Μία Ιταλίδα ιστορικός τέχνης ισχυρίζεται πως έλυσε ένα πραγματικό μυστήριο του Κώδικα Da Vinci, μετά την ταυτοποίηση της γέφυρας στο φόντο του περίφημου πίνακα της Μόνα Λίζα.
Για αιώνες, το αινιγματικό χαμόγελο της Μόνα Λίζα ενέπνευσε αναρίθμητες θεωρίες και εικασίες σχετικά με την ιστορία του αριστουργήματος του Leonardo da Vinci.
Τον περασμένο μήνα, κάποιοι ειδικοί υποστήριξαν ότι βρήκαν αριθμούς και σύμβολα κρυμμένα στα μάτια της Μόνα Λίζα, καθώς και στη γέφυρα που βρίσκεται στο φόντο του έργου, πίσω από τον αριστερό της ώμο.
Σήμερα, η ιστορικός τέχνης Carla Glori υποστηρίζει πως η κυρτή γέφυρα, στην οποία φαίνεται αμυδρά ο αριθμός 72 όταν γίνει μεγέθυνση του πίνακα, είναι αυτή που υπάρχει στον ποταμό Τρέμπια, στο Μπόμπιο του ιταλικού Βορρά.
Η θεωρία της θα μπορούσε να πηγάζει απευθείας από τις σελίδες της μεγάλης επιτυχίας του Dan Brown, «Ο Κώδικας Da Vinci», στο οποίο η Μόνα Λίζα περιέχει κρυμμένα στοιχεία για την ακριβή τοποθεσία του Αγίου Δισκοπότηρου, που χρησιμοποίησε ο Χριστός στο Μυστικό Δείπνο.
Το βιβλίο μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από το Χόλυγουντ και έγινε τεράστια επιτυχία με πρωταγωνιστή τον Tom Hanks, ενώ εξόργισε το Βατικανό με τον υπαινιγμό ότι ο Χριστός είχε παντρευτεί τη Μαρία τη Μαγδαληνή.
Η Glori, που έχει γράψει το βιβλίο «Enigma Leonardo: Deciphering And Discovering», υποστηρίζει με βεβαιότητα ότι η γυναίκα που απεικονίζεται στον πίνακα είναι η Bianca Giovanna Sforza.
H Sforza ήταν η κόρη του Ludovico il Moro, ενός ευγενούς που ήλεγχε το Μπόμπιο και είχε ζήσει εκεί πριν από 500 χρόνια -τα γράμματα που λέγεται ότι βρέθηκαν στο μάτι της Μόνα Λίζα είναι το S και το G, δηλαδή δύο από τα αρχικά της Bianca.
Η Glori αναφέρει: «Από την έρευνα που έχω κάνει, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η εικονιζόμενη γυναίκα του πίνακα είναι η Bianca Giovanna Sforza και η γέφυρα στο φόντο είναι μία από αυτές που εκτείνονται στον ποταμό Τρέμπια, στο Μπόμπιο.»
«Πριν από 500 χρόνια, το Μπόμπιο ήταν ένα σημαντικό κέντρο πολιτισμού, διάσημο για τη βιβλιοθήκη του, ενώ βρισκόταν σε ένα μεγάλο σταυροδρόμι, με ένα κάστρο στο κέντρο. Είναι πάρα πολύ πιθανό ο Da Vinci να είχε επισκεφτεί το Μπόμπιο για τη διάσημη βιβλιοθήκη του και να είχε ζωγραφίσει τον πίνακα με λεπτομέρειες που είχε στη μνήμη του, μερικά χρόνια αργότερα, πιθανότατα όταν ζούσε στη Γαλλία. Προφανώς, με το πέρασμα των αιώνων, η μορφολογία του εδάφους άλλαξε αλλά ο οφιοειδή δρόμος που φαίνεται πίσω από τη Μόνα Λίζα υπάρχει ακόμα στο Μπόμπιο.»
Η ίδια πρόσθεσε ακόμα πως η κατασκευή της θολωτής γέφυρας, η οποία ξαναφτιάχτηκε, ήταν παρόμοια με μία που περνούσε πάνω από τον ποταμό Τρέμπια και η οποία παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά του το 1472 -τα δύο τελευταία νούμερα της ημερομηνίας φαίνονται αμυδρά πάνω στη γέφυρα.
Οι κάτοικοι του Μπόμπιο είναι και αυτοί πεπεισμένοι πως η γέφυρα είναι η ίδια, στηρίζοντας την άποψή τους στην ανομοιογενείς αψίδες που έχει η σύγχρονη γέφυρα και αυτή του πίνακα.
Την κοιλάδα, στην οποία βρίσκεται το Μπόμπιο, είχε περιγράψει ο Ernest Hemingway ως την πιο όμορφη στον κόσμο, ενώ η γέφυρα της πόλης είναι γνωστή και ως η Γέφυρα του Διαβόλου.
Ο θρύλος θέλει τη γέφυρα να έχει κατασκευαστεί από τον Διάβολο μέσα σε μία μόλις νύχτα και μετά από συμφωνία που είχε κάνει με τον Άγιο Κολουμβάνο, ο οποίος του έταξε την ψυχή που πρώτου που θα περνούσε τη γέφυρα, αλλά όταν η γέφυρα τελείωσε, ο Ιρλανδός Άγιος έστειλε ένα σκύλο να τη διασχίσει.
Ο συνταξιούχος πλέον καθηγητής της Οξφόρδης, Martin Kemp -ειδικός στον Da Vinci- δεν πείθεται από τη θεωρία της Glori.
«Το πορτραίτο είναι σχεδόν με βεβαιότητα της Ιταλίδας ευγενούς Lisa del Giocondo, όσο και αν αυτή η ιδέα δεν κρύβει κανέναν ρομαντισμό και κανένα μυστήριο. Υπήρξαν πολλές προσπάθειες προσδιορισμού του τοπίου και εγώ προσωπικά δεν βρίσκω καμία απολύτως ομοιότητα με τη γέφυρα του Μπόμπιο. Έχω μεγάλες επιφυλάξεις για οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται για να βρεθούν σκοτεινές κρυμμένες έννοιες στα καλλιτεχνήματα της Αναγέννησης.»
http://www.paraportal.gr