Επιστρέφουν οι δανειολήπτες τα αγορασμένα με δάνειο ΙΧ τους στις τράπεζες, καθώς…
δεν μπορούν να πληρώσουν τις δόσεις τους. Και μάλιστα την ώρα που οι περισσότερες τράπεζες έχουν στο «νεκρό» τις κατασχέσεις αυτοκινήτων, αφού κάθε κατάσχεση τους κοστίζει περισσότερα από 1.000 ευρώ, και ένα δάνειο διαγραμμένο από τα χαρτοφυλάκιά τους.Την ίδια ώρα οι χορηγήσεις για αγορά ΙΧ αποτελούν παρελθόν.
Οι «οικειοθελείς παραδόσεις» ΙΧ αποτελούν νέο φαινόμενο στα τραπεζικά χρονικά. Τους τελευταίους μήνες πληθαίνουν οι δανειολήπτες που επιστρέφουν τα αυτοκίνητά τους στις τράπεζες, προκειμένου να διαγραφεί το μεγαλύτερο μέρος της οφειλής τους και να γλιτώσουν από τις δόσεις.
Μάλιστα παρατηρείται το εξής παράδοξο: Οι τράπεζες ?που μέχρι πρόσφατα προχωρούσαν σε κατασχέσεις ΙΧ- τώρα προσπαθούν να ΅……..
πείσουν τους καταναλωτές να κρατήσουν τα οχήματά τους. Και αυτό επειδή ξέρουν ότι με την παραλαβή του ΙΧ χάνουν διπλά. Αφού και το δάνειο δεν θα εισπράξουν, αλλά επιπλέον θα «χρεωθούν» και το ΙΧ, το οποίο πολύ δύσκολα θα καταφέρουν πια να το προωθήσουν σε κάποιον έμπορο μεταχειρισμένων ΙΧ και το πιθανότερο είναι να «σαπίσει» σε κάποια μάντρα. Επιπλέον θα χρεωθούν και με τα έξοδα φύλαξης.
Από την άλλη πλευρά, οι κάτοχοι αγορασμένων με δάνειο ΙΧ τα επιστρέφουν στις τράπεζες για να γλιτώσουν από την καταβολή της μηνιαίας δόσης. Για παράδειγμα, αν κάποιος πήρε δάνειο για να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που σήμερα η αξία του -σύμφωνα με τον εκτιμητή- είναι π.χ. 8.000 ευρώ, και το υπόλοιπο του δανείου είναι 10.000 ευρώ, αν το επιστρέψει στην τράπεζα, διαγράφονται οι 8.000 ευρώ και ο δανειολήπτης θα πρέπει να αποπληρώσει τα 2.000 ευρώ στην τράπεζα.
Η τακτική αυτή είναι ανάλογη με την τακτική που ακολούθησαν πέρυσι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ οι οποίοι κατέθεταν μαζικά στις εφορίες τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους για να απαλλαγούν από την υποχρέωση να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας.
Τα τραπεζικά στελέχη θεωρούν ότι η αγορά ΙΧ θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε καθεστώς ύφεσης για αρκετούς μήνες ακόμα και κατ΄ επέκταση το κομμάτι των δανείων για αγορά ΙΧ θα παραμείνει «παγωμένη» επί μακρόν.
Δάνεια αυτοκινήτου
Ελάχιστες οι αιτήσεις
Είναι χαρακτηριστικό ότι αιτήσεις για δανειοδότηση που δέχονται οι τράπεζες -σε καθημερινή βάση- είναι πλέον μετρημένες. Για παράδειγμα, πριν από δύο χρόνια μεγάλη τράπεζα δεχόταν περί τις 400 αιτήσεις για δάνεια αυτοκινήτου την ημέρα και σήμερα είναι ζήτημα αν δέχεται 20 αιτήσεις. Και επειδή για κάθε δάνειο που πάει σε διαγραφή, χρειάζεται 7 νέα για να ισορροπήσει το χαρτοφυλάκιο, οι τράπεζες έβαλαν «χειρόφρενο» στις κατασχέσεις ΙΧ. Διότι για κάθε κατάσχεση η τράπεζα «χρεώνεται» με 1.000 ευρώ, όσο είναι δηλαδή το κόστος για τη μεταφορά του ΙΧ σε γκαράζ ή χώρο φύλαξης, τα δικαστικά έξοδα, κλπ. Και είναι αμφίβολο αν τα κατασχεμένα θα αγοραστούν από κάποιον έμπορο…
http://skathari.net
δεν μπορούν να πληρώσουν τις δόσεις τους. Και μάλιστα την ώρα που οι περισσότερες τράπεζες έχουν στο «νεκρό» τις κατασχέσεις αυτοκινήτων, αφού κάθε κατάσχεση τους κοστίζει περισσότερα από 1.000 ευρώ, και ένα δάνειο διαγραμμένο από τα χαρτοφυλάκιά τους.Την ίδια ώρα οι χορηγήσεις για αγορά ΙΧ αποτελούν παρελθόν.
Οι «οικειοθελείς παραδόσεις» ΙΧ αποτελούν νέο φαινόμενο στα τραπεζικά χρονικά. Τους τελευταίους μήνες πληθαίνουν οι δανειολήπτες που επιστρέφουν τα αυτοκίνητά τους στις τράπεζες, προκειμένου να διαγραφεί το μεγαλύτερο μέρος της οφειλής τους και να γλιτώσουν από τις δόσεις.
Μάλιστα παρατηρείται το εξής παράδοξο: Οι τράπεζες ?που μέχρι πρόσφατα προχωρούσαν σε κατασχέσεις ΙΧ- τώρα προσπαθούν να ΅……..
πείσουν τους καταναλωτές να κρατήσουν τα οχήματά τους. Και αυτό επειδή ξέρουν ότι με την παραλαβή του ΙΧ χάνουν διπλά. Αφού και το δάνειο δεν θα εισπράξουν, αλλά επιπλέον θα «χρεωθούν» και το ΙΧ, το οποίο πολύ δύσκολα θα καταφέρουν πια να το προωθήσουν σε κάποιον έμπορο μεταχειρισμένων ΙΧ και το πιθανότερο είναι να «σαπίσει» σε κάποια μάντρα. Επιπλέον θα χρεωθούν και με τα έξοδα φύλαξης.
Από την άλλη πλευρά, οι κάτοχοι αγορασμένων με δάνειο ΙΧ τα επιστρέφουν στις τράπεζες για να γλιτώσουν από την καταβολή της μηνιαίας δόσης. Για παράδειγμα, αν κάποιος πήρε δάνειο για να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που σήμερα η αξία του -σύμφωνα με τον εκτιμητή- είναι π.χ. 8.000 ευρώ, και το υπόλοιπο του δανείου είναι 10.000 ευρώ, αν το επιστρέψει στην τράπεζα, διαγράφονται οι 8.000 ευρώ και ο δανειολήπτης θα πρέπει να αποπληρώσει τα 2.000 ευρώ στην τράπεζα.
Η τακτική αυτή είναι ανάλογη με την τακτική που ακολούθησαν πέρυσι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ οι οποίοι κατέθεταν μαζικά στις εφορίες τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους για να απαλλαγούν από την υποχρέωση να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας.
Τα τραπεζικά στελέχη θεωρούν ότι η αγορά ΙΧ θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε καθεστώς ύφεσης για αρκετούς μήνες ακόμα και κατ΄ επέκταση το κομμάτι των δανείων για αγορά ΙΧ θα παραμείνει «παγωμένη» επί μακρόν.
Δάνεια αυτοκινήτου
Ελάχιστες οι αιτήσεις
Είναι χαρακτηριστικό ότι αιτήσεις για δανειοδότηση που δέχονται οι τράπεζες -σε καθημερινή βάση- είναι πλέον μετρημένες. Για παράδειγμα, πριν από δύο χρόνια μεγάλη τράπεζα δεχόταν περί τις 400 αιτήσεις για δάνεια αυτοκινήτου την ημέρα και σήμερα είναι ζήτημα αν δέχεται 20 αιτήσεις. Και επειδή για κάθε δάνειο που πάει σε διαγραφή, χρειάζεται 7 νέα για να ισορροπήσει το χαρτοφυλάκιο, οι τράπεζες έβαλαν «χειρόφρενο» στις κατασχέσεις ΙΧ. Διότι για κάθε κατάσχεση η τράπεζα «χρεώνεται» με 1.000 ευρώ, όσο είναι δηλαδή το κόστος για τη μεταφορά του ΙΧ σε γκαράζ ή χώρο φύλαξης, τα δικαστικά έξοδα, κλπ. Και είναι αμφίβολο αν τα κατασχεμένα θα αγοραστούν από κάποιον έμπορο…
http://skathari.net