι δύο πρέπει να ανοίξουν μέσα στο 2011, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι το Δημόσιο θα καταβάλει ρήτρες στους εργολάβους, αφού τα έργα που έχει υποχρέωση να παραδώσει καθυστερούν και δεν υπάρχει προοπτική να ολοκληρωθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα