p

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

SSC Ultimate Aero

Η Bugatti Veyron μπορεί να πήρε πρόσφατα το αίμα της πίσω, το SSC Ultimate Aero παραμένει όμως «το υπεραυτοκίνητο που νίκησε τη Veyron». Φυσικά, στην εντελώς παρανοϊκή κούρσα για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Πως να είναι άραγε οι 1.200 ίπποι; Σε συσκευασία ενός αυτοκινήτου που το βάρος του δεν υπερβαίνει το 1/3 της Bugatti Veyron, η αίσθηση της δύναμης είναι ο ορισμός της σφοδρότητας: Το σώμα σου συνθλίβεται, η όρασή σου θολώνει. Νιώθεις εκείνο το ιδιαίτερο συναίσθημα που βιώνεις κοιτάζοντας κάτω το έρεβος, στο χείλος ενός βαράθρου. Το SSC είναι ένα θανάσιμο όπλο, που έχει ως μόνο του στόχο να κατατροπώσει τον ανταγωνισμό στο κυνήγι του απόλυτου ρεκόρ ταχύτητας. Ο εχθρός λέγεται Veyron SuperSport και το SSC γράφει την ιστορία από την αρχή. Όσο για τον ίλιγγο που λέγαμε, σημειώστε την απουσία traction control που σημαίνει μεγαλοπρεπές σπινάρισμα ακόμα και με 4η, δηλαδή με πάνω από 150 χλμ./ώρα. Σε στεγνή άσφαλτο, εννοείται.



Το SSC που οδηγώ είναι ένα και μοναδικό, ενώ το εντυπωσιακό λευκό που βλέπετε είναι το εισέτι αβάπτιστο επόμενο μοντέλο. Που θα διαθέτει κάποια ηλεκτρονικά βοηθήματα, άλλα και +150 άλογα, καλύτερη αεροδυναμική και ακόμα πιο χαμηλό βάρος. Ωραία. Τρομακτικά ωραία. Θα κοστίζει 755.000 € προ φόρων, ενώ σύμφωνα με τον κατασκευαστή του θα φτάνει τα 442 χλμ./ ώρα.



O πόλεμος πάντως για την απόλυτη τελική στερείται ουσίας. Κανείς δεν μπορεί να οδηγήσει τόσο γρήγορα, οπότε είναι σαν να έχεις αγοράσει το πλέον αδιάβροχο ρολόι -μόνο που κανένα ανθρώπινο ον δεν θα άντεχε στα βάθη όπου αυτό θα λειτουργούσε χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.



Η κατασκευή ενός αυτοκινήτου που μπορεί να φτάνει ασύλληπτες ταχύτητες συνεπάγεται υποχωρήσεις σε άλλους τομείς, όπως στην ευελιξία σε νορμάλ χλμ./ ώρα. Παρόλα αυτά, σε όλους μας αρέσει η μετάθεση των ορίων. Το SSC που οδηγώ είναι ακριβώς αυτό που είχε καταρρίψει το ρεκόρ των αυτοκινήτων παραγωγής στις 13 Σεπτεμβρίου του 2007, με 412,217 χλμ./ ώρα. Το ρεκόρ του έμεινε απλησίαστο επί 3ετία, έως ότου δηλαδή το σπάσει το παρόν περιοδικό στο τεύχος Αυγούστου -όπως θα θυμάστε- με τη Veyron SuperSport.



Εν έτη 2007 θα μπορούσε κανείς να διερωτηθεί εάν η SSC δικαιούται να αυτοαποκαλείται εταιρία παραγωγής αυτοκινήτων, εφόσον το SSC που κατέρριψε το ρεκόρ ήταν μόλις το 6ο που είχε κατασκευαστεί.



Παρόλα αυτά, ο Jerod Shelby, ο ιδρυτής και ιθύνων νους της Shelby Supercar Company, ήθελε να τελειοποιήσει το αυτοκίνητο πριν αρχίσει το promotion. Σήμερα η SSC έχει παραδώσει 15 ολόκληρα αυτοκίνητα, είναι ακμαιότατη και έχει λάβει αρκετές παραγγελίες, ενώ το ότι ένας Γολιάθ όπως ο όμιλος Volkswagen μπήκε στον κόπο να κατασκευάσει τη Veyron SuperSport για να πάρει πίσω το ρεκόρ ταχύτητας, μόνο ως κολακεία μπορεί να εκληφθεί.



Ο Jerod Shelby είναι απόλυτα ικανοποιημένος για την ήττα από τη Veyron: «Όχι, το νέο μας μοντέλο δεν είναι μια απάντηση στη Bugatti, γιατί δεν γνωρίζαμε ότι η Veyron θα κατέρριπτε ξανά το ρεκόρ. Όμως η στιγμή που παρουσίασαν τη SuperSport ήταν ιδανική για εμάς, καθώς θα λανσάραμε το αυτοκίνητο που θα έπαιρνε πίσω την πρωτιά».



Η SSC είναι ξεκάθαρα το έργο ενός και μόνο ονειροπόλου τύπου. Ο Jerod Shelby (ουδεμία σχέση με τον Carrol, τον πιο γνωστό Shelby της αυτοκίνησης) έγινε πλούσιος σχεδιάζοντας ιατρικά εργαλεία. Το 1999 αποφάσισε ότι ήθελε να κατασκευάσει ένα υπεραυτοκίνητο από λευκό χαρτί. Και τα κατάφερε, με τη βοήθεια μιας χούφτας υπαλλήλων και με τα απολύτως ελάχιστα που αγόρασε από εξωτερικούς προμηθευτές.



Η τελική συναρμολόγηση γίνεται σε μια αποθήκη στο πίσω μέρος του σπιτιού του, ενώ το ρεκόρ επετεύχθη σε δημόσιο δρόμο, που ο ίδιος εντόπισε μέσω του Google Earth. Στην αρχή ο Jerod χρησιμοποίησε έναν επαγγελματία οδηγό αγώνων, όταν όμως αυτός τρομοκρατήθηκε από το σπινάρισμα στις μεγάλες ταχύτητες, ανέλαβε ένας 71χρονος φίλος του, ο Chuck Bigelow, το προσόν του οποίου ήταν ότι ήθελε να οδηγήσει με πάνω από 300 πριν πεθάνει. Τελικά είδε στο κοντέρ του SSC 412,217 χλμ./ώρα.



Αφού απέκτησε κύρος ως κατασκευαστής υπεραυτοκινήτων, ο Shelby προχώρησε στην αυτογνωσία: «Σχεδίασα ολόκληρο το αυτοκίνητο και εκείνο που είχε για μένα τη μεγαλύτερη σημασία ήταν η αεροδυναμική. Η εμφάνιση είχε δευτερεύουσα σημασία και το εσωτερικό καμία».



Για καλή τύχη του Shelby εμφανίστηκε ο Jason Castriota, ένας πρώτης γραμμής σχεδιαστής, με σταδιοδρομία στην Ιταλία και το δικό του στούντιο ντιζάιν στις ΗΠΑ, που πείστηκε αμέσως από τη σοβαρότητά του και δούλεψε στις αεροδυναμικές σήραγγες της Ιταλίας, με τους τεχνικούς του Pininfarina και της Ferrari. Τα αποτελέσματα φαίνονται στο συγκλονιστικό, αλλόκοτο σχήμα του SSC…



Ο V8 των 6,8 λίτρων με τους τέσσερις εκκεντροφόρους και τα διπλά turbo, θα αποδίδει στο καινούργιο Ultimate Aero, που θα είναι όλο από ανθρακόνημα, 1.350 ίππους.



Το σύστημα μετάδοσης ναι μεν δεν έχει αλλάξει αλλά πλέον θα υπάρχουν και paddles στο τιμόνι.



Από μηχανολογική άποψη ο Shelby έχει κάνει θαύματα: «Στην αρχή θεωρούσα ότι σε 3 χρόνια και με 4 εκ. δολάρια θα μπορούσα να στήσω την SSC. Όμως έπεσα τραγικά έξω στους υπολογισμούς μου». Τελικά χρειάστηκε 7 χρόνια για να καταρρίψει το ρεκόρ -μόνο που δεν πρόκειται να αποκαλύψει ποτέ πόσο του κόστισε, αν και δεν θα ξεπέρασε όσα δαπανά η Bugatti για γραφική ύλη.



Πάντως οποιοδήποτε εξάρτημα από το υπάρχον Ultimate Aero μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο καινούργιο, θα χρησιμοποιηθεί. Όπως το μπλοκ του κινητήρα, η ανάρτηση, τα φρένα από ανθρακονήματα της Brembo, το σύστημα διεύθυνσης ή το περίπλοκο σύστημα στήριξης των διεδρικών θυρών. Οι διαστάσεις έχουν μείνει ίδιες, εκτός από πίσω για να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές FIA GT.



Επί της ουσίας πάντως ο Shelby ανακάλυψε τον τροχό από την αρχή, μιας και η αυστραλιανή εταιρία Carbon Revolution έφτιαξε για την SSC την πιο ελαφριά ζάντα του κόσμου: 19 ίντσες και μόλις 5,8 κιλά. Σχεδόν αστείο.



Το καινούργιο SSC θα είναι κατασκευασμένο συνολικά από κορυφαίας ποιότητας ανθρακονήματα που χρησιμοποιούνται στην F1. Το βάρος του δεν θα ξεπερνά τα 1.200 κιλά, ενώ με τα απαραίτητα υγρά και τον οδηγό που θα τρέμει σύγκορμος, η ισχύς του θα είναι ο ορισμός του τρόμου: Πάνω από 1.000 άλογα στον τόνο.



Ακόμη και στο υπάρχον SSC η αίσθηση είναι συγκλονιστική. Η απόδοση του V8 των 6.300 κ.εκ. πυρπολεί τον εγκέφαλο και μιας και τα κινούμενα μέρη έχουν ελάχιστη αδράνεια και δεν υπάρχουν υστερήσεις στην απόκριση τίποτα δεν στέκεται εμπόδιο στο τσουνάμι δύναμης που σε παίρνει και σε σηκώνει, χωρίς έλεος και χωρίς τέλος.



Με κόκκινο στις 7.200 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή στις 6.150, θα πρέπει να έχεις πολύ καλά γυμνασμένο αυχένα για να αντέξεις τις πιέσεις στο κεφάλι στις αλλαγές ταχυτήτων. Εάν είσαι καλός, λέει η SSC, μπορεί να κάνεις το 0-100 σε 2,8”. Το Ultimate Aero πάντως, μπορεί.



Οδηγώντας το νυν, φαντάζεσαι το καινούργιο, με τα παραπάνω άλογα, τη βελτιωμένη αεροδυναμική αλλά και το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.



Το υπάρχον Ultimate Aero δεν διαθέτει κάτι τέτοιο, όπως δεν διαθέτει βέβαια και ABS για τα φρένα της Brembo, που δεν προσφέρουν την παραμικρή αίσθηση στον οδηγό. Υποθέτω ότι στο νέο θα είναι βελτιωμένα. Η ανάρτηση πάντως είναι εξαιρετική στη λειτουργία της, όσο και εάν το Ultimate Aero είναι ένα απόλυτο όχημα και όχι απλώς ένα υπεραυτοκίνητο.



Γνωρίζουμε ότι 3 SSC έχουν φτάσει ήδη τα 100.000 χλμ. και ο ίδιος ο Shelby πήγε ένα στη Μέση Ανατολή.



Κάποιοι τοπικοί πανίσχυροι έφεραν τις Bugatti Veyron τους για άμεση σύγκριση, αφού φυσικά είχαν διατάξει το κλείσιμο μιας ατελείωτης ευθείας σε δημόσιο δρόμο.




Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο Shelby έφυγε με 2 παραγγελίες που δόθηκαν επί τόπου. Την επόμενη ημέρα πληρώθηκε, με μετρητά απευθείας από τους ατσαλάκωτους χαρτοφύλακες Louis Vuitton -ως είθισται. «Πρώτα θα κατακτήσουμε το Μανχάταν, κατόπιν το Βερολίνο» έλεγε ο Leonard Cohen. Αντικαταστήστε με «αραβικό κόσμο» και «ΗΠΑ» για να βρείτε την επόμενη μεγάλη πρόκληση της SSC.
source:topgear