p

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Απαισιόδοξοι 8 στους 10 Έλληνες εξαιτίας της κρίσης

«Βουτιά» 9 μονάδων σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, το 4ο τρίμηνο του 2010 και έπεσε, για πρώτη φορά, στις 48.. οδηγώντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, ενώ η Πορτογαλία και η Κροατία βρίσκονται χαμηλότερα, με 45 μονάδες, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.

Ένας στους τέσσερις Έλληνες χωρίς περίσσευμα χρημάτων

Από τα πλέον ανησυχητικά στοιχεία είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (83%) δεν θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση, μέσα στο 2011.

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τον τελευταίο καιρό βρίσκονται στη διεθνή επικαιρότητα για τα προβλήματα της Οικονομίας τους, όπως είναι η Ισπανία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ιρλανδία, βρίσκονται όχι τυχαίως στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.

Στην αντίπερα όχθη, οι ευρωπαϊκές χώρες με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη είναι η Νορβηγία (119), η Ελβετία (110) και η Σουηδία (103), ενώ η Τουρκία σημείωσε από τις μεγαλύτερες ανόδους (83 μονάδες έναντι 77, το περασμένο τρίμηνο), επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη, που σημειώνει τους τελευταίους μήνες.

Στην Ευρώπη, ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι ακόμα χειρότερο, καθώς ένας στους τέσσερις αναφέρει πως δεν του απομένουν έσοδα.

Η Οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό 40%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα, που του περισσεύουν, ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.

Η εργασιακή ασφάλεια κατέχει και αυτή ένα πολύ υψηλό ποσοστό ανησυχίας (36%), αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς, που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία, που έφτασε το 12,4%, στο 3ο τρίμηνο του 2010.

Τέλος, εννέα στους δέκα Έλληνες αναφέρουν ότι έχουν κάνει περικοπές στα έξοδά τους, όταν μόλις 6 στους 10 Ευρωπαίους δηλώνουν το ίδιο.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έχει μειώσει τα χρήματα, που δαπανά, για την αγορά νέων ρούχων (81%) και για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (80%), ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (64%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην περιορισμένη αγοραστική του δύναμη.

Ο Δείκτης έπεσε σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας

Η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, το 4ο τρίμηνο του 2010, έπεσε σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας, καθώς οι ελπίδες εξόδου από την οικονομική κρίση εξανεμίστηκαν στα τέλη του περασμένου έτους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης μπορεί να έμεινε αμετακίνητος στις 90 μονάδες, αλλά έπεσε 2 μονάδες, σε σχέση με το ξεκίνημα του έτους (1ο τρίμηνο) και επιπλέον, υπήρξε πτώση στις μισές χώρες του δείγματος, σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο. Η κλιμακούμενη ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και εργασιών και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα και στο ηλεκτρικό δημιουργεί ένα δυσοίωνο κλίμα παγκοσμίως.

«Οι καταναλωτές σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο ήταν πιο απαισιόδοξοι στο κλείσιμο του 2010 σε σχέση με το ξεκίνημά του. Η οικονομική σταθερότητα παραμένει εύθραυστη και τα σημάδια δείχνουν πως η οριστική έξοδος από την κρίση παραμένει ακόμα αρκετά μακριά», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«Η παρατεταμένη οικονομική ύφεση έχει επηρεάσει τους περισσότερους κλάδους και έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στις παγκόσμιες αγορές».

Η Λατινική Αμερική και η Ασία παραμένουν οι γεωγραφικές περιοχές με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, με 100 και 97 μονάδες, αντίστοιχα, καθώς η ύπαρξη αρκετών χωρών, που βρίσκονται σε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη, τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί ένα κλίμα αισιοδοξίας.

Αντίθετα, στη Βόρεια Αμερική ο δείκτης βρίσκεται στις 83 μονάδες και στην Ευρώπη ακόμα χαμηλότερα, στις 78, αποκαλύπτοντας τα σημάδια απαισιοδοξίας, που έχει αφήσει η οικονομική κρίση στις δυτικές κοινωνίες.

«Πολλές χώρες της Δύσης προετοιμάζονται για έναν ακόμα δύσκολο χρόνο. Παρόλο που κάποιες από αυτές δεν βρίσκονται επίσημα σε περίοδο ύφεσης, η αυξημένη ανεργία και τα μέτρα λιτότητας, έχουν αναγκάσει πολλούς καταναλωτές να συνεχίζουν την περικοπή των εξόδων τους και να παραμένουν επιφυλακτικοί στις αγορές τους», σημείωσε η Ματίνα Μπάδα.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ