Όταν ο Στιβ Τζομπς παρουσίασε την ταμπλέτα iPad τον Ιανουάριο στο Σαν Φρανσίσκο, «σφράγισε με την παρουσία του την πιο αξιοθαύμαστη επιστροφή στη σύγχρονη επιχειρηματική ιστορία» γράφουν οι δύο συντάκτες του άρθρου, ο Ρίτσαρντ Ουότερς και ο Τζόζεφ Μεν.
Αναφέρονται στην απουσία του Τζομπς από τα ηνία της Apple για το μεγαλύτερο μέρος του 2009, λόγω αδιευκρίνιστου προβλήματος υγείας που οδήγησε σε μεταμόσχευση ήπατος.
Μετά την επιστροφή του στην εταιρεία το Σεπτέμβριο του 2009, ο φήμες οργίασαν για τη νέα συσκευή που είχε στα σκαριά. «Ένας υπολογιστής αφής χωρίς πληκτρολόγιο, θα μπορούσε να επισκιάσει ακόμα και την απήχηση του iPod, που παρουσιάστηκε το 2001, και του iPhone, το 2007».
Χάρη και στη μεγάλη επιτυχία του iPad, η Apple ξεπέρασε τη Microsoft σε οικονομικά μεγέθη και έγινε το Μάιο του 2010 η δεύτερη μεγαλύτερη αμερικανική εταιρεία.
Οι Financial Times αναφέρονται και στο χάρισμα του Τζομπς να συνεπαίρνει το κοινό στις παρουσιάσεις του, μια ικανότητα που έχει μείνει πλέον γνωστή ως το «πεδίο παραμόρφωσης της πραγματικότητας» που δημιουργεί γύρω του ο επιχειρηματίας.
Το άρθρο επισημαίνει πάντως ότι οι επιχειρηματικές τακτικές του Τζομπς και της εταιρείας του φαίνεται να έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και να στοχεύουν πλέον στις μάζες.
«Η λέξη συμβιβασμός ακούγεται υπερβολική, ωστόσο μια νέα αίσθηση σκοπιμότητας ανακλά τη θέση της Apple στον κόσμο. Τα iPad πωλούνται σήμερα σε καταστήματα μαζικών πωλήσεων -έναν ολόκληρο κόσμο μακριά από το ανεβασμένο στιλ των μαγαζιών της ίδιας της Apple».
Νωρίτερα φέτος το Δεκέμβριο, o δικτυακός τόπος MarketWatch ανακήρυξε τον Στιβ Τζομπς «διευθύνοντα σύμβουλο της δεκαετίας», τίτλος που του είχε δοθεί το 2009 και από το Fortune.
Newsroom ΔΟΛ