Από την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου πέρασε την Τρίτη το σχέδιο υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου ανάμεσα στις στάσεις Θησείο και Μοναστηράκι...
Για τα μνημεία που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης
και αναβάθμισης τμημάτων γραμμών της ΗΣΑΠ στην διαδρομή από Ομόνοια ως Μοναστηράκι, μεταξύ αυτών και ο Βωμος των 12 Θεών, αποφασίστηκε η λύση της «προσωρινή» κατάχωσης.
Προηγήθηκε σύσκεψη εκπροσώπων του υπουργείου Υποδομών και του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΗΣΑΠ και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αλλά και τριμελής επιτροπής της Πρωτοβουλία για την Ανάδειξη και Διάσωση του Βωμού. Πάντως, η Αττικό μετρό δεσμεύτηκε ότι θα εκπονήσει προμελέτη η οποία θα διαρκέσει πέντε χρόνια.
Προς το παρόν θα γίνει κατάχωση των αρχαιοτήτων για να ξεκινήσει η κανονική λειτουργία της γραμμής. Μέχρι στιγμής τα βαγόνια διέρχονται από την ίδια σιδηροτροχιά τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο εναλλάξ, με αποτέλεσμα να κινούνται με ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα. Η επανακατάχωση θα γίνει με χρήση φύλλων μολύβδου, στρωμάτων άμμου και χαλικιού, ώστε να προστατεύονται τα αρχαία από τις καιρικές συνθήκες και τους κραδασμούς και η ενέργεια να είναι αναστρέψιμη. Απώτερος στόχος είναι να υπογειοποιηθεί η γραμμή και να ακολουθήσει ενοποίηση. Κάτι που θα δώσει στην Αθήνα μια ακόμη ανάσα, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Ο Βωμός των 12 Θεών ανακαλύφθηκε πρώτη φορά σε ανασκαφές των αρχών του 20ου αιώνα, αποκαλύφθηκε ξανά όμως κατά τη διάρκεια των εργασιών στις γραμμές του τρένου. Βρίσκεται στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών, ένα από τα αρχαιότερα μνημεία της πόλης, που θεωρούνταν ουσιαστικά το κέντρο της και χρησιμοποιούνταν ως αφετηρία για τη μέτρηση αποστάσεων.
Οι αρχαιολόγοι μιλούν για ανακάλυψη υψίστης σημασίας, καθώς ο Βωμός ανήκει στα έντονα μαρτυρημένα μνημεία από φιλολογικής απόψεως και μπορεί να ανατρέψει τη ματιά μας πάνω στην τοπιογραφία της αρχαίας πόλης. Είναι ένα από τα λίγα μνημεία των αρχαίων Αθηνών που αναφέρει ο Θουκυδίδης στην ιστορία του, σύμφωνα με την οποία ο Βωμός ιδρύθηκε στα χρόνια της τυραννίας των Πεισιστρατιδών, από τον εγγονό του Πεισιστράτου και συνονόματό του υιό του τυράννου Ιππία, το 522/1 π.Χ.
Κατά τα έργα κατασκευής του σιδηροδρόμου Αθηνών – Πειραιώς το 1891, ο χώρος της Αρχαίας Αγοράς είχε ελάχιστα ανασκαφεί και δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζουν τι μνημεία ενδέχετο να καταστραφούν ώστε να μεριμνήσουν για τη διάσωσή τους. Η πρόσφατη ανασκαφή όμως αποδεικνύει ότι η καταστροφή των μνημείων είναι περιορισμένη, καθώς οι ράγες είχαν επίτηδες τοποθετηθεί σε υψηλότερο επίπεδο.
Από τότε που ήρθε στο φως το μνημείο έχουν υπάρξει έντονες αντιδράσεις για την προστασία του, κυρίως από τη μεριά των αρχαιολόγων που θεωρούν ότι δε θα πρέπει να γίνει κατάχωση ενός τόσο σημαντικού ευρήματος. Προτείνουν ως λύσεις την υπερύψωση της γραμμής ή μεταφορά του βωμού. Ωστόσο ο ΗΣΑΠ βιάζεται να ολοκληρώσει το έργο ανακατασκευής των γραμμών, το οποίο έχει ήδη καθυστερήσει και ταλαιπωρήσει το κοινό.
http://www.pentapostagma.gr
Για τα μνημεία που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης
και αναβάθμισης τμημάτων γραμμών της ΗΣΑΠ στην διαδρομή από Ομόνοια ως Μοναστηράκι, μεταξύ αυτών και ο Βωμος των 12 Θεών, αποφασίστηκε η λύση της «προσωρινή» κατάχωσης.
Προηγήθηκε σύσκεψη εκπροσώπων του υπουργείου Υποδομών και του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΗΣΑΠ και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αλλά και τριμελής επιτροπής της Πρωτοβουλία για την Ανάδειξη και Διάσωση του Βωμού. Πάντως, η Αττικό μετρό δεσμεύτηκε ότι θα εκπονήσει προμελέτη η οποία θα διαρκέσει πέντε χρόνια.
Προς το παρόν θα γίνει κατάχωση των αρχαιοτήτων για να ξεκινήσει η κανονική λειτουργία της γραμμής. Μέχρι στιγμής τα βαγόνια διέρχονται από την ίδια σιδηροτροχιά τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο εναλλάξ, με αποτέλεσμα να κινούνται με ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα. Η επανακατάχωση θα γίνει με χρήση φύλλων μολύβδου, στρωμάτων άμμου και χαλικιού, ώστε να προστατεύονται τα αρχαία από τις καιρικές συνθήκες και τους κραδασμούς και η ενέργεια να είναι αναστρέψιμη. Απώτερος στόχος είναι να υπογειοποιηθεί η γραμμή και να ακολουθήσει ενοποίηση. Κάτι που θα δώσει στην Αθήνα μια ακόμη ανάσα, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Ο Βωμός των 12 Θεών ανακαλύφθηκε πρώτη φορά σε ανασκαφές των αρχών του 20ου αιώνα, αποκαλύφθηκε ξανά όμως κατά τη διάρκεια των εργασιών στις γραμμές του τρένου. Βρίσκεται στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών, ένα από τα αρχαιότερα μνημεία της πόλης, που θεωρούνταν ουσιαστικά το κέντρο της και χρησιμοποιούνταν ως αφετηρία για τη μέτρηση αποστάσεων.
Οι αρχαιολόγοι μιλούν για ανακάλυψη υψίστης σημασίας, καθώς ο Βωμός ανήκει στα έντονα μαρτυρημένα μνημεία από φιλολογικής απόψεως και μπορεί να ανατρέψει τη ματιά μας πάνω στην τοπιογραφία της αρχαίας πόλης. Είναι ένα από τα λίγα μνημεία των αρχαίων Αθηνών που αναφέρει ο Θουκυδίδης στην ιστορία του, σύμφωνα με την οποία ο Βωμός ιδρύθηκε στα χρόνια της τυραννίας των Πεισιστρατιδών, από τον εγγονό του Πεισιστράτου και συνονόματό του υιό του τυράννου Ιππία, το 522/1 π.Χ.
Κατά τα έργα κατασκευής του σιδηροδρόμου Αθηνών – Πειραιώς το 1891, ο χώρος της Αρχαίας Αγοράς είχε ελάχιστα ανασκαφεί και δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζουν τι μνημεία ενδέχετο να καταστραφούν ώστε να μεριμνήσουν για τη διάσωσή τους. Η πρόσφατη ανασκαφή όμως αποδεικνύει ότι η καταστροφή των μνημείων είναι περιορισμένη, καθώς οι ράγες είχαν επίτηδες τοποθετηθεί σε υψηλότερο επίπεδο.
Από τότε που ήρθε στο φως το μνημείο έχουν υπάρξει έντονες αντιδράσεις για την προστασία του, κυρίως από τη μεριά των αρχαιολόγων που θεωρούν ότι δε θα πρέπει να γίνει κατάχωση ενός τόσο σημαντικού ευρήματος. Προτείνουν ως λύσεις την υπερύψωση της γραμμής ή μεταφορά του βωμού. Ωστόσο ο ΗΣΑΠ βιάζεται να ολοκληρώσει το έργο ανακατασκευής των γραμμών, το οποίο έχει ήδη καθυστερήσει και ταλαιπωρήσει το κοινό.
http://www.pentapostagma.gr