Στη διενέργεια διαγωνισμού για τη λειτουργία των σταθμών διοδίων στην Εγνατία προχωρά την Τετάρτη 23 Μαρτίου η Εγνατία Οδός ΑΕ, με αρχικό στόχο την είσπραξη εσόδων ύψους 70 έως 90 εκατ. ευρώ για τα πρώτα χρόνια και 150 εκατ. από το 2015. Η Εγνατία Οδός βρίσκεται στην τελική ευθεία για να...
εγκαταστήσει σε όλο το μήκος της έξι νέους σταθμούς διοδίων - πέραν αυτού που ήδη λειτουργεί στον Πολύμυλο της Κοζάνης - σε Ηγουμενίτσα, Γιάννινα, Γρεβενά, Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή.
Οι σταθμοί θα είναι συμβατικού τύπου και προσωρινοί μέχρι να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει πλήρως το ηλεκτρονικό διόδιο, με το οποίο η χρέωση θα γίνεται σε εξ ολοκλήρου διαφορετική βάση. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η τιμολόγηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό θα έχει καταστεί πλήρως ηλεκτρονική το 2012. Μάλιστα, το «τηλε-διόδιο» της Εγνατίας θα είναι συμβατό με όλους τους αυτοκινητοδρόμους με διόδια της χώρας.
Η λύση των προσωρινών σταθμών προέκυψε εξ ανάγκης, καθώς τα διόδια έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί εδώ και χρόνια και επειδή αυτό δεν συνέβη, η Ευρωπαϊκή Ενωση, που είχε χρηματοδοτήσει το έργο, έθεσε ζήτημα ανάκτησης των κοινοτικών πόρων, ύψους 3 δισ. ευρώ. Επίσης, είναι ενδεικτικό ότι για τη συντήρησή αυτού του μεγάλου έργου χρειάζονται περίπου 70 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, ποσό που μέχρι σήμερα καλυπτόταν με δανεισμό, προκαλώντας δυσβάσταχτα βάρη στην εταιρεία.
Η τιμολόγηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό θα είναι κατά 25% χαμηλότερη από ότι ισχύει στους υπόλοιπους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους, ενώ σύμφωνα με τους επιτελείς της Εγνατίας Οδού, ένα ποσό θα παρακρατείται για τη δημιουργία μικρών έργων σε όλη τη ζώνη επιρροής του νευραλγικού αυτοκινητοδρόμου.
Το έργο των προσωρινών σταθμών, που έχει προϋπολογιστεί στα 14 εκατ. ευρώ, αφορά στην προμήθεια υπηρεσιών για τη λειτουργία σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού. Συγκεκριμένα, οι υποχρεώσεις που προβλέπονται από τον διαγωνισμό είναι η διάθεση προσωπικού για την είσπραξη των διοδίων, οι υπηρεσίες μεταφοράς, καταμέτρησης και κατάθεσης των εισπράξεων, οι υπηρεσίες καθαριότητας των σταθμών και η προμήθεια αναλώσιμων για την λειτουργία των σταθμών.
εγκαταστήσει σε όλο το μήκος της έξι νέους σταθμούς διοδίων - πέραν αυτού που ήδη λειτουργεί στον Πολύμυλο της Κοζάνης - σε Ηγουμενίτσα, Γιάννινα, Γρεβενά, Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή.
Οι σταθμοί θα είναι συμβατικού τύπου και προσωρινοί μέχρι να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει πλήρως το ηλεκτρονικό διόδιο, με το οποίο η χρέωση θα γίνεται σε εξ ολοκλήρου διαφορετική βάση. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η τιμολόγηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό θα έχει καταστεί πλήρως ηλεκτρονική το 2012. Μάλιστα, το «τηλε-διόδιο» της Εγνατίας θα είναι συμβατό με όλους τους αυτοκινητοδρόμους με διόδια της χώρας.
Η λύση των προσωρινών σταθμών προέκυψε εξ ανάγκης, καθώς τα διόδια έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί εδώ και χρόνια και επειδή αυτό δεν συνέβη, η Ευρωπαϊκή Ενωση, που είχε χρηματοδοτήσει το έργο, έθεσε ζήτημα ανάκτησης των κοινοτικών πόρων, ύψους 3 δισ. ευρώ. Επίσης, είναι ενδεικτικό ότι για τη συντήρησή αυτού του μεγάλου έργου χρειάζονται περίπου 70 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, ποσό που μέχρι σήμερα καλυπτόταν με δανεισμό, προκαλώντας δυσβάσταχτα βάρη στην εταιρεία.
Η τιμολόγηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό θα είναι κατά 25% χαμηλότερη από ότι ισχύει στους υπόλοιπους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους, ενώ σύμφωνα με τους επιτελείς της Εγνατίας Οδού, ένα ποσό θα παρακρατείται για τη δημιουργία μικρών έργων σε όλη τη ζώνη επιρροής του νευραλγικού αυτοκινητοδρόμου.
Το έργο των προσωρινών σταθμών, που έχει προϋπολογιστεί στα 14 εκατ. ευρώ, αφορά στην προμήθεια υπηρεσιών για τη λειτουργία σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού. Συγκεκριμένα, οι υποχρεώσεις που προβλέπονται από τον διαγωνισμό είναι η διάθεση προσωπικού για την είσπραξη των διοδίων, οι υπηρεσίες μεταφοράς, καταμέτρησης και κατάθεσης των εισπράξεων, οι υπηρεσίες καθαριότητας των σταθμών και η προμήθεια αναλώσιμων για την λειτουργία των σταθμών.