Αυξάνει τη χωρητικότητά του ο ελληνόκτητος στόλος, ελέγχοντας σήμερα περίπου το 15% σε παγκόσμιο επίπεδο, συνεχίζοντας να κρατά τα «σκήπτρα» του κλάδου.
Την ίδια στιγμή, όμως, αρκετά πλοία του εμπορικού στόλου υποστέλλουν την ελληνική σημαία αφού μειώθηκε σημαντικά ο απόλυτος αριθμός του ελληνικού στόλου σε πλοία αλλά και σε χωρητικότητα.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Βρετανικό Νηογνώμονα Lloyd’s Register of Shipping και το Fairplay, η «διαρροή» πλοίων από το εθνικό νηολόγιο το τελευταίο έτος αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις παλινωδίες της κυβέρνησης που αφορούν τον διοικητικό φορέα στήριξης της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, δηλαδή το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του Lloyd’s που δημοσιοποιούνται κάθε Μάρτιο και αφορούν πλοία άνω των 1000 gt, ο υπό ελληνική σημαία στόλος αριθμεί 917 πλοία, χωρητικότητας 79.712.050dwt, συμπεριλαμβανομένων 127 πλοίων υπό παραγγελία. Την ίδια περίοδο πέρυσι, στο νηολόγιο της χώρας ήταν εγγεγραμμένα 969 πλοία, χωρητικότητας 80.502.206dwt συμπεριλαμβανομένων 189 πλοίων υπό παραγγελία για το 2010.
Η «εξέλιξη» του ελληνόκτητου στόλου ήταν σαφώς διαφορετική, αφού αν και σημειώθηκε μείωση του αριθμού των πλοίων καταγράφεται ταυτόχρονα αύξηση της χωρητικότητας. Έτσι τον Μάρτιο, υπό τον έλεγχο Ελλήνων εφοπλιστών ήταν 3.848πλοία, χωρητικότητας 261.675.981dwt στα οποία περιλαμβάνονται 621 νεότευκτα υπό παραγγελία, έναντι την ίδια περίοδο πέρυσι 3.996 πλοίων χωρητικότητας όμως 258.121.989dwt. Από τα 3.848 πλοία τα περισσότερα, 1.747, είναι bulk carriers.
Ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος αντιστοιχεί σήμερα στο 14,6% του παγκόσμιου σε επίπεδο χωρητικότητας σε dwt και το 7,7% σε αριθμό πλοίων.
Στο μεταξύ, ο ελληνικός στόλος είναι «κατακερματισμένος» σε συνολικά 40 εθνικά νηολόγια με πρώτο το ελληνικό (25%), ενώ ακολουθούν η Λιβερία με 16%, η Μάλτα με 19%, τα Νησιά Μάρσαλ με 12%, ο Παναμάς με 11% κ.ά. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο Παναμάς «έχασε» μέσα σε μια χρονιά 117 ελληνικά πλοία που ήταν εγγεγραμμένα στο νηολόγιό του και δυστυχώς δεύτερη είναι η Ελλάδα από το νηολόγιο της οποίας διαγράφηκαν.
Παράλληλα η μέση «ηλικία» του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε περαιτέρω κατά 1,8 χρόνια κάτω από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου και έτσι σήμερα ο ελληνόκτητος στόλος είναι κατά μέσο όρο 11 ετών, έναντι 20,3 το 2000, γεγονός που αποδίδεται στη διαρκή ναυπήγηση νέων πλοίων. Αντιθέτως, ο ελληνικός στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 11,2 έτη έναντι 10,7 πέρυσι.
Τέλος ο Lloyd’s Register είναι ο νηογνώμονας που παρακολουθεί τα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία (876) και ακολουθούν ο αμερικανικός ABS με 713 πλοία, ο γαλλικός Bureau Veritas με 554 πλοία κ.ά.
source:adesmeftos
Την ίδια στιγμή, όμως, αρκετά πλοία του εμπορικού στόλου υποστέλλουν την ελληνική σημαία αφού μειώθηκε σημαντικά ο απόλυτος αριθμός του ελληνικού στόλου σε πλοία αλλά και σε χωρητικότητα.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Βρετανικό Νηογνώμονα Lloyd’s Register of Shipping και το Fairplay, η «διαρροή» πλοίων από το εθνικό νηολόγιο το τελευταίο έτος αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις παλινωδίες της κυβέρνησης που αφορούν τον διοικητικό φορέα στήριξης της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, δηλαδή το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του Lloyd’s που δημοσιοποιούνται κάθε Μάρτιο και αφορούν πλοία άνω των 1000 gt, ο υπό ελληνική σημαία στόλος αριθμεί 917 πλοία, χωρητικότητας 79.712.050dwt, συμπεριλαμβανομένων 127 πλοίων υπό παραγγελία. Την ίδια περίοδο πέρυσι, στο νηολόγιο της χώρας ήταν εγγεγραμμένα 969 πλοία, χωρητικότητας 80.502.206dwt συμπεριλαμβανομένων 189 πλοίων υπό παραγγελία για το 2010.
Η «εξέλιξη» του ελληνόκτητου στόλου ήταν σαφώς διαφορετική, αφού αν και σημειώθηκε μείωση του αριθμού των πλοίων καταγράφεται ταυτόχρονα αύξηση της χωρητικότητας. Έτσι τον Μάρτιο, υπό τον έλεγχο Ελλήνων εφοπλιστών ήταν 3.848πλοία, χωρητικότητας 261.675.981dwt στα οποία περιλαμβάνονται 621 νεότευκτα υπό παραγγελία, έναντι την ίδια περίοδο πέρυσι 3.996 πλοίων χωρητικότητας όμως 258.121.989dwt. Από τα 3.848 πλοία τα περισσότερα, 1.747, είναι bulk carriers.
Ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος αντιστοιχεί σήμερα στο 14,6% του παγκόσμιου σε επίπεδο χωρητικότητας σε dwt και το 7,7% σε αριθμό πλοίων.
Στο μεταξύ, ο ελληνικός στόλος είναι «κατακερματισμένος» σε συνολικά 40 εθνικά νηολόγια με πρώτο το ελληνικό (25%), ενώ ακολουθούν η Λιβερία με 16%, η Μάλτα με 19%, τα Νησιά Μάρσαλ με 12%, ο Παναμάς με 11% κ.ά. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο Παναμάς «έχασε» μέσα σε μια χρονιά 117 ελληνικά πλοία που ήταν εγγεγραμμένα στο νηολόγιό του και δυστυχώς δεύτερη είναι η Ελλάδα από το νηολόγιο της οποίας διαγράφηκαν.
Παράλληλα η μέση «ηλικία» του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε περαιτέρω κατά 1,8 χρόνια κάτω από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου και έτσι σήμερα ο ελληνόκτητος στόλος είναι κατά μέσο όρο 11 ετών, έναντι 20,3 το 2000, γεγονός που αποδίδεται στη διαρκή ναυπήγηση νέων πλοίων. Αντιθέτως, ο ελληνικός στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 11,2 έτη έναντι 10,7 πέρυσι.
Τέλος ο Lloyd’s Register είναι ο νηογνώμονας που παρακολουθεί τα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία (876) και ακολουθούν ο αμερικανικός ABS με 713 πλοία, ο γαλλικός Bureau Veritas με 554 πλοία κ.ά.
source:adesmeftos