p

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Η ΣΕΚΑΠ ανοίγει τα φτερά για τη Μέση Ανατολή!

Τσιγάρα made in Greece επιδιώκει να «κερνάει» από το 2011 τους θεριακλήδες Άραβες η συνεταιριστική καπνοβιομηχανία της Θράκης ΣΕΚΑΠ, η οποία το τελευταίο διάστημα φέρεται να πολιορκείται από Τούρκους, Ινδούς και Κινέζους επενδυτές. Τι είναι αλήθεια και τι «φούμαρα»;
Όπως τονίζει o πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ, Δημήτρης Πράτσος, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με εταιρεία διανομής για την παραγωγή ενός νέου σήματος τσιγάρων που θα κυκλοφορεί αποκλειστικά σε οκτώ χώρες στη Μέση Ανατολή. Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές για συμφωνίες και σε άλλες αγορές του εξωτερικού, καθώς η πτώση των πωλήσεων στην Ελλάδα και τη φοροκαταιγίδα στα τσιγάρα έχει οδηγήσει την ΣΕΚΑΠ να αναζητήσει στην εξωστρέφεια την λύση για την ανάκαμψή της.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος, ήδη η ΣΕΚΑΠ πέτυχε το 2010 να τριπλασιάσει τις εξαγωγές της σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, φθάνοντας σε ποσότητα τους 1.000 τόνους από 280.000 τόνους το 2009. «Αυτός ο ρυθμός αύξησης αναμένεται να διατηρηθεί και το 2011 με βάση τις παραγγελίες που έχουμε από το εξωτερικό μέχρι στιγμής. Πιστεύουμε ότι το επόμενο έτος θα καλύψουμε πλήρως τις απώλειες που έχουμε από την ελληνική αγορά», εξηγεί ο Δημήτρης Πράτσος. Αν μάλιστα υπογραφούν οι συμφωνίες τις οποίες συζητά η ΣΕΚΑΠ, οι εξαγωγές θα απογειωθούν και θα δημιουργηθεί και η ανάγκη για επενδύσεις στο εργοστάσιο της Ξάνθης, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγική του δυναμικότητα
Παράλληλα ο πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ διαψεύδει τις φήμες για ενδιαφέρον αγοράς μειοψηφικού ή πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας από Τούρκους, Κινέζους και Ινδούς επενδυτές. Φήμες, που πυροδοτήθηκαν εξαιτίας της πολιτικής απεμπλοκής από τις θυγατρικές εταιρείες που δρομολογεί η ΑΤΕ, η οποία συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της ΣΕΚΑΠ με περίπου 44% (ο Συνεταιρισμός Καπνοπαραγωγών Ελλάδος συμμετέχει με 34%, ενώ οι εργαζόμενοι ελέγχουν το 8,5%).
Η ΣΕΚΑΠ κατέχει σήμερα μερίδιο της τάξεως του 8,5% στην ελληνική αγορά έναντι 9% το 2009. Ο τζίρος της εταιρείας στην εγχώρια αγορά εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 17% το 2010 όσο ήταν και ο ρυθμός πτώσης της αγοράς τσιγάρων.