p

Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Φεύγει το μπουζί, έρχεται το …λέιζερ!

Μετά από 150 χρόνια εφαρμογής του κλασικού αναφλεκτήρα, η ανάπτυξη νέων μικροσκοπικών και αποδοτικών λέιζερ θα μπορούσε ενδεχομένως να σηματοδοτήσει το ξεκίνημα μιας νέας εποχής στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας....


Επανάσταση στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε να φέρει μια νέα τεχνολογία ανάφλεξης του κινητήρα που βασίζεται σε λέιζερ, σύμφωνα με ρουμάνους και ιάπωνες ειδικούς.

Η ευρηματική ιδέα των επιστημόνων αφορά στη χρήση φθηνών λέιζερ για την ανάφλεξη του μείγματος καύσιμου-αέρα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως αναφέρουν οι επινοητές της μάλιστα, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτελέσει μια πιο οικολογική προσέγγιση συγκριτικά με τους υπάρχοντες αναφλεκτήρες.
Perierga.gr - Φεύγει το μπουζί, έρχεται το …λέιζερ!

Ως γνωστόν, το μπουζί που χρησιμοποιείται για την ανάφλεξη κινητήρων μέσω σπινθήρα υφίσταται φθορές και συγκεκριμένα διάβρωση του μετάλλου του με την πάροδο των ετών.

Παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα αρκετοί ήταν εκείνοι που είχαν προσπαθήσει να το αντικαταστήσουν με λέιζερ, δεν είχαν ωστόσο καταφέρει να αναπτύξουν μια τεχνολογία που να προσφέρει σταθερό αποτέλεσμα.

«Κατά το παρελθόν, τα λέιζερ που πληρούσαν τις επιθυμητές προδιαγραφές περιορίζονταν σε ερευνητικό επίπεδο καθώς ήταν ογκώδη, ανεπαρκή και ασταθή» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ιάπωνας ερευνητής Τακουνόρι Ταΐρα από τα Εθνικά Ινστιτούτα Φυσικών Επιστημών στο Οκαζάκι.

Λέιζερ σε ρόλο αναφλεκτήρα

Τώρα όμως οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύστημα ικανό να εστιάζει δύο ή περισσότερες δέσμες ακτίνων λέιζερ σε διάφορα σημεία των κυλίνδρων του κινητήρα. Κάτι τέτοιο, ισχυρίζονται, επιτυγχάνει μόνιμη απόδοση ως προς την ανάφλεξη ενώ παράλληλα αποτρέπει τη διάβρωση.

Η ομάδα των ειδικών ανέπτυξε ανθεκτικά «κεραμικά» λέιζερ με μέγεθος παρόμοιο με εκείνο των κυλίνδρων των συμβατικών αναφλεκτήρων, ικανά να αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Στην παρούσα φάση, οι επιστήμονες βρίσκονται ήδη σε συνομιλίες με τη γνωστή ιαπωνική εταιρεία εξαρτημάτων αυτοκινήτων Denso για την εμπορευματοποίηση της πολλά υποσχόμενης τεχνολογίας.

Τα ευρήματά τους αναμένεται να παρουσιαστούν αναλυτικά στο πλαίσιο του συνεδρίου Λέιζερ και Ήλεκτρο-Οπτικής (CLEO 2011) που θα πραγματοποιηθεί στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ στις αρχές Μαΐου.

πηγή: tovima.gr