Τελικώς και τα ελαφρά φορτηγά -μεικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους- θα ενταχθούν στις ευεργετικές διατάξεις της απόσυρσης καθώς, αν και με αρκετή καθυστέρηση, η κυβέρνηση τελικά έλαβε υπόψη της τις εκκλήσεις της αγοράς αυτοκινήτου και των επαγγελματιών.
Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με το διακριτικό τίτλο «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις», προβλέπεται μείωση του τέλους ταξινόμησης από 40% έως 60% στην αγορά καινούργιων φορτηγών μεικτού βάρους μέχρι και 3,5 τόνους και έως 2.000 κυβικά εκατοστά. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αποσυρθεί όμοιο φορτηγό ή επιβατικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης για το οποίο έχει δοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι και 31/12/1998 και για το οποίο έχει καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και τυχόν οφειλών προηγούμενων ετών.
Τα τέλη ταξινόμησης για την αγορά καινούργιων ανοιχτών ελαφρών φορτηγών μέχρι 3,5 τόνους διαμορφώνονται με βάση την τροπολογία ως εξής: Εως 1.600 κ.ε.: 2,8% από 7% που είναι σήμερα. Από 1.601-2.000 κ.ε.: 3,5% από 7% που είναι σήμερα.
Στην περίπτωση αγοράς καινούργιου κλειστού φορτηγού μεικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνων τα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται ως εξής:
– Εως 900 κ.ε.: 2,4% (από 6%).
– 901-1.400 κ.ε.: 5,6% (από 14%).
– 1.401-1.600 κ.ε.: 7,2% (από 18%).
– 1.601-1.800 κ.ε.: 9% (από 18%).
– 1.801-2.000 κ.ε.: 10,5% (από 21%).
Η μέση ηλικία των ελαφρών φορτηγών στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια έναντι 8 στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η μη ύπαρξη κινήτρων έως τώρα, καθώς και η μειωμένη επαγγελματική δραστηριότητα, είχε ως συνέπεια οι πωλήσεις ελαφρών φορτηγών να είναι εξαιρετικά μειωμένες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τον Φεβρουάριο του 2011 ταξινομήθηκαν μόλις 566 ελαφρά φορτηγά, έναντι 1.389 τον Φεβρουάριο του 2010, σημειώνοντας μείωση κατά 59,3%.
source:kathimerini
Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με το διακριτικό τίτλο «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις», προβλέπεται μείωση του τέλους ταξινόμησης από 40% έως 60% στην αγορά καινούργιων φορτηγών μεικτού βάρους μέχρι και 3,5 τόνους και έως 2.000 κυβικά εκατοστά. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αποσυρθεί όμοιο φορτηγό ή επιβατικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης για το οποίο έχει δοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι και 31/12/1998 και για το οποίο έχει καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και τυχόν οφειλών προηγούμενων ετών.
Τα τέλη ταξινόμησης για την αγορά καινούργιων ανοιχτών ελαφρών φορτηγών μέχρι 3,5 τόνους διαμορφώνονται με βάση την τροπολογία ως εξής: Εως 1.600 κ.ε.: 2,8% από 7% που είναι σήμερα. Από 1.601-2.000 κ.ε.: 3,5% από 7% που είναι σήμερα.
Στην περίπτωση αγοράς καινούργιου κλειστού φορτηγού μεικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνων τα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται ως εξής:
– Εως 900 κ.ε.: 2,4% (από 6%).
– 901-1.400 κ.ε.: 5,6% (από 14%).
– 1.401-1.600 κ.ε.: 7,2% (από 18%).
– 1.601-1.800 κ.ε.: 9% (από 18%).
– 1.801-2.000 κ.ε.: 10,5% (από 21%).
Η μέση ηλικία των ελαφρών φορτηγών στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια έναντι 8 στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η μη ύπαρξη κινήτρων έως τώρα, καθώς και η μειωμένη επαγγελματική δραστηριότητα, είχε ως συνέπεια οι πωλήσεις ελαφρών φορτηγών να είναι εξαιρετικά μειωμένες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τον Φεβρουάριο του 2011 ταξινομήθηκαν μόλις 566 ελαφρά φορτηγά, έναντι 1.389 τον Φεβρουάριο του 2010, σημειώνοντας μείωση κατά 59,3%.
source:kathimerini