Οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας, η αστυνομία και η πυροσβεστική προμηθεύονται ναυτιλιακό πετρέλαιο, επεσήμανε σήμερα ο πρώην αντιπρόεδρο της Βουλής, κ.
Γιώργος Σούρλας, καταγγέλλοντας παράλληλα και οικονομική απάτη που έχει ως αποτέλεσμα τη πρόκληση ζημίας αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο κ. Σούρλας παρουσίασε χθες τα πορίσματα ερευνών του Γενικού Χημείου του Κράτους που πραγματοποιήθηκαν σε δείγματα καυσίμων που, όπως ανέφερε, δικός του άνθρωπος πήρε λάθρα απ΄ το στρατόπεδο του Συκουρίο στο νομό Λάρισας, και στα οποία αποδεικνύεται πως το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
Το πετρέλαιο είναι νοθευμένο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυση του Γενικού Χημείου του Κράτους, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και τέτοιο πετρέλαιο είναι το ναυτιλιακό
Μάλιστα, ο πρώην υπουργός τόνισε πως παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις και τις 14 ερωτήσεις που υπέβαλε προς τους αρμόδιους υπουργούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους απ΄ το 2004 έως σήμερα, δεν έτυχε ακόμη απάντησης, ενώ άκαρπες απέβησαν και οι προσφυγές του στη δικαιοσύνη για το συγκεκριμένο ζήτημα. Ζήτησε δε τη συνδρομή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, καθώς επίσης και του εισαγγελέα, ώστε να ληφθούν και επισήμως δείγματα καυσίμων από τις ανά την Ελλάδα δεξαμενές που διατηρούν ο ένοπλες δυνάμεις. Πάντως, από τις απαντήσεις που έλαβε στα ερωτήματα που υπάβαλε προκύπτει η έλλειψη συντονισμού και το πολυδαίδαλο των προδιαγραφών και νόμων που διέπουν τις προμήθειες στη χώρας. είναι ενδεικτικό ως το ΥΠΕΧΩΔΕ τόνιζε ότι δεν υπάρχουν ξεχωριστές προδιαγραφές για κρατικά και ιδιωτικά οχήματα, κάτι που αναιρούσε το υπουγείο Εθνικής Άμυνας, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης!!!
Ο κ. Σούλρας υπογράμμισε πως με το θέμα αυτό ασχολείται συστηματικά και επισταμένως απ΄ τη δεκαετία του 1990, κάνοντας υπόμνηση σε αντίστοιχα πορίσματα του 1999 και του 2006 (!!!). Μέχρι τώρα δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα παρά τις κατά καιρούς επισημάνσεις του στους ιθύνοντες της πολιτικής ηγεσίας.
Σύμφωνα με ενημέρωση από το πολιτικό γραφείου του κ. Σούρλα, στον φάκελο που κατατέθηκε στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής – πρόκειται για το φάκελο που κατέθεσε τον Ιανουάριο 2007, κατόπιν προτροπής του τότε υπουργού Εθνικής άμυνας, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη Στρατιωτική Δικαιοσύνη.
Ο κ. Σούρλας υποστήριξε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις προμηθεύονται Ναυτιλιακό πετρέλαιο αντί για κίνησης ενώ δήλωσε ότι από το 2004 έχει υποβάλλει 14 ερωτήσεις χωρίς να πάρει απάντηση από κανέναν.
Είναι εξίσου αξιοσημείωτο πως οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας προμηθεύονται καύσιμα δίχως να είναι αναγκαία η διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού «απ΄ ευθείας εκ των παραγομένων παρά εν Ελλάδι Διυλιστηρίων άνευ διαγωνισμού…» και πρόκειται για διυπουργική απόφαση, η οποία υπεγράφη επί Γεωργίου Παπαδόπουλου.
«Επειδή κατά τρόπο προκλητικό, από νεότερα στοιχεία προέκυψε ότι συνεχίζεται η νοθεία και παραμένουν αναπάντητα τα παραπάνω ερωτήματα», συνεχίζει στη νέα παρέμβασή του στην Επιτροπή Διαφάνειας «θεώρησα επιβεβλημένο να προσφύγω και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου (στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για τη διερεύνηση του θέματος» Και ο κ. Σούρλας συνεχίζει:
«Τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιεί η Ελληνική Αστυνομία και η Πυροσβεστική Υπηρεσία που τα προμηθεύονται από τις Ενοπλες Δυνάμεις, έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων λαθρεμπορικών πράξεων ενεργειακών προϊόντων που έχουν καταγραφεί σε πόρισμα του Υπουργείου Οικονομίας το 1999 και το 2007 που προκλητικά αγνοήθηκαν».
Παράλληλα, καταγγέλλει ότι τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:
1) Με την απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας με αριθμό 1940/4-2003 με την οποία καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας για προμήθεια πλοίων με πετρέλαιο που σημειωτέον είναι αδασμολόγητο, πράγμα που σημαίνει όταν διατίθεται στην εσωτερική αγορά οι διακινητές έχουν κέρδος που ανέρχεται στα 245 ευρώ ανά 1000 λίτρα.
Με την κατάργηση του δελτίου παραγγελίας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου ποιες πραγματικά ποσότητες προμηθεύονται τα πλοία. Αν διατίθενται στις Ένοπλες Δυνάμεις πρόκειται για μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.
2) Οι εταιρίες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση όπου 600 φορτία με 4 δισ. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων, του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το Υπουργείο Οικονομίας τον Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες τα οποία όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους.
Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομίας.
«Πρέπει επιτέλους να ανοίξει ο φάκελος λαθρεμπορίου και νοθευμένων καυσίμων και να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την τρομοκρατία από κάποιους μεγιστάνες του πλούτου που με τους μηχανισμούς που διαθέτουν και το άφθονο κλεμμένο χρήμα πιστεύουν ότι μπορούν όλους να τους καθυποτάξουν στα άνομα συμφέροντά τους» υπογραμμίζει ο κ. Σούρλας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για να καταλήξει:
«Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις ζημίωσαν το Δημόσιο. Πρόκειται για ποσά που αν τα εισέπραττε το κράτος δεν θα χρειαζόταν περικοπή συντάξεων και μισθών και θα είχε αντιμετωπιστεί και ένα μέρος του χρέους, αφού η απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή ξεπερνάει τα 3 δισ. το χρόνο και άγνωστο πόσες δεκάδες δισ. μέχρι σήμερα από τη νοθεία».
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, υπογράμμισε πως πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα τις έρευνες για να διαπιστωθεί αφενός μεν η ορθότητα ή μη των καταγγελλομένων από τον κ. Σούρλα, αφετέρου δε να αναζητηθούν όλες εκείνες οι πιθανές πηγές πληροφόρησης, ώστε να πέσει άπλετο φως σε αυτήν την υπόθεση. Ο πρώην πρόεδρος του Κοινοβουλίου, κ. απόστολος Κακλαμάνης, σε δηλώσεις του υποστήριξε ακόμη και την σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την πλήρη διαλεύκανση του θέματος.
Ο κ. Σούρλας παρουσίασε χθες τα πορίσματα ερευνών του Γενικού Χημείου του Κράτους που πραγματοποιήθηκαν σε δείγματα καυσίμων που, όπως ανέφερε, δικός του άνθρωπος πήρε λάθρα απ΄ το στρατόπεδο του Συκουρίο στο νομό Λάρισας, και στα οποία αποδεικνύεται πως το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
Το πετρέλαιο είναι νοθευμένο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυση του Γενικού Χημείου του Κράτους, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και τέτοιο πετρέλαιο είναι το ναυτιλιακό
Μάλιστα, ο πρώην υπουργός τόνισε πως παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις και τις 14 ερωτήσεις που υπέβαλε προς τους αρμόδιους υπουργούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους απ΄ το 2004 έως σήμερα, δεν έτυχε ακόμη απάντησης, ενώ άκαρπες απέβησαν και οι προσφυγές του στη δικαιοσύνη για το συγκεκριμένο ζήτημα. Ζήτησε δε τη συνδρομή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, καθώς επίσης και του εισαγγελέα, ώστε να ληφθούν και επισήμως δείγματα καυσίμων από τις ανά την Ελλάδα δεξαμενές που διατηρούν ο ένοπλες δυνάμεις. Πάντως, από τις απαντήσεις που έλαβε στα ερωτήματα που υπάβαλε προκύπτει η έλλειψη συντονισμού και το πολυδαίδαλο των προδιαγραφών και νόμων που διέπουν τις προμήθειες στη χώρας. είναι ενδεικτικό ως το ΥΠΕΧΩΔΕ τόνιζε ότι δεν υπάρχουν ξεχωριστές προδιαγραφές για κρατικά και ιδιωτικά οχήματα, κάτι που αναιρούσε το υπουγείο Εθνικής Άμυνας, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης!!!
Ο κ. Σούλρας υπογράμμισε πως με το θέμα αυτό ασχολείται συστηματικά και επισταμένως απ΄ τη δεκαετία του 1990, κάνοντας υπόμνηση σε αντίστοιχα πορίσματα του 1999 και του 2006 (!!!). Μέχρι τώρα δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα παρά τις κατά καιρούς επισημάνσεις του στους ιθύνοντες της πολιτικής ηγεσίας.
Σύμφωνα με ενημέρωση από το πολιτικό γραφείου του κ. Σούρλα, στον φάκελο που κατατέθηκε στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής – πρόκειται για το φάκελο που κατέθεσε τον Ιανουάριο 2007, κατόπιν προτροπής του τότε υπουργού Εθνικής άμυνας, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη Στρατιωτική Δικαιοσύνη.
Ο κ. Σούρλας υποστήριξε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις προμηθεύονται Ναυτιλιακό πετρέλαιο αντί για κίνησης ενώ δήλωσε ότι από το 2004 έχει υποβάλλει 14 ερωτήσεις χωρίς να πάρει απάντηση από κανέναν.
Είναι εξίσου αξιοσημείωτο πως οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας προμηθεύονται καύσιμα δίχως να είναι αναγκαία η διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού «απ΄ ευθείας εκ των παραγομένων παρά εν Ελλάδι Διυλιστηρίων άνευ διαγωνισμού…» και πρόκειται για διυπουργική απόφαση, η οποία υπεγράφη επί Γεωργίου Παπαδόπουλου.
«Επειδή κατά τρόπο προκλητικό, από νεότερα στοιχεία προέκυψε ότι συνεχίζεται η νοθεία και παραμένουν αναπάντητα τα παραπάνω ερωτήματα», συνεχίζει στη νέα παρέμβασή του στην Επιτροπή Διαφάνειας «θεώρησα επιβεβλημένο να προσφύγω και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου (στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για τη διερεύνηση του θέματος» Και ο κ. Σούρλας συνεχίζει:
«Τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιεί η Ελληνική Αστυνομία και η Πυροσβεστική Υπηρεσία που τα προμηθεύονται από τις Ενοπλες Δυνάμεις, έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων λαθρεμπορικών πράξεων ενεργειακών προϊόντων που έχουν καταγραφεί σε πόρισμα του Υπουργείου Οικονομίας το 1999 και το 2007 που προκλητικά αγνοήθηκαν».
Παράλληλα, καταγγέλλει ότι τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:
1) Με την απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας με αριθμό 1940/4-2003 με την οποία καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας για προμήθεια πλοίων με πετρέλαιο που σημειωτέον είναι αδασμολόγητο, πράγμα που σημαίνει όταν διατίθεται στην εσωτερική αγορά οι διακινητές έχουν κέρδος που ανέρχεται στα 245 ευρώ ανά 1000 λίτρα.
Με την κατάργηση του δελτίου παραγγελίας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου ποιες πραγματικά ποσότητες προμηθεύονται τα πλοία. Αν διατίθενται στις Ένοπλες Δυνάμεις πρόκειται για μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.
2) Οι εταιρίες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση όπου 600 φορτία με 4 δισ. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων, του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το Υπουργείο Οικονομίας τον Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες τα οποία όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους.
Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομίας.
«Πρέπει επιτέλους να ανοίξει ο φάκελος λαθρεμπορίου και νοθευμένων καυσίμων και να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την τρομοκρατία από κάποιους μεγιστάνες του πλούτου που με τους μηχανισμούς που διαθέτουν και το άφθονο κλεμμένο χρήμα πιστεύουν ότι μπορούν όλους να τους καθυποτάξουν στα άνομα συμφέροντά τους» υπογραμμίζει ο κ. Σούρλας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για να καταλήξει:
«Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις ζημίωσαν το Δημόσιο. Πρόκειται για ποσά που αν τα εισέπραττε το κράτος δεν θα χρειαζόταν περικοπή συντάξεων και μισθών και θα είχε αντιμετωπιστεί και ένα μέρος του χρέους, αφού η απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή ξεπερνάει τα 3 δισ. το χρόνο και άγνωστο πόσες δεκάδες δισ. μέχρι σήμερα από τη νοθεία».
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, υπογράμμισε πως πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα τις έρευνες για να διαπιστωθεί αφενός μεν η ορθότητα ή μη των καταγγελλομένων από τον κ. Σούρλα, αφετέρου δε να αναζητηθούν όλες εκείνες οι πιθανές πηγές πληροφόρησης, ώστε να πέσει άπλετο φως σε αυτήν την υπόθεση. Ο πρώην πρόεδρος του Κοινοβουλίου, κ. απόστολος Κακλαμάνης, σε δηλώσεις του υποστήριξε ακόμη και την σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την πλήρη διαλεύκανση του θέματος.
http://www.dailynews24.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=3058:fraud-billion-in-the-armed-forces-denounced-g-sourlas
Γιώργος Σούρλας, καταγγέλλοντας παράλληλα και οικονομική απάτη που έχει ως αποτέλεσμα τη πρόκληση ζημίας αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο κ. Σούρλας παρουσίασε χθες τα πορίσματα ερευνών του Γενικού Χημείου του Κράτους που πραγματοποιήθηκαν σε δείγματα καυσίμων που, όπως ανέφερε, δικός του άνθρωπος πήρε λάθρα απ΄ το στρατόπεδο του Συκουρίο στο νομό Λάρισας, και στα οποία αποδεικνύεται πως το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
Το πετρέλαιο είναι νοθευμένο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυση του Γενικού Χημείου του Κράτους, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και τέτοιο πετρέλαιο είναι το ναυτιλιακό
Μάλιστα, ο πρώην υπουργός τόνισε πως παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις και τις 14 ερωτήσεις που υπέβαλε προς τους αρμόδιους υπουργούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους απ΄ το 2004 έως σήμερα, δεν έτυχε ακόμη απάντησης, ενώ άκαρπες απέβησαν και οι προσφυγές του στη δικαιοσύνη για το συγκεκριμένο ζήτημα. Ζήτησε δε τη συνδρομή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, καθώς επίσης και του εισαγγελέα, ώστε να ληφθούν και επισήμως δείγματα καυσίμων από τις ανά την Ελλάδα δεξαμενές που διατηρούν ο ένοπλες δυνάμεις. Πάντως, από τις απαντήσεις που έλαβε στα ερωτήματα που υπάβαλε προκύπτει η έλλειψη συντονισμού και το πολυδαίδαλο των προδιαγραφών και νόμων που διέπουν τις προμήθειες στη χώρας. είναι ενδεικτικό ως το ΥΠΕΧΩΔΕ τόνιζε ότι δεν υπάρχουν ξεχωριστές προδιαγραφές για κρατικά και ιδιωτικά οχήματα, κάτι που αναιρούσε το υπουγείο Εθνικής Άμυνας, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης!!!
Ο κ. Σούλρας υπογράμμισε πως με το θέμα αυτό ασχολείται συστηματικά και επισταμένως απ΄ τη δεκαετία του 1990, κάνοντας υπόμνηση σε αντίστοιχα πορίσματα του 1999 και του 2006 (!!!). Μέχρι τώρα δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα παρά τις κατά καιρούς επισημάνσεις του στους ιθύνοντες της πολιτικής ηγεσίας.
Σύμφωνα με ενημέρωση από το πολιτικό γραφείου του κ. Σούρλα, στον φάκελο που κατατέθηκε στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής – πρόκειται για το φάκελο που κατέθεσε τον Ιανουάριο 2007, κατόπιν προτροπής του τότε υπουργού Εθνικής άμυνας, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη Στρατιωτική Δικαιοσύνη.
Ο κ. Σούρλας υποστήριξε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις προμηθεύονται Ναυτιλιακό πετρέλαιο αντί για κίνησης ενώ δήλωσε ότι από το 2004 έχει υποβάλλει 14 ερωτήσεις χωρίς να πάρει απάντηση από κανέναν.
Είναι εξίσου αξιοσημείωτο πως οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας προμηθεύονται καύσιμα δίχως να είναι αναγκαία η διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού «απ΄ ευθείας εκ των παραγομένων παρά εν Ελλάδι Διυλιστηρίων άνευ διαγωνισμού…» και πρόκειται για διυπουργική απόφαση, η οποία υπεγράφη επί Γεωργίου Παπαδόπουλου.
«Επειδή κατά τρόπο προκλητικό, από νεότερα στοιχεία προέκυψε ότι συνεχίζεται η νοθεία και παραμένουν αναπάντητα τα παραπάνω ερωτήματα», συνεχίζει στη νέα παρέμβασή του στην Επιτροπή Διαφάνειας «θεώρησα επιβεβλημένο να προσφύγω και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου (στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για τη διερεύνηση του θέματος» Και ο κ. Σούρλας συνεχίζει:
«Τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιεί η Ελληνική Αστυνομία και η Πυροσβεστική Υπηρεσία που τα προμηθεύονται από τις Ενοπλες Δυνάμεις, έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων λαθρεμπορικών πράξεων ενεργειακών προϊόντων που έχουν καταγραφεί σε πόρισμα του Υπουργείου Οικονομίας το 1999 και το 2007 που προκλητικά αγνοήθηκαν».
Παράλληλα, καταγγέλλει ότι τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:
1) Με την απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας με αριθμό 1940/4-2003 με την οποία καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας για προμήθεια πλοίων με πετρέλαιο που σημειωτέον είναι αδασμολόγητο, πράγμα που σημαίνει όταν διατίθεται στην εσωτερική αγορά οι διακινητές έχουν κέρδος που ανέρχεται στα 245 ευρώ ανά 1000 λίτρα.
Με την κατάργηση του δελτίου παραγγελίας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου ποιες πραγματικά ποσότητες προμηθεύονται τα πλοία. Αν διατίθενται στις Ένοπλες Δυνάμεις πρόκειται για μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.
2) Οι εταιρίες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση όπου 600 φορτία με 4 δισ. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων, του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το Υπουργείο Οικονομίας τον Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες τα οποία όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους.
Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομίας.
«Πρέπει επιτέλους να ανοίξει ο φάκελος λαθρεμπορίου και νοθευμένων καυσίμων και να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την τρομοκρατία από κάποιους μεγιστάνες του πλούτου που με τους μηχανισμούς που διαθέτουν και το άφθονο κλεμμένο χρήμα πιστεύουν ότι μπορούν όλους να τους καθυποτάξουν στα άνομα συμφέροντά τους» υπογραμμίζει ο κ. Σούρλας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για να καταλήξει:
«Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις ζημίωσαν το Δημόσιο. Πρόκειται για ποσά που αν τα εισέπραττε το κράτος δεν θα χρειαζόταν περικοπή συντάξεων και μισθών και θα είχε αντιμετωπιστεί και ένα μέρος του χρέους, αφού η απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή ξεπερνάει τα 3 δισ. το χρόνο και άγνωστο πόσες δεκάδες δισ. μέχρι σήμερα από τη νοθεία».
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, υπογράμμισε πως πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα τις έρευνες για να διαπιστωθεί αφενός μεν η ορθότητα ή μη των καταγγελλομένων από τον κ. Σούρλα, αφετέρου δε να αναζητηθούν όλες εκείνες οι πιθανές πηγές πληροφόρησης, ώστε να πέσει άπλετο φως σε αυτήν την υπόθεση. Ο πρώην πρόεδρος του Κοινοβουλίου, κ. απόστολος Κακλαμάνης, σε δηλώσεις του υποστήριξε ακόμη και την σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την πλήρη διαλεύκανση του θέματος.
Ο κ. Σούρλας παρουσίασε χθες τα πορίσματα ερευνών του Γενικού Χημείου του Κράτους που πραγματοποιήθηκαν σε δείγματα καυσίμων που, όπως ανέφερε, δικός του άνθρωπος πήρε λάθρα απ΄ το στρατόπεδο του Συκουρίο στο νομό Λάρισας, και στα οποία αποδεικνύεται πως το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
Το πετρέλαιο είναι νοθευμένο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυση του Γενικού Χημείου του Κράτους, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και τέτοιο πετρέλαιο είναι το ναυτιλιακό
Μάλιστα, ο πρώην υπουργός τόνισε πως παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις και τις 14 ερωτήσεις που υπέβαλε προς τους αρμόδιους υπουργούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους απ΄ το 2004 έως σήμερα, δεν έτυχε ακόμη απάντησης, ενώ άκαρπες απέβησαν και οι προσφυγές του στη δικαιοσύνη για το συγκεκριμένο ζήτημα. Ζήτησε δε τη συνδρομή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, καθώς επίσης και του εισαγγελέα, ώστε να ληφθούν και επισήμως δείγματα καυσίμων από τις ανά την Ελλάδα δεξαμενές που διατηρούν ο ένοπλες δυνάμεις. Πάντως, από τις απαντήσεις που έλαβε στα ερωτήματα που υπάβαλε προκύπτει η έλλειψη συντονισμού και το πολυδαίδαλο των προδιαγραφών και νόμων που διέπουν τις προμήθειες στη χώρας. είναι ενδεικτικό ως το ΥΠΕΧΩΔΕ τόνιζε ότι δεν υπάρχουν ξεχωριστές προδιαγραφές για κρατικά και ιδιωτικά οχήματα, κάτι που αναιρούσε το υπουγείο Εθνικής Άμυνας, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης!!!
Ο κ. Σούλρας υπογράμμισε πως με το θέμα αυτό ασχολείται συστηματικά και επισταμένως απ΄ τη δεκαετία του 1990, κάνοντας υπόμνηση σε αντίστοιχα πορίσματα του 1999 και του 2006 (!!!). Μέχρι τώρα δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα παρά τις κατά καιρούς επισημάνσεις του στους ιθύνοντες της πολιτικής ηγεσίας.
Σύμφωνα με ενημέρωση από το πολιτικό γραφείου του κ. Σούρλα, στον φάκελο που κατατέθηκε στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής – πρόκειται για το φάκελο που κατέθεσε τον Ιανουάριο 2007, κατόπιν προτροπής του τότε υπουργού Εθνικής άμυνας, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη Στρατιωτική Δικαιοσύνη.
Ο κ. Σούρλας υποστήριξε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις προμηθεύονται Ναυτιλιακό πετρέλαιο αντί για κίνησης ενώ δήλωσε ότι από το 2004 έχει υποβάλλει 14 ερωτήσεις χωρίς να πάρει απάντηση από κανέναν.
Είναι εξίσου αξιοσημείωτο πως οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας προμηθεύονται καύσιμα δίχως να είναι αναγκαία η διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού «απ΄ ευθείας εκ των παραγομένων παρά εν Ελλάδι Διυλιστηρίων άνευ διαγωνισμού…» και πρόκειται για διυπουργική απόφαση, η οποία υπεγράφη επί Γεωργίου Παπαδόπουλου.
«Επειδή κατά τρόπο προκλητικό, από νεότερα στοιχεία προέκυψε ότι συνεχίζεται η νοθεία και παραμένουν αναπάντητα τα παραπάνω ερωτήματα», συνεχίζει στη νέα παρέμβασή του στην Επιτροπή Διαφάνειας «θεώρησα επιβεβλημένο να προσφύγω και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου (στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για τη διερεύνηση του θέματος» Και ο κ. Σούρλας συνεχίζει:
«Τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιεί η Ελληνική Αστυνομία και η Πυροσβεστική Υπηρεσία που τα προμηθεύονται από τις Ενοπλες Δυνάμεις, έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων λαθρεμπορικών πράξεων ενεργειακών προϊόντων που έχουν καταγραφεί σε πόρισμα του Υπουργείου Οικονομίας το 1999 και το 2007 που προκλητικά αγνοήθηκαν».
Παράλληλα, καταγγέλλει ότι τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:
1) Με την απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας με αριθμό 1940/4-2003 με την οποία καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας για προμήθεια πλοίων με πετρέλαιο που σημειωτέον είναι αδασμολόγητο, πράγμα που σημαίνει όταν διατίθεται στην εσωτερική αγορά οι διακινητές έχουν κέρδος που ανέρχεται στα 245 ευρώ ανά 1000 λίτρα.
Με την κατάργηση του δελτίου παραγγελίας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου ποιες πραγματικά ποσότητες προμηθεύονται τα πλοία. Αν διατίθενται στις Ένοπλες Δυνάμεις πρόκειται για μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.
2) Οι εταιρίες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση όπου 600 φορτία με 4 δισ. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων, του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το Υπουργείο Οικονομίας τον Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες τα οποία όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους.
Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομίας.
«Πρέπει επιτέλους να ανοίξει ο φάκελος λαθρεμπορίου και νοθευμένων καυσίμων και να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την τρομοκρατία από κάποιους μεγιστάνες του πλούτου που με τους μηχανισμούς που διαθέτουν και το άφθονο κλεμμένο χρήμα πιστεύουν ότι μπορούν όλους να τους καθυποτάξουν στα άνομα συμφέροντά τους» υπογραμμίζει ο κ. Σούρλας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για να καταλήξει:
«Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις ζημίωσαν το Δημόσιο. Πρόκειται για ποσά που αν τα εισέπραττε το κράτος δεν θα χρειαζόταν περικοπή συντάξεων και μισθών και θα είχε αντιμετωπιστεί και ένα μέρος του χρέους, αφού η απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή ξεπερνάει τα 3 δισ. το χρόνο και άγνωστο πόσες δεκάδες δισ. μέχρι σήμερα από τη νοθεία».
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, υπογράμμισε πως πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα τις έρευνες για να διαπιστωθεί αφενός μεν η ορθότητα ή μη των καταγγελλομένων από τον κ. Σούρλα, αφετέρου δε να αναζητηθούν όλες εκείνες οι πιθανές πηγές πληροφόρησης, ώστε να πέσει άπλετο φως σε αυτήν την υπόθεση. Ο πρώην πρόεδρος του Κοινοβουλίου, κ. απόστολος Κακλαμάνης, σε δηλώσεις του υποστήριξε ακόμη και την σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την πλήρη διαλεύκανση του θέματος.
http://www.dailynews24.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=3058:fraud-billion-in-the-armed-forces-denounced-g-sourlas