«Είναι πλέον αποκρουστικό το θέαμα! Πρόκειται καθαρά για το πτώμα ενός ιερέα σε προχωρημένη σήψη, το οποίο μάλιστα βρίσκεται σε κοινή θέα»! Αυτά τα ανατριχιαστικά λόγια των λιγοστών πλέον προσκυνητών συμπληρώνουν σήμερα το παζλ του «θαύματος» που φυλάσσεται σε λάρνακα στην Ιερά Μονή Αγάθωνος.
Δυόμισι χρόνια μετά την εκταφή του ιερομόναχου Βησσαρίωνα και την ανακάλυψη του άφθαρτου σκηνώματος που έκανε το πανελλήνιο να παραληρεί, η «Εspresso» (που δημοσίευσε και τις πρώτες φωτογραφίες κατ' αποκλειστικότητα) επισκέφθηκε το μοναστήρι στη Φθιώτιδα και οι εικόνες που αντίκρισε προκαλούν πραγματικά σοκ.
Το «σεπτό σκήνωμα» του ιερομόναχου Βησσαρίωνα δεν θυμίζει σε τίποτα το «άφθαρτο» σώμα που είχε ανακαλυφθεί στα τέλη Φεβρουαρίου του 2006. Η ανελέητη φθορά του χρόνου δεν έχει αφήσει μόνο τα σημάδια της στον «άγιο», αλλά το έχει μετατρέψει σε θέαμα, το οποίο δεν θα μπορούσε να αντέξει ούτε και ο πιο έμπειρος ιατροδικαστής. Το σώμα έχει πλέον «μαζέψει» και στεγνώσει, ενώ σε πάρα πολλά σημεία το μαυρισμένο δέρμα έχει υποχωρήσει αφήνοντας τα κόκαλα να ξεπετάγονται μέσα από τη «σάπια» σάρκα.
Τα χέρια, τα οποία εξακολουθούν να κρατούν το Ευαγγέλιο, έχουν σκελετωθεί και παραμορφωθεί, ειδικά τα δάχτυλα που μοιάζουν περισσότερο με μικρά ξυλάκια, ακανόνιστου σχήματος, ενώ τα νύχια έχουν εξαφανιστεί. Μάλιστα στο ένα χέρι η σήψη είναι τόσο έντονη που εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει τα κόκαλα κάτω από το σκισμένο δέρμα.
Σε εικόνα φρίκης παραπέμπουν και τα πόδια του αρχιμανδρίτη, τα οποία έχουν υποστεί τεράστιες αλλοιώσεις.
Το ωχροκίτρινο χρώμα που είχαν πριν από δυόμισι χρόνια έχει παραχωρήσει τη θέση του στο μαύρο, το οποίο κυριαρχεί παντού. Το πρόσωπό του, εξακολουθεί να είναι καλυμμένο, ωστόσο η φθορά του χρόνου είναι εμφανής στο λαιμό και στο πηγούνι, το οποίο και αυτό έχει παραμορφωθεί και θυμίζει κομμάτι ξύλου.
«Είναι τραγικό. Έρχομαι πρώτη φορά εδώ για να προσκυνήσω το σκήνωμα και πραγματικά ένιωσα το στομάχι μου να σφίγγει» ανέφερε στην «Espresso» η κ. Ειρήνη από τον Άγιο Κωνσταντίνο, που πήγε στη μονή με μία φίλη της για να ανάψουν ένα κεράκι. «Δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έβλεπα στην τηλεόραση.
Είναι τρομερό, πρέπει πια η Εκκλησία να πάρει την απόφαση και να τον θάψει» επισήμανε και πρόσθεσε: «Ταλαιπωρούν και τον κόσμο και την ψυχή του. Είναι απίστευτο...»
Κυριακή χωρίς επισκέπτες στο μοναστήρι
Εκτός από την αποτρόπαια εικόνα που παρουσιάζει το σκήνωμα του Βησσαρίωνα Κορκολιάκου, αίσθηση μας προκάλεσε ακόμη το γεγονός ότι το μοναστήρι ήταν άδειο και μάλιστα ημέρα Κυριακή. Οι εικόνες από τους γεμάτους με αυτοκίνητα και πούλμαν δρόμους, οι εκατοντάδες προσκυνητές που έρχονταν από κάθε γωνιά της Ελλάδας, ακόμη και οι μικροπωλητές που είχαν κατασκηνώσει έξω από τη μονή, έχουν πλέον εξαφανιστεί... Το μεσημέρι της Κυριακής, οπότε και φτάσαμε στην Ιερά Μονή Αγάθωνος, αντικρίσαμε μόνο τέσσερις προσκυνητές, που συνδύασαν την εκδρομή τους με την περιέργεια να δουν από κοντά τον πολυσυζητημένο Βησσαρίωνα.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως η λάρνακα στην οποία έχει τοποθετηθεί το σκήνωμα, εξακολουθεί να είναι καλυμμένη με εκατοντάδες τάματα και φωτογραφίες πιστών -ακόμη και μικρών παιδιών- που είχαν περάσει ή περνούν από τη μονή για να ζητήσουν βοήθεια από τον «άγιο» της Φθιώτιδας.
Δυόμισι χρόνια μετά την εκταφή του ιερομόναχου Βησσαρίωνα και την ανακάλυψη του άφθαρτου σκηνώματος που έκανε το πανελλήνιο να παραληρεί, η «Εspresso» (που δημοσίευσε και τις πρώτες φωτογραφίες κατ' αποκλειστικότητα) επισκέφθηκε το μοναστήρι στη Φθιώτιδα και οι εικόνες που αντίκρισε προκαλούν πραγματικά σοκ.
Το «σεπτό σκήνωμα» του ιερομόναχου Βησσαρίωνα δεν θυμίζει σε τίποτα το «άφθαρτο» σώμα που είχε ανακαλυφθεί στα τέλη Φεβρουαρίου του 2006. Η ανελέητη φθορά του χρόνου δεν έχει αφήσει μόνο τα σημάδια της στον «άγιο», αλλά το έχει μετατρέψει σε θέαμα, το οποίο δεν θα μπορούσε να αντέξει ούτε και ο πιο έμπειρος ιατροδικαστής. Το σώμα έχει πλέον «μαζέψει» και στεγνώσει, ενώ σε πάρα πολλά σημεία το μαυρισμένο δέρμα έχει υποχωρήσει αφήνοντας τα κόκαλα να ξεπετάγονται μέσα από τη «σάπια» σάρκα.
Τα χέρια, τα οποία εξακολουθούν να κρατούν το Ευαγγέλιο, έχουν σκελετωθεί και παραμορφωθεί, ειδικά τα δάχτυλα που μοιάζουν περισσότερο με μικρά ξυλάκια, ακανόνιστου σχήματος, ενώ τα νύχια έχουν εξαφανιστεί. Μάλιστα στο ένα χέρι η σήψη είναι τόσο έντονη που εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει τα κόκαλα κάτω από το σκισμένο δέρμα.
Σε εικόνα φρίκης παραπέμπουν και τα πόδια του αρχιμανδρίτη, τα οποία έχουν υποστεί τεράστιες αλλοιώσεις.
Το ωχροκίτρινο χρώμα που είχαν πριν από δυόμισι χρόνια έχει παραχωρήσει τη θέση του στο μαύρο, το οποίο κυριαρχεί παντού. Το πρόσωπό του, εξακολουθεί να είναι καλυμμένο, ωστόσο η φθορά του χρόνου είναι εμφανής στο λαιμό και στο πηγούνι, το οποίο και αυτό έχει παραμορφωθεί και θυμίζει κομμάτι ξύλου.
«Είναι τραγικό. Έρχομαι πρώτη φορά εδώ για να προσκυνήσω το σκήνωμα και πραγματικά ένιωσα το στομάχι μου να σφίγγει» ανέφερε στην «Espresso» η κ. Ειρήνη από τον Άγιο Κωνσταντίνο, που πήγε στη μονή με μία φίλη της για να ανάψουν ένα κεράκι. «Δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έβλεπα στην τηλεόραση.
Είναι τρομερό, πρέπει πια η Εκκλησία να πάρει την απόφαση και να τον θάψει» επισήμανε και πρόσθεσε: «Ταλαιπωρούν και τον κόσμο και την ψυχή του. Είναι απίστευτο...»
Κυριακή χωρίς επισκέπτες στο μοναστήρι
Εκτός από την αποτρόπαια εικόνα που παρουσιάζει το σκήνωμα του Βησσαρίωνα Κορκολιάκου, αίσθηση μας προκάλεσε ακόμη το γεγονός ότι το μοναστήρι ήταν άδειο και μάλιστα ημέρα Κυριακή. Οι εικόνες από τους γεμάτους με αυτοκίνητα και πούλμαν δρόμους, οι εκατοντάδες προσκυνητές που έρχονταν από κάθε γωνιά της Ελλάδας, ακόμη και οι μικροπωλητές που είχαν κατασκηνώσει έξω από τη μονή, έχουν πλέον εξαφανιστεί... Το μεσημέρι της Κυριακής, οπότε και φτάσαμε στην Ιερά Μονή Αγάθωνος, αντικρίσαμε μόνο τέσσερις προσκυνητές, που συνδύασαν την εκδρομή τους με την περιέργεια να δουν από κοντά τον πολυσυζητημένο Βησσαρίωνα.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως η λάρνακα στην οποία έχει τοποθετηθεί το σκήνωμα, εξακολουθεί να είναι καλυμμένη με εκατοντάδες τάματα και φωτογραφίες πιστών -ακόμη και μικρών παιδιών- που είχαν περάσει ή περνούν από τη μονή για να ζητήσουν βοήθεια από τον «άγιο» της Φθιώτιδας.