Το Τόκυο είναι η πιο «επιβαρυμένη» με διαφημίσεις πόλη στον πλανήτη: ο αγώνας μεταξύ των διαφημιστών για την προσέλκυση του πελάτη είναι ανηλεής, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα έναν πραγματικό «βομβαρδισμό» των κατοίκων της πόλης με διαφημίσεις.
Ως εκ τούτου, οι «μονομάχοι» της εν λόγω «αρένας» προσπαθούν εναγωνίως να βρουν νέους τρόπους να προσεγγίσουν το καταναλωτικό κοινό.
Τα επόμενα «υπερόπλα» στη διαφήμιση (τουλάχιστον, στην Ιαπωνία) θεωρείται πως θα είναι οι….
τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου και εικόνας: σαν να έχουν βγει από τις σελίδες της επιστημονικής φαντασίας, στοχεύουν είτε στην εξατομίκευση των διαφημιστικών μηνυμάτων, είτε στη χρήση των εικόνων που λαμβάνουν οι ίδιοι οι χρήστες μέσω των καμερών των κινητών τους για ενθαρρυνθούν να προβούν σε αγορές.
Η NEC πειραματίζεται έντονα πάνω στη χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, έχοντας – σε πρώτο επίπεδο- αναπτύξει διαφημιστικές οθόνες που είναι σε θέση να αντιληφθούν το φύλο του περαστικού και να προβάλουν ανάλογες διαφημίσεις. Όσο εξελίσσεται η εν λόγω τεχνολογία, εκτιμάται πως θα φτάσει στο επίπεδο που, στην ουσία, αυτό που θα συμβαίνει θα είναι πως η οθόνη θα μετρά την απόσταση μεταξύ κάποιων χαρακτηριστικών του προσώπου (φερ’ειπείν, μεταξύ των ματιών), κάτι που δεν αλλάζει ούτε με πλαστική εγχείρηση και θα «αναγνωρίζει» τον περαστικό, ανατρέχοντας σε βάση δεδομένων. Βεβαίως, η εν λόγω τεχνολογία έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αλλά η NEC ισχυρίζεται πως δεν υπάρχει λόγος, καθώς το σύστημα δεν θα αποθηκεύει εικόνες.
Η μεγαλύτερη δύναμη του χώρου της διαφήμισης στην Ιαπωνία είναι η Dentsu, που πιστεύει πως έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της: προηγμένη τεχνολογία αναγνώρισης εικόνας, η οποία ενθαρρύνει τους κατόχους smartphones να χρησιμοποιούν τις κάμερες των κινητών τους για να τραβούν φωτογραφίες, τις οποίες και «προωθούν» μέσω ειδικής εφαρμογής (Scan It) στην εταιρεία. Η εταιρεία, από πλευράς της, αναγνωρίζει το περιεχόμενο των εικόνων και «απαντά» παραπέμποντάς τους σε σχετικές ιστοσελίδες, όπου και έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν ειδικές προσφορές, δώρα και ψηφιακά κουπόνια.
«Σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε το Scan It για περιεχόμενο σε ψηφιακές καμπάνιες και εκστρατείες που στοχεύουν στο κοινό των smartphones» είπε ο Ναόκι Μόρι, στέλεχος της εταιρείας και «εγκέφαλος» του όλου εγχειρήματος.
Η Dentsu επίσης σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει αυτά τα μέσα και για να προσθέσει επιπλέον υλικό σε εφημερίδες, περιοδικά, και ακόμη και περιτυλίγματα προϊόντων: ενδεικτικά, η ιστορία του ιαπωνικού νομίσματος θα μπορούσε να εκτεθεί στον χρήστη του smartphone απλά και μόνο μέσω της λήψης μίας φωτογραφίας ενός χαρτονομίσματος.
Η εφαρμογή Scan It είναι ήδη διαθέσιμη για το iPhone. Αντίστοιχες τεχνολογίες αναπτύσσονται και εκτός Ιαπωνίας: χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Smart Visuals, της Kooaba (εδρεύει στη Ζυρίχη).
Πηγή: http://hassapis-peter.blogspot.com
Ως εκ τούτου, οι «μονομάχοι» της εν λόγω «αρένας» προσπαθούν εναγωνίως να βρουν νέους τρόπους να προσεγγίσουν το καταναλωτικό κοινό.
Τα επόμενα «υπερόπλα» στη διαφήμιση (τουλάχιστον, στην Ιαπωνία) θεωρείται πως θα είναι οι….
τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου και εικόνας: σαν να έχουν βγει από τις σελίδες της επιστημονικής φαντασίας, στοχεύουν είτε στην εξατομίκευση των διαφημιστικών μηνυμάτων, είτε στη χρήση των εικόνων που λαμβάνουν οι ίδιοι οι χρήστες μέσω των καμερών των κινητών τους για ενθαρρυνθούν να προβούν σε αγορές.
Η NEC πειραματίζεται έντονα πάνω στη χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, έχοντας – σε πρώτο επίπεδο- αναπτύξει διαφημιστικές οθόνες που είναι σε θέση να αντιληφθούν το φύλο του περαστικού και να προβάλουν ανάλογες διαφημίσεις. Όσο εξελίσσεται η εν λόγω τεχνολογία, εκτιμάται πως θα φτάσει στο επίπεδο που, στην ουσία, αυτό που θα συμβαίνει θα είναι πως η οθόνη θα μετρά την απόσταση μεταξύ κάποιων χαρακτηριστικών του προσώπου (φερ’ειπείν, μεταξύ των ματιών), κάτι που δεν αλλάζει ούτε με πλαστική εγχείρηση και θα «αναγνωρίζει» τον περαστικό, ανατρέχοντας σε βάση δεδομένων. Βεβαίως, η εν λόγω τεχνολογία έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αλλά η NEC ισχυρίζεται πως δεν υπάρχει λόγος, καθώς το σύστημα δεν θα αποθηκεύει εικόνες.
Η μεγαλύτερη δύναμη του χώρου της διαφήμισης στην Ιαπωνία είναι η Dentsu, που πιστεύει πως έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της: προηγμένη τεχνολογία αναγνώρισης εικόνας, η οποία ενθαρρύνει τους κατόχους smartphones να χρησιμοποιούν τις κάμερες των κινητών τους για να τραβούν φωτογραφίες, τις οποίες και «προωθούν» μέσω ειδικής εφαρμογής (Scan It) στην εταιρεία. Η εταιρεία, από πλευράς της, αναγνωρίζει το περιεχόμενο των εικόνων και «απαντά» παραπέμποντάς τους σε σχετικές ιστοσελίδες, όπου και έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν ειδικές προσφορές, δώρα και ψηφιακά κουπόνια.
«Σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε το Scan It για περιεχόμενο σε ψηφιακές καμπάνιες και εκστρατείες που στοχεύουν στο κοινό των smartphones» είπε ο Ναόκι Μόρι, στέλεχος της εταιρείας και «εγκέφαλος» του όλου εγχειρήματος.
Η Dentsu επίσης σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει αυτά τα μέσα και για να προσθέσει επιπλέον υλικό σε εφημερίδες, περιοδικά, και ακόμη και περιτυλίγματα προϊόντων: ενδεικτικά, η ιστορία του ιαπωνικού νομίσματος θα μπορούσε να εκτεθεί στον χρήστη του smartphone απλά και μόνο μέσω της λήψης μίας φωτογραφίας ενός χαρτονομίσματος.
Η εφαρμογή Scan It είναι ήδη διαθέσιμη για το iPhone. Αντίστοιχες τεχνολογίες αναπτύσσονται και εκτός Ιαπωνίας: χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Smart Visuals, της Kooaba (εδρεύει στη Ζυρίχη).
Πηγή: http://hassapis-peter.blogspot.com