Νέο, πέρα από κάθε λογική, ληστρικό χαράτσι, περιμένει τους οδηγούς που κινούνται στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης από τον επόμενο μήνα.
Η εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. προγραμματίζει εξωπραγματικές αυξήσεις 30%, για το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί, πιθανότατα το Φεβρουάριο ή το αργότερο έως το Μάρτιο. Και όλα αυτά ενώ ήδη ετοιμάζεται για το ίδιο τμήμα αύξηση που θα ισχύσει από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 9 Ιανουαρίου. Ουσιαστικά, λοιπόν, μιλάμε για δύο αυξήσεις μέσα σε ένα μήνα, που θα εκτοξεύσουν τα διόδια στα ύψη και θα προκαλέσουν την οργισμένη αντίδραση των οδηγών!
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα διόδια της Λεπτοκαρυάς που τέθηκαν σε λειτουργία το περασμένο καλοκαίρι για οχήματα 2,20 μέτρων, η διέλευση στοιχίζει 2,90 ευρώ. Από μεθαύριο θα κοστίζει 3,10 ευρώ, ενώ αν πραγματοποιηθεί η αύξηση – μαμούθ, θα στοιχίζουν από 1η Φεβρουαρίου 4,10 ευρώ. Μιλάμε για αύξηση 41,3% μέσα σε ένα μήνα!.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι η αύξηση αυτή είναι καθόλα νομότυπη. Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, που υπέγραψε η ελληνική πολιτεία και το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων το καλοκαίρι του 2007, επί υπουργίας Γιώργου Σουφλιά και κύρωσε η ελληνική Βουλή την ίδια περίοδο με ψήφους των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, προβλέπεται ότι το μέγιστο κόστος διέλευσης από τον αυτοκινητόδρομο μπορεί να είναι 4 λεπτά το χιλιόμετρο. Αυτή τη στιγμή το κόστος διέλευσης βρίσκεται στα 3 λεπτά το χιλιόμετρο, άρα βάσει νόμου υπάρχει το περιθώριο για αύξηση 30%.
Μάλιστα, η εταιρία δηλώνει πως η συμβατική της υποχρέωση να έχει ολοκληρώσει ένα σημαντικό τμήμα του έργου έως τον ερχόμενο Μάρτιο, έχει ήδη καλυφθεί. Άρα είναι τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα, συνεπώς ένας λόγος παραπάνω για να αυξήσει σε τέτοιο βαθμό τα διόδιά της. Βέβαια, όταν υπογράφτηκε η σύμβαση κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει ότι τέσσερα χρόνια μετά η χώρα θα βίωνε μια τέτοιου μεγέθους κρίση. Και είναι προφανές ότι όταν αυξάνονται σε τέτοιο βαθμό τα διόδια μάλλον αποθαρρύνονται οι οδηγοί να ταξιδέψουν, παρά προτρέπονται. Άλλα όλα τα παραπάνω δεν τα αναφέρει η σύμβαση, άρα για την εταιρία δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα.
Ας σημειωθεί, τέλος, ότι έχει υπολογιστεί πως στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αρνήσεις οδηγών να πληρώσουν διόδια, πάνω από 10%. Με τέτοιες αυξήσεις είναι μάλλον πιθανό ότι το κίνημα κατά των διοδίων θα φουντώσει.
newsbomb.gr