Μήνυμα στους ιδιώτες ότι το δημόσιο δεν θα πληρώσει τη χασούρα από τα διόδια αλλά και από την μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, που έχει φτάσει έως το 25% στη Βόρεια Ελλάδα, έστειλε την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας.
Υπογράμμισε πάντως ότι η λύση στο πρόβλημα θα δοθεί μόνο με τα ηλεκτρονικά διόδια (οι οδηγοί θα πληρώνουν με βάση τη διανυόμενη απόσταση), τα οποία όμως προβλέπεται να εφαρμοστούν σε δύο χρόνια, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό. Την ώρα που οι κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια γιγαντώνονται και ο δήμαρχος Στυλίδας κ. Απόστολος Γκλέτσος πρωτοστατεί στην άρση των περιοριστικών μπαρών, το υπουργείο δηλώνει κατηγορηματικά ότι την ευθύνη της είσπραξης των διοδίων άρα και το ρίσκο για διαφυγόντα έσοδα έχουν οι ιδιώτες.
Ο κ. Ρέππας εμφανίζεται με τον τρόπο αυτό να ξεκαθαρίζει δημόσια ότι δεν θα ικανοποιήσει αιτήματα παραχωρησιούχων που ζητούν να αποζημιωθούν εξαιτίας της άρνησης των πολιτών να πληρώσουν στους σταθμούς των διοδίων. Οι παραχωρησιούχοι πάντως δεν κρύβουν ότι τα τιμολόγια για τις κάρτες ελεύθερης διέλευσης που παρέχουν σε πολίτες όπου χρειάζεται να διευκολυνθούν οι τοπικές μετακινήσεις, βαρύνουν το δημόσιο, άσχετα εάν δεν την έχουν πληρωθεί.
«Το δημόσιο οφείλει να παρέχει διευκολύνσεις στις εταιρείες για την είσπραξη των διοδίων» είπε ο κ. Ρέππας δικαιολογώντας έτσι και την απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, με την οποία άναψε το πράσινο φως στην χορήγηση των προσωπικών στοιχείων των οδηγών που δεν πληρώνουν. «Δεν υπάρχει περιθώριο παρανόησης, ότι τα διόδια πρέπει να πληρώνονται» δήλωσε.
Το δημόσιο, με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης που κυρώθηκαν με νόμο στη βουλή το 2007, μπαίνει εγγυητής μόνο σε δύο αυτοκινητοδρόμους: το Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που έχουν θεωρηθεί δύο έργα που ενδεχομένως να εμφανίσουν χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο για αυτό και έχει προβλεφθεί η επιδότηση του διοδίου τους.
Ο υπουργός, τόνισε ότι όπως η χώρα έτσι και τα έργα περνούν μια βαθιά κρίση καθώς χρηματοδοτούνται από το τραπεζικό σύστημα και συγκεκριμένα από 27 μεγάλες ξένες τράπεζες, για αυτό και πρέπει να στηριχθούν.