p

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Κάντε τόπο στους πενηντάρηδες, φωνάζει η Tourism Intelligence

Είναι αρκετά αποδοτικός ο νεανικός τουρισμός;


Μεγαλύτερη ακόμα και από την Κινεζική αγορά, είναι η αγορά «άνω των πενήντα», σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία. Στηριζόμενη στο παραπάνω γεγονός, η Tourism Intelligence International πραγματοποίησε μία μελέτη για την εν λόγω αγορά που πολλοί μνημονεύουν αλλά κανείς δεν αξιοποιεί.

Όπως φάνηκε από την έρευνα, με τίτλο «Old but Not Out – How to Win and Woo the Over 50’s Market», η αγορά αυτή παρουσιάζει διαχρονικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό τουρισμό. Ωστόσο, ο καχεκτικός δημόσιος τομέας και κάποιες οπισθοδρομικές ιδέες των τουριστικών παραγόντων της χώρας, αφήνουν ανεκμετάλλευτη αυτή την αστείρευτη πηγή εσόδων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, ο αριθμός των εξερχόμενων ταξιδιωτών άνω των 50 ετών αυξάνεται συνεχώς. Διαπίστωση που δεν είναι παράλογη, μιας και στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπου παρατηρούνται χαμηλά ποσοστά θνησιμότητας και γεννήσεων, το ποσοστό των ατόμων άνω των 50 ετών υπερβαίνει αυτό των νέων. Συγκεκριμένα, σε παγκόσμια κλίμακα, ο αριθμός των ατόμων άνω των 50 ετών, ανέρχεται το 2010 σε 1,4 δισ. με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για 1,8 δισ. μέχρι το 2020.

Το στοιχείο που διαφοροποιεί τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα από τους τουρίστες μικρότερων ηλικιών, είναι πως αποδεικνύεται πιο δραστήρια, πιο πληροφορημένη αλλά και πιο πρόθυμη να βιώσει νέες εμπειρίες. Βέβαια, για να μπορέσει η χώρα μας να ανταποκριθεί σε τόσο υψηλού επιπέδου απαιτήσεις, θα πρέπει να υπάρχουν και οι ανάλογες υποδομές σε δημόσιο και ιδιωτικό επίπεδο. Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της μελέτης, η συγκεκριμένη αγορά είναι σαφώς πιο απαιτητική και έμπειρη σε σύγκριση με τα νεανικότερα κοινά και ως εκ τούτου, χρίζει ιδιαίτερης μεταχείρισης από κάθε άποψη.

Μια δεύτερη σκέψη θα έπρεπε να γίνει και για το γεγονός, ότι η εν λόγω ηλικιακή ομάδα, παρουσιάζει πιο εκλεπτυσμένα ενδιαφέροντα. Η γνωριμία, για παράδειγμα, με τον   πολιτισμό της εκάστοτε περιοχής – προορισμού αλλά και οι κρουαζιέρες, πάντα με σεβασμό προς τη φύση και το περιβάλλον, είναι κάποιες από της προτεραιότητες της συγκεκριμένης αγοράς. Στα πλαίσια λοιπόν και της πρόσφατης επιθυμίας της χώρας μας, για την προώθηση της κρουαζιέρας, θα πρέπει να ληφθούν το συντομότερο κάποιες λειτουργικές αποφάσεις που θα ανοίξουν την πόρτα της Ελλάδας στους «πολλά υποσχόμενους πενηντάρηδες»...

/naxosfiloxenia.blogspot.com