Ο Ογκαστ είναι ένας 32χρονος κληρικός που έχει περάσει τα νιάτα του σε ιεραποστολές. Η αναγκαστική επιστροφή του στο σπίτι οφείλεται στον θάνατο της αδελφής του, της Κριστίνα, της οποίας το «καλλιτεχνικό» όνομα ήταν «Princess», δηλαδή Πριγκίπισσα.....
Η Princess υπήρξε διάσημη πορνοστάρ και πέθανε από υπερβολική δόση ναρκωτικών αφήνοντας ορφανή την πεντάχρονη κόρη της την οποία φροντίζει μια άλλη πόρνη, η Κάρεν,
Η πρώτη αίσθηση που σου αφήνει μια ιστορία όπως η παραπάνω είναι αυτή ενός βαρύγδουπου κοινωνικού δράματος - κάτι που η ταινία του Αντερς Μόργκενταλερ εν μέρει είναι. Με τη διαφορά ότι κατά το 80 % της πρόκειται για... κινούμενα σχέδια - αυστηρώς ακατάλληλα, φυσικά.
«Η πορνογραφία υπήρξε κάποτε κομμάτι της σεξουαλικής απελευθέρωσης, οπότε μέρος και μιας επανάστασης» υποστηρίζει ο Μόργκενταλερ, που αποκαλεί το «Princess» «αντι- πορνό καρτούν».
«Πάει καιρός όμως που αναμείχθηκαν εμπορικά συμφέροντα και έτσι σήμερα πρόκειται μόνο για στυγνή εκμετάλλευση ανθρώπων. Οι συνέπειες της εργασίας στη βιομηχανία πόρνο είναι συχνά μοιραίες. Πώς μπορεί κάποιος να βλέπει πορνό και να “φτιάχνεται” όταν ξέρει ότι τα μοντέλα που πρωταγωνιστούν είναι σταμπαρισμένα ως ανθρώπινα όντα δεύτερης κλάσης για την υπόλοιπη ζωή τους;».
Αυτά ήταν μερικά από τα ερωτήματα που ο Μοργκεντάλερ είχε εκφράσει στο Φεστιβάλ Καννών του 2006, όπου η ταινία προβλήθηκε (στο 15θήμερο των Σκηνοθετών) προκαλώντας μεγάλο θόρυβο κυρίως λόγω των θέσεων του σκηνοθέτη.
«Ενώ ο ερωτισμός απαιτεί οικειότητα, για να απολαύσεις μια ταινία πορνό θα πρέπει είτε να είσαι πολύ ηλίθιος είτε να αποστασιοποιήσεις τον εαυτό σου από την ιδέα ότι παρακολουθείς αληθινούς ανθρώπους. Αν νομίζεις ότι μπορείς να κοροϊδέψεις τον εαυτό σου πιστεύοντας ότι η παρακολούθηση μιας εγκύου στον όγδοο μήνα ενώ κάνει σεξ με τέσσερις άντρες δεν είναι παρά μια ονειρική κατάσταση, τότε δεν είσαι και ο πιο έξυπνος άνθρωπος του κόσμου».
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο ο Μόργκεντάλερ επέλεξε να γυρίσει το «Princess» ως κινούμενο σχέδιο.
Διόλου τυχαία, η «Princess», που προβάλλεται για πρώτη φορά στην χώρα μας στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος από την Πέμπτη 24 Μαρτίου, είχε την οικονομική στήριξη της εταιρείας Zentropa του προκλητικού δανού σκηνοθέτη Λαρς φον Τρίερ.
Ο Μόργκενταλερ γεννήθηκε στην Κοπεγχάγη το 1972 και από πολύ νωρίς ξεκίνησε να ασχολείται με τη ζωγραφική. Αυτοδίδακτος κομίστας, υπήρξε ο δημιουργός του «Hugo the Troll», ενός από τα πρώτα διαδραστικά παιχνίδια κινουμένων σχεδίων της τηλεόρασης.
Διακρίσεις του «Princess»
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Φεστιβάλ Σίτγκες (Φανταστικού Κινηματογράφου) 2006
Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Νέων στο Διεθνές Φεστιβάλ Φλάντερς 2006
Ταινία έναρξης Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών, Φεστιβάλ Καννών 2006
Βραβεία Amanda, Νορβηγία 2006, υποψηφιότητα του Μόργκενταλερ ως καλύτερου νέου σκηνοθέτη
Διεθνές Φεστιβάλ Μπρατισλάβα 2006, υποψηφιότητα του Μόργκνταλερ για Μέγα Βραβείο
Φεστιβάλ Robert 2006, Υποψηφιότητες για βραβεία καλύτερης Σκηνοθεσίας, καλύτερης ταινίας, παραγωγής, μουσικής επένδυσης και ήχου.
πηγή :Το Βήμα
Η Princess υπήρξε διάσημη πορνοστάρ και πέθανε από υπερβολική δόση ναρκωτικών αφήνοντας ορφανή την πεντάχρονη κόρη της την οποία φροντίζει μια άλλη πόρνη, η Κάρεν,
Η πρώτη αίσθηση που σου αφήνει μια ιστορία όπως η παραπάνω είναι αυτή ενός βαρύγδουπου κοινωνικού δράματος - κάτι που η ταινία του Αντερς Μόργκενταλερ εν μέρει είναι. Με τη διαφορά ότι κατά το 80 % της πρόκειται για... κινούμενα σχέδια - αυστηρώς ακατάλληλα, φυσικά.
«Η πορνογραφία υπήρξε κάποτε κομμάτι της σεξουαλικής απελευθέρωσης, οπότε μέρος και μιας επανάστασης» υποστηρίζει ο Μόργκενταλερ, που αποκαλεί το «Princess» «αντι- πορνό καρτούν».
«Πάει καιρός όμως που αναμείχθηκαν εμπορικά συμφέροντα και έτσι σήμερα πρόκειται μόνο για στυγνή εκμετάλλευση ανθρώπων. Οι συνέπειες της εργασίας στη βιομηχανία πόρνο είναι συχνά μοιραίες. Πώς μπορεί κάποιος να βλέπει πορνό και να “φτιάχνεται” όταν ξέρει ότι τα μοντέλα που πρωταγωνιστούν είναι σταμπαρισμένα ως ανθρώπινα όντα δεύτερης κλάσης για την υπόλοιπη ζωή τους;».
Αυτά ήταν μερικά από τα ερωτήματα που ο Μοργκεντάλερ είχε εκφράσει στο Φεστιβάλ Καννών του 2006, όπου η ταινία προβλήθηκε (στο 15θήμερο των Σκηνοθετών) προκαλώντας μεγάλο θόρυβο κυρίως λόγω των θέσεων του σκηνοθέτη.
«Ενώ ο ερωτισμός απαιτεί οικειότητα, για να απολαύσεις μια ταινία πορνό θα πρέπει είτε να είσαι πολύ ηλίθιος είτε να αποστασιοποιήσεις τον εαυτό σου από την ιδέα ότι παρακολουθείς αληθινούς ανθρώπους. Αν νομίζεις ότι μπορείς να κοροϊδέψεις τον εαυτό σου πιστεύοντας ότι η παρακολούθηση μιας εγκύου στον όγδοο μήνα ενώ κάνει σεξ με τέσσερις άντρες δεν είναι παρά μια ονειρική κατάσταση, τότε δεν είσαι και ο πιο έξυπνος άνθρωπος του κόσμου».
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο ο Μόργκεντάλερ επέλεξε να γυρίσει το «Princess» ως κινούμενο σχέδιο.
Διόλου τυχαία, η «Princess», που προβάλλεται για πρώτη φορά στην χώρα μας στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος από την Πέμπτη 24 Μαρτίου, είχε την οικονομική στήριξη της εταιρείας Zentropa του προκλητικού δανού σκηνοθέτη Λαρς φον Τρίερ.
Ο Μόργκενταλερ γεννήθηκε στην Κοπεγχάγη το 1972 και από πολύ νωρίς ξεκίνησε να ασχολείται με τη ζωγραφική. Αυτοδίδακτος κομίστας, υπήρξε ο δημιουργός του «Hugo the Troll», ενός από τα πρώτα διαδραστικά παιχνίδια κινουμένων σχεδίων της τηλεόρασης.
Διακρίσεις του «Princess»
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Φεστιβάλ Σίτγκες (Φανταστικού Κινηματογράφου) 2006
Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Νέων στο Διεθνές Φεστιβάλ Φλάντερς 2006
Ταινία έναρξης Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών, Φεστιβάλ Καννών 2006
Βραβεία Amanda, Νορβηγία 2006, υποψηφιότητα του Μόργκενταλερ ως καλύτερου νέου σκηνοθέτη
Διεθνές Φεστιβάλ Μπρατισλάβα 2006, υποψηφιότητα του Μόργκνταλερ για Μέγα Βραβείο
Φεστιβάλ Robert 2006, Υποψηφιότητες για βραβεία καλύτερης Σκηνοθεσίας, καλύτερης ταινίας, παραγωγής, μουσικής επένδυσης και ήχου.
πηγή :Το Βήμα