p

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Απόσυρση Ι.Χ. με κίνητρο μείωση του τέλους ταξινόμησης

Απόσυρση Ι.Χ. με κίνητρο μείωση του τέλους ταξινόμησης  Ανάσα ζωής για το κλάδο του αυτοκινήτου αναμένεται να αποτελέσει η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με κίνητρο τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης. Μάλιστα με τη συγκεκριμένη κίνηση η
κυβέρνηση αιφνιδίασε εισαγωγείς, εμπόρους, καταναλωτές αλλά και την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) καθώς επαναφέρει το μέτρο της απόσυρσης με ισχυρά κίνητρα αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων το οποίο θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2011!.

Ειδικότερα η μείωση του Τέλους Ταξινόμησης κατά 100% έως 50% αναμένεται να μειώσει τις τιμές λιανικής από 300 έως και 6.500 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις το όφελος για τους καταναλωτές μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τις 8.500 ευρώ.
Από την άλλη μεριά οι αλλαγές των εργοστασιακών αξιών στο Φόρο Πολυτελείας θα ρίξει ή θα μειώσει τις τιμές λιανικής στα οχήματα μεγάλου κυβισμού καθώς σε δεκάδες μοντέλα δεν θα επιβάλλεται πλέον φόρος 10%, ενώ σε δεκάδες άλλα ο φόρος από 30% θα πέσει στο 10%, ενώ σε κάποια άλλα από 40 θα μειωθεί στο 30 ή ακόμη και στο 10%...
Αν πάντως οι εισαγωγείς διατηρήσουν τις απίστευτες προσφορές που τρέχουν σήμερα μαζί με τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης τότε οι καταναλωτές θα ωφεληθούν από 300 έως και 8.000 ευρώ επιπλέον της μείωσης η οποία προέρχεται από τα μέτρα της κυβέρνησης και σύμφωνα με πληροφορίες όχι μόνο θα τις διατηρήσουν αλλά κάποιοι ετοιμάζονται και για πραγματικό «ξεπούλημα»! Η αλλαγή των εργοστασιακών αξιών στο Φόρο Πολυτελείας αναμένεται να τονώσει και τον κλάδο χρονομίσθωσης αυτοκινήτων ο οποίος τους τελευταίους μήνες καταγράφει τεράστιες ζημιές εξαιτίας της επιστροφής των μεσαίων μοντέλων των οποίων το μίσθωμα αποτελούσε φορολογητέο εισόδημα για τους χρήστες τους...
Το μέτρο της απόσυρσηςΟι δικαιούχοι των κινήτρων είναι όλοι οι κάτοχοι παλαιών Ι.Χ. με 1η άδεια κυκλοφορίας έως τις 31.12.1998 και η έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης που θα ωφεληθούν κατά την αντικατάστασή του είναι ανάλογα της κατηγορίας που ανήκει το μοντέλο που ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Αν το καινούριο Ι.Χ. που επιθυμούν να αποκτήσουν έχει κινητήρα έως 900 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 6.000 ευρώ τότε απαλλάσσονται εντελώς από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο κυμαίνονταν στο 5%. Αν το καινούριο Ι.Χ. έχει κινητήρα από 901 έως 1.400 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 8.000 ευρώ τότε επίσης απαλλάσσεται από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο κυμαίνεται στο 12%.Για καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.401 έως 1.600 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 11.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο υπολογίζεται σε 20% μειώνεται κατά 65% και διαμορφώνεται στο 8,5%. Στα νέα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.601 έως 2.000 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται κατά 50% και θα κυμαίνεται σε μόλις 20%. Σε περίπτωση που κάποιος αποσύρει ένα παλαιό όχημα και το καινούριο αυτοκίνητο που αποκτά διαθέτει μεγαλύτερη εργοστασιακή αξία από εκείνη που προβλέπει το νομοσχέδιο τότε το επιπλέον ποσό που προκύπτει να φορολογείται με τον παλαιό συντελεστή.
Ισχυρό κίνητρο στην αγορά Ι.Χ.Το μέτρο θα εφαρμοστεί από το 2011 καθώς η ΕΔΟΕ δέχεται αυτοκίνητα για απόσυρση έως τις 20/12/2010
Το μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνστυαντινίδης δήλωσε στην «ΗτΣ» χαρακτηριστικά πως: «Τα μέτρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση δίνουν ισχυρό κίνητρο στην αγορά και πιστεύω ότι θα ανακάμψουν οι πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. ούτως ώστε οι επιχειρήσεις που έχουν μείνει στο χώρο να είναι βιώσιμες, να μην χαθούν άλλες θέσεις εργασίας και να αναπληρωθούν κατά ένα μεγάλο ποσοστό τα χαμένα δημοσιονομικά έσοδα που προκάλεσε η τεράστια πτώση των πωλήσεων. Επίσης θέλω να πιστεύω πως στα μέτρα θα συμπεριληφθούν και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Οσον αφορά στην εγχώρια αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σίγουρα θα δεχθεί ένα πλήγμα και θα οδηγήσει τις τιμές διάθεσης προς τα κάτω αλλά οι όποιες ζημιές προκληθούν από το μέτρο της απόσυρσης θα αναπληρωθούν από την αύξηση των πωλήσεων των εγχώριων μεταχειρισμένων από τη διαμόρφωση ενός γενικότερου θετικού περιβάλλοντος στην αγορά αυτοκινήτου».
Το «αγκάθι»...Η διαδικασία της απόσυρσης από την κυκλοφορία των παλαιών αυτοκινήτων, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η ενημέρωση των αρμόδιων Αρχών αλλά και φορέων θα γίνει με την αποστολή των κοινών αποφάσεων των υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι οποίες θα τεθούν σε εφαρμογή 10 ημέρες από την έκδοση της απόφασης.
Πρακτικά η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων ξεκινά από τις 20 Δεκεμβρίου, ουσιαστικά, όμως, θα ξεκινήσει από τη νέα χρονιά. Ο λόγος είναι απλός καθώς βάσει νόμου τα μέλη της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) δεν μπορούν να παραλάβουν κανένα όχημα για απόσυρση μετά τις 20 Δεκεμβρίου έως το τέλος του 2010!
Οπότε ουσιαστικά η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων θα ξεκινήσει να πραγματοποιείται από τις αρχές του 2011...
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην μπορούν να αποσυρθούν αυτοκίνητα μέσα στον Δεκέμβριο αλλά μετά την έλευση του 2011, αλλά για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει οι κάτοχοί τους να έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας του νέου έτους καθώς βάσει του άρθρου στο νόμο που περιλαμβάνεται το μέτρο της απόσυρσης αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Στα παλαιά οχήματα που θα αποσυρθούν θα πρέπει να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή καθώς και τυχόν προηγούμενων ετών...».


pliatsikonews