Ουσιαστική στήριξη από τις τράπεζες και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αναζητεί πλέον επιτακτικά η ελληνική ναυτιλία, καθώς η κρίση ρευστότητας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας σε αρκετά ναυτιλιακά γραφεία.
Μάλιστα, λόγω της στάσης αναμονής που τηρεί η πλειονότητα των τραπεζικών ιδρυμάτων στον τομέα των χρηματοδοτήσεων, το βάρος στην επιχείρηση «ζεστή ρευστότητα» στην ναυτιλιακή αγορά φαίνεται να πέφτει σε μεγάλο βαθμό στον ασφαλιστικό κλάδο.
Την ίδια ώρα, την εμφάνισή τους κάνουν και αρκετά funds που διακρίνουν ευκαιρίες σε μια αγορά που κοπιάζει να ανταπεξέλθει στις δανειακές της υποχρεώσεις.
Οι άμεσοι χρηματοδότες της ναυτιλίας
Υψηλόβαθμο στέλεχος ελληνικού ναυτασφαλιστικού οργανισμού σημειώνει ότι «αυτήν την περίοδο περισσότερο καλούμαστε να λειτουργήσουμε ως άμεσοι χρηματοδότες της αγοράς, παρά να παίξουμε τον πραγματικό μας ρόλο, που είναι η αποζημίωση της τελικής απαίτησης που προκύπτει για τον εφοπλιστή από την ασφαλιστική του σύμβαση», και επισημαίνει: «το χάσμα μεταξύ του υψηλού λειτουργικού και χρηματοοικονομικού κόστους και του χαμηλού ή ανύπαρκτου ναύλου πρέπει να καλυφθεί.
Η επίτευξη του στόχου αυτού είναι κρίσιμη, όχι μόνο για την επιβίωση του εφοπλιστή, αλλά και για ολόκληρο το κύκλωμα της ναυτιλιακής αγοράς και γι’ αυτό επιλέγουμε να είμαστε αρωγοί του εφοπλιστή στην προσπάθεια αναθέρμανσής της».
Στο «κόκκινο» οι ταμειακές ροές
Οι προϋπολογισμοί και οι καταστάσεις ταμιακών ροών στα ναυτιλιακά γραφεία βγάζουν «κόκκινο» αποτέλεσμα εδώ και έξι τουλάχιστον μήνες κι αυτό αναμένεται να συνεχισθεί για όλο το έτος.
Και ενώ οι τράπεζες δείχνουν περισσότερο διστακτικές από ποτέ έστω και για να παρέχουν τα απαραίτητα κεφαλαία κίνησης, τα φαξ και τα τηλέφωνα στα Claims Departments των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν κυριολεκτικά πάρει φωτιά, καθώς τα αιτήματα για πληρωμές «on account» έχουν εκτιναχθεί στα ύψη το τελευταίο τρίμηνο.
Όπως αναφέρουν παράγοντες της ναυτασφαλιστικής αγοράς, η αύξηση των αιτήσεων αποζημίωσης στο μέσο της κρίσης ήταν κάτι αναμενόμενο.
Ωστόσο, η έκρηξη στις αιτήσεις πληρωμής «έναντι λογαριασμού», που στην ουσία αποκαλύπτει την ανυπαρξία ρευστού στα ταμεία είναι φαινόμενο χωρίς πρόσφατο ιστορικό προηγούμενο.
Μάλιστα, λόγω της στάσης αναμονής που τηρεί η πλειονότητα των τραπεζικών ιδρυμάτων στον τομέα των χρηματοδοτήσεων, το βάρος στην επιχείρηση «ζεστή ρευστότητα» στην ναυτιλιακή αγορά φαίνεται να πέφτει σε μεγάλο βαθμό στον ασφαλιστικό κλάδο.
Την ίδια ώρα, την εμφάνισή τους κάνουν και αρκετά funds που διακρίνουν ευκαιρίες σε μια αγορά που κοπιάζει να ανταπεξέλθει στις δανειακές της υποχρεώσεις.
Οι άμεσοι χρηματοδότες της ναυτιλίας
Υψηλόβαθμο στέλεχος ελληνικού ναυτασφαλιστικού οργανισμού σημειώνει ότι «αυτήν την περίοδο περισσότερο καλούμαστε να λειτουργήσουμε ως άμεσοι χρηματοδότες της αγοράς, παρά να παίξουμε τον πραγματικό μας ρόλο, που είναι η αποζημίωση της τελικής απαίτησης που προκύπτει για τον εφοπλιστή από την ασφαλιστική του σύμβαση», και επισημαίνει: «το χάσμα μεταξύ του υψηλού λειτουργικού και χρηματοοικονομικού κόστους και του χαμηλού ή ανύπαρκτου ναύλου πρέπει να καλυφθεί.
Η επίτευξη του στόχου αυτού είναι κρίσιμη, όχι μόνο για την επιβίωση του εφοπλιστή, αλλά και για ολόκληρο το κύκλωμα της ναυτιλιακής αγοράς και γι’ αυτό επιλέγουμε να είμαστε αρωγοί του εφοπλιστή στην προσπάθεια αναθέρμανσής της».
Στο «κόκκινο» οι ταμειακές ροές
Οι προϋπολογισμοί και οι καταστάσεις ταμιακών ροών στα ναυτιλιακά γραφεία βγάζουν «κόκκινο» αποτέλεσμα εδώ και έξι τουλάχιστον μήνες κι αυτό αναμένεται να συνεχισθεί για όλο το έτος.
Και ενώ οι τράπεζες δείχνουν περισσότερο διστακτικές από ποτέ έστω και για να παρέχουν τα απαραίτητα κεφαλαία κίνησης, τα φαξ και τα τηλέφωνα στα Claims Departments των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν κυριολεκτικά πάρει φωτιά, καθώς τα αιτήματα για πληρωμές «on account» έχουν εκτιναχθεί στα ύψη το τελευταίο τρίμηνο.
Όπως αναφέρουν παράγοντες της ναυτασφαλιστικής αγοράς, η αύξηση των αιτήσεων αποζημίωσης στο μέσο της κρίσης ήταν κάτι αναμενόμενο.
Ωστόσο, η έκρηξη στις αιτήσεις πληρωμής «έναντι λογαριασμού», που στην ουσία αποκαλύπτει την ανυπαρξία ρευστού στα ταμεία είναι φαινόμενο χωρίς πρόσφατο ιστορικό προηγούμενο.