Νέα μέτρα κατά της λαθρεπιβίβασης προωθεί το υπουργείο Μεταφορών. Ελεγκτές εφοδιασμένοι με λάπτοπ για τη ηλεκτρονική καταγραφή των παραβατών. Επιβολή προστίμων και συλλήψεις με τη βοήθεια της αστυνομίας. Κατακόρυφη αύξηση των τζαμπατζήδων
Το ντεμπούτο της αναμένεται να κάνει στις 4 Απριλίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η ειδική ένστολη ομάδα των Ελεγκτών του ΟΑΣΑ, οι οποίοι θα φορούν τα ίδια μπλε T-shirts επιπλέον με ένα ειδικό σήμα στο πέτο τους, ενώ θα είναι εφοδιασμένοι με laptop και επιφορτισμένοι με το ρόλο του εντοπισμού και της σύλληψης των τζαμπατζήδων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Η ομάδα θα ξεκινήσει τους ελέγχους από τους δρόμους της Αθήνας. Τα μέλη των ράμπο στις αστικές συγκοινωνίες δεν θα μπορούν να συλλαμβάνουν τους παραβάτες. Για το σκοπό αυτό, θα χρειάζονται τη συμβολή της αστυνομίας.
Προς το παρόν θα βεβαιώνουν τις παραβάσεις και θα επιβάλλουν πρόστιμο - περίπου 20πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου, για το οποίο θα ενημερώνεται απευθείας η Εφορία μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της ηλεκτρονικής καταγραφής των στοιχείων των παραβατών.
"Στόχος τους είναι η πρόληψη και ο έλεγχος", δήλωσε στο Βήμα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Τσιόκας, ο οποίος αποκάλυψε ότι το υπουργείο έχει συνάψει συμφωνίες συνεργασίας των ελεγκτών αυτών με την Αστυνομία και τη Δημοτική Αστυνομία.
Σε πρώτη φάση, στους δρόμους θα βγουν 150 ελεγκτές και έως το τέλος του έτους θα αυξηθούν σε 250. Θα έχουν προϊστάμενο και μόνο σε αυτόν θα αναφέρονται.
Την ίδια ημέρα (4 Απριλίου) προκηρύσσεται και ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το υπουργείο προσδοκά περαιτέρω μείωση του αριθμού των πολιτών που αρνείται να επικυρώσει εισιτήριο.
Τα στοιχεία της λαθρεπιβίβασης
Με βάση τα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, το 2010 καταγράφτηκε κατά μέσο όρο μείωση του αριθμού των εισιτηρίων που επικυρώθηκαν, η οποία ξεπέρασε το 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στην αύξηση της λαθρεπιβίβασης συμβάλλουν και τα έργα στον ΗΣΑΠ που κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα πολύς κόσμος να επιβιβάζεται δωρεάν στον ηλεκτρικό, αφού πολλοί σταθμοί είναι ακόμα εκτός λειτουργίας.
Ακολουθούν τα λεωφορεία και μετά τα τρόλεϊ, ενώ το μετρό παρουσιάζει αύξηση εσόδων της τάξης του 8% και το τραμ αντίστοιχα 3%.
Ανησυχητική είναι και η μείωση στις πωλήσεις μηνιαίων καρτών, με την βουτιά να αγγίζει το 6%.
Αδιάψευστο δείγμα είναι η οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει καμπανάκι για τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ τα ευρήματα του ΟΑΣΑ δείχνουν ότι:
*Παρουσιάζεται μείωση τους επιβατικού κοινού που κινείται στα όρια της Αθήνας και του Πειραιά, αλλά και σε προσφυγικούς δήμους, των οποίων οι κάτοικοι πλήττονται από την αυξημένη ανεργία.
*Καταγράφεται πάντως αύξηση της κίνησης, σε Μενίδι, Λιόσια και Ζεφύρι.
*Αυξάνεται η κίνηση σε ακριβότερα προάστια, όπως Μαρούσι, Κηφισιά, Ηράκλειο, αλλά και στα Μεσόγεια.
news247.gr
Το ντεμπούτο της αναμένεται να κάνει στις 4 Απριλίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η ειδική ένστολη ομάδα των Ελεγκτών του ΟΑΣΑ, οι οποίοι θα φορούν τα ίδια μπλε T-shirts επιπλέον με ένα ειδικό σήμα στο πέτο τους, ενώ θα είναι εφοδιασμένοι με laptop και επιφορτισμένοι με το ρόλο του εντοπισμού και της σύλληψης των τζαμπατζήδων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Η ομάδα θα ξεκινήσει τους ελέγχους από τους δρόμους της Αθήνας. Τα μέλη των ράμπο στις αστικές συγκοινωνίες δεν θα μπορούν να συλλαμβάνουν τους παραβάτες. Για το σκοπό αυτό, θα χρειάζονται τη συμβολή της αστυνομίας.
Προς το παρόν θα βεβαιώνουν τις παραβάσεις και θα επιβάλλουν πρόστιμο - περίπου 20πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου, για το οποίο θα ενημερώνεται απευθείας η Εφορία μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της ηλεκτρονικής καταγραφής των στοιχείων των παραβατών.
"Στόχος τους είναι η πρόληψη και ο έλεγχος", δήλωσε στο Βήμα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Τσιόκας, ο οποίος αποκάλυψε ότι το υπουργείο έχει συνάψει συμφωνίες συνεργασίας των ελεγκτών αυτών με την Αστυνομία και τη Δημοτική Αστυνομία.
Σε πρώτη φάση, στους δρόμους θα βγουν 150 ελεγκτές και έως το τέλος του έτους θα αυξηθούν σε 250. Θα έχουν προϊστάμενο και μόνο σε αυτόν θα αναφέρονται.
Την ίδια ημέρα (4 Απριλίου) προκηρύσσεται και ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το υπουργείο προσδοκά περαιτέρω μείωση του αριθμού των πολιτών που αρνείται να επικυρώσει εισιτήριο.
Τα στοιχεία της λαθρεπιβίβασης
Με βάση τα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, το 2010 καταγράφτηκε κατά μέσο όρο μείωση του αριθμού των εισιτηρίων που επικυρώθηκαν, η οποία ξεπέρασε το 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στην αύξηση της λαθρεπιβίβασης συμβάλλουν και τα έργα στον ΗΣΑΠ που κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα πολύς κόσμος να επιβιβάζεται δωρεάν στον ηλεκτρικό, αφού πολλοί σταθμοί είναι ακόμα εκτός λειτουργίας.
Ακολουθούν τα λεωφορεία και μετά τα τρόλεϊ, ενώ το μετρό παρουσιάζει αύξηση εσόδων της τάξης του 8% και το τραμ αντίστοιχα 3%.
Ανησυχητική είναι και η μείωση στις πωλήσεις μηνιαίων καρτών, με την βουτιά να αγγίζει το 6%.
Αδιάψευστο δείγμα είναι η οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει καμπανάκι για τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ τα ευρήματα του ΟΑΣΑ δείχνουν ότι:
*Παρουσιάζεται μείωση τους επιβατικού κοινού που κινείται στα όρια της Αθήνας και του Πειραιά, αλλά και σε προσφυγικούς δήμους, των οποίων οι κάτοικοι πλήττονται από την αυξημένη ανεργία.
*Καταγράφεται πάντως αύξηση της κίνησης, σε Μενίδι, Λιόσια και Ζεφύρι.
*Αυξάνεται η κίνηση σε ακριβότερα προάστια, όπως Μαρούσι, Κηφισιά, Ηράκλειο, αλλά και στα Μεσόγεια.
news247.gr