Σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται ήδη και θα διαρκέσει μέχρι τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 ένα από τα σημαντικότερα θέματα της Ελληνικής κοινωνίας.
Πρόκειται για το θέμα της συνένωσης σχολικών μονάδων και αφορά όλη τη χώρα, καθώς αναμένονται σημαντικές αλλαγές στις κατά τόπους σχολικές μονάδες. Ας ελπίσουμε οι αποφάσεις που θα παρθούν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και κυρίως με παιδαγωγικά κριτήρια, που θα έχουν αναφορά σε μια σωστή εκπαίδευση των νέων της χώρας και όχι με κριτήρια που να «βολεύουν» τις τοπικές αγορές. Γιατί , δυστυχώς, μέχρι σήμερα – με ευθύνη βεβαίως πολιτείας και τοπικών παραγόντων – τα κριτήρια για το που θα λειτουργεί μια σχολική μονάδα (από νηπιαγωγείο μέχρι πανεπιστήμιο) λάμβαναν σε μεγάλο βαθμό υπόψη τους το αν θα διευκόλυναν την τοπική αγορά, όπως τις καφετέριες, τα μπαρ, τα ξενοδοχεία κ.λ.π.
Αν υπάρχει πραγματική διάθεση για βελτίωση της παιδείας που προσφέρεται στη νεολαία θα πρέπει άμεσα να παρθούν αποφάσεις που θα ξεβολέψουν κάποιους, αλλά θα συμβάλλουν στην πολυπόθητη αναβάθμισή της.
Το στίγμα των προθέσεων του υπουργείου έδωσε η αρμόδια υπουργός κα Διαμαντοπούλου αναφερόμενη στα νέα προγράμματα σπουδών, λέγοντας ότι "πάμε σε μία εκπαίδευση με στόχους, κόντρα στην ομοιομορφία που είχαμε μέχρι σήμερα". Μίλησε ακόμα για την αξιολόγηση ενώ για την μεταλυκειακή εκπαίδευση είπε ότι αυτή για πολλά χρόνια υποτιμήθηκε. Συμπλήρωσε όμως, δίνοντας ένα στίγμα για τις προθέσεις της, ότι η διά βίου μάθηση είναι το μεγάλο στοίχημα, αφού δίδει τη δυνατότητα εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης σε κάθε ηλικία.
Ο πρωταγωνιστής στην εκπαίδευση -τόνισε- είναι ο εκπαιδευτικός, αλλά το κέντρο της είναι ο μαθητής, ο σπουδαστής, ο φοιτητής. Η ανάπτυξη και το εκπαιδευτικό σύστημα -συνέχισε- συνδέονται άρρηκτα, ενώ το όραμα είναι πρόσβαση για όλους στην εκπαίδευση, χωρίς διακρίσεις. "Αλλάζουμε την Παιδεία σημαίνει αλλάζουμε την Ελλάδα, γιατί αλλαγή χωρίς παιδεία δεν γίνεται" υπογράμμισε η υπουργός.
http://inachosvaltou.blogspot.com