Κάννες, Γαλλία
Ποια θα είναι η ταινία που θα κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες;
Θα είναι εκείνη που δέχθηκε τα χειροκροτήματα, αλλά και τις αποδοκιμασίες του κοινού (Tree of Life); Θα είναι το θρίλερ του Πέδρο Αλμοδόβαρ (La Piel que Habito); Η μήπως η ταινία του σκηνοθέτη που προκάλεσε τις περισσότερες συζητήσεις στις Κάννες (Melancholia); Ίσως μια ταινία-ύμνος στο βουβό σινεμά (The Artist);
Τα στοιχήματα έχουν ήδη αρχίσει να πέφτουν, αλλά η πρόβλεψη για τον νικητή του συγκεκριμένου Φεστιβάλ ήταν πάντα δύσκολη.
Κι αυτό γιατί η εκάστοτε επιλογή του Χρυσού Φοίνικα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα μέλη της κριτικής επιτροπής.
Ανάμεσα στα φαβορί ήταν για πολλούς το Melancholia του Λαρς Φον Τρίερ, το οποίο -σε γενικές γραμμές- άρεσε.
Μετά, όμως, από τις δηλώσεις του σκηνοθέτη στη συνέντευξη Τύπου και το παρασκήνιο που αυτές δημιούργησαν, θεωρείται δύσκολο να του δώσουν τον Χρυσό Φοίνικα.
Πολλοί, ωστόσο, πιστεύουν ότι η κριτική επιτροπή μπορεί να βραβεύσει την πρωταγωνίστριά του Κίρστεν Ντανστ.
Εάν αποφασίσει, τελικά, να βραβεύσει το Melancholia η επιτροπή θα στείλει ένα μήνυμα σχετικά με το αν πρέπει κάποιον να τον απασχολεί η ταινία ή η προσωπικότητα του σκηνοθέτη.
Ωστόσο, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι αυτή δεν είναι μια απόφαση που θα λάβει η φετινή επιτροπή, με πρόεδρο τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
Από την άλλη, το Δέντρο της Ζωής του Τέρενς Μάλικ άφησε αμήχανους τους κριτικούς, με πολλούς να παραδέχονται ότι δεν κατάλαβαν ακριβώς περί τίνος πρόκειται.
Εκτός από χειροκροτήματα, η ταινία συγκέντρωσε και αποδοκιμασίες στη δημοσιογραφική προβολή, αλλά όλοι μίλησαν με θετικά σχόλια τόσο για τις εντυπωσιακές εικόνες του, όσο και για το όραμα του σκηνοθέτη.
Ωστόσο, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα The Guardian, η ταινία του Μάλικ δεν φαίνεται να έχει συγκινήσει ιδιαίτερα τα μέλη της κριτικής επιτροπής.
Το La Piel Que Habito του Πέδρο Αλμοδόβαρ άρεσε, όπως και το Drive του Νίκολας Γουίντιν Ρεφν, αρκετοί, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι το γεγονός πως οι ταινίες ανήκουν σε συγκεκριμένα είδη (θρίλερ το πρώτο, περιπέτεια το δεύτερο) δεν βοηθάει ενδεχόμενη διάκρισή τους.
Το We Need To Talk About Kevin συγκέντρωσε θετικά σχόλια για την ερμηνεία της Τίλντα Σουίντον, αλλά είναι δύσκολο αυτή να «σηκώσει» έναν ολόκληρο Χρυσό Φοίνικα, ενώ το This Must Be the Place του Πάολο Σορεντίνο απέσπασε τόσο θετικά, όσο και κοροϊδευτικά σχόλια. Το Habemus Papam θεωρήθηκε ανάλαφρο, αλλά είναι μάλλον απίθανο να κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα.
Οι αδελφοί Νταρντέν έκαναν μια καλή ταινία –όπως πάντα-, ωστόσο έχουν κερδίσει ήδη δύο φορές το βραβείο και θεωρείται μάλλον δύσκολο να το κερδίσουν και τρίτη φορά. Κι ας κρίθηκε το Αγόρι με το Ποδήλατο ιδιαίτερα τρυφερό.
Δεν πρέπει, βέβαια, να ξεχνάει κανείς τον Άκι Καουρισμάκι και το Le Havre που μιλά για ένα «καυτό» θέμα: εκείνο της μετανάστευσης.
Μπορεί να μην υπήρξε από την αρχή φαβορί, αλλά σίγουρα είναι η ταινία που προκάλεσε τη μεγαλύτερη αίσθηση.
Ο λόγος για το The Artist, έναν φόρο-τιμής στο βουβό σινεμά που ενθουσίασε όταν προβλήθηκε. Η ταινία του Μισέλ Αζαναβίσιους βρέθηκε από εκτός συναγωνισμού να προβάλλεται στο διαγωνιστικό και δεν αποκλείεται να φύγει και με το μεγάλο βραβείο.
Η τελική επιλογή θα εξαρτηθεί, φυσικά, από την κριτική επιτροπή και τον πρόεδρό της Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ενώ όλες οι απαντήσεις θα δοθούν την Κυριακή, στην τελετή απονομής των βραβείων του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.
Εκεί θα μάθουμε ποιος θα πάρει το μεγάλο βραβείο, το παρασκήνιο και εάν ο Λαρς Φον Τρίερ θα παραστεί στην τελετή απονομής για να παραλάβει βραβείο, σε περίπτωση που το κερδίσει.
Newsroom ΔΟΛ
Ποια θα είναι η ταινία που θα κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες;
Θα είναι εκείνη που δέχθηκε τα χειροκροτήματα, αλλά και τις αποδοκιμασίες του κοινού (Tree of Life); Θα είναι το θρίλερ του Πέδρο Αλμοδόβαρ (La Piel que Habito); Η μήπως η ταινία του σκηνοθέτη που προκάλεσε τις περισσότερες συζητήσεις στις Κάννες (Melancholia); Ίσως μια ταινία-ύμνος στο βουβό σινεμά (The Artist);
Τα στοιχήματα έχουν ήδη αρχίσει να πέφτουν, αλλά η πρόβλεψη για τον νικητή του συγκεκριμένου Φεστιβάλ ήταν πάντα δύσκολη.
Κι αυτό γιατί η εκάστοτε επιλογή του Χρυσού Φοίνικα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα μέλη της κριτικής επιτροπής.
Ανάμεσα στα φαβορί ήταν για πολλούς το Melancholia του Λαρς Φον Τρίερ, το οποίο -σε γενικές γραμμές- άρεσε.
Μετά, όμως, από τις δηλώσεις του σκηνοθέτη στη συνέντευξη Τύπου και το παρασκήνιο που αυτές δημιούργησαν, θεωρείται δύσκολο να του δώσουν τον Χρυσό Φοίνικα.
Πολλοί, ωστόσο, πιστεύουν ότι η κριτική επιτροπή μπορεί να βραβεύσει την πρωταγωνίστριά του Κίρστεν Ντανστ.
Εάν αποφασίσει, τελικά, να βραβεύσει το Melancholia η επιτροπή θα στείλει ένα μήνυμα σχετικά με το αν πρέπει κάποιον να τον απασχολεί η ταινία ή η προσωπικότητα του σκηνοθέτη.
Ωστόσο, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι αυτή δεν είναι μια απόφαση που θα λάβει η φετινή επιτροπή, με πρόεδρο τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
Από την άλλη, το Δέντρο της Ζωής του Τέρενς Μάλικ άφησε αμήχανους τους κριτικούς, με πολλούς να παραδέχονται ότι δεν κατάλαβαν ακριβώς περί τίνος πρόκειται.
Εκτός από χειροκροτήματα, η ταινία συγκέντρωσε και αποδοκιμασίες στη δημοσιογραφική προβολή, αλλά όλοι μίλησαν με θετικά σχόλια τόσο για τις εντυπωσιακές εικόνες του, όσο και για το όραμα του σκηνοθέτη.
Ωστόσο, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα The Guardian, η ταινία του Μάλικ δεν φαίνεται να έχει συγκινήσει ιδιαίτερα τα μέλη της κριτικής επιτροπής.
Το La Piel Que Habito του Πέδρο Αλμοδόβαρ άρεσε, όπως και το Drive του Νίκολας Γουίντιν Ρεφν, αρκετοί, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι το γεγονός πως οι ταινίες ανήκουν σε συγκεκριμένα είδη (θρίλερ το πρώτο, περιπέτεια το δεύτερο) δεν βοηθάει ενδεχόμενη διάκρισή τους.
Το We Need To Talk About Kevin συγκέντρωσε θετικά σχόλια για την ερμηνεία της Τίλντα Σουίντον, αλλά είναι δύσκολο αυτή να «σηκώσει» έναν ολόκληρο Χρυσό Φοίνικα, ενώ το This Must Be the Place του Πάολο Σορεντίνο απέσπασε τόσο θετικά, όσο και κοροϊδευτικά σχόλια. Το Habemus Papam θεωρήθηκε ανάλαφρο, αλλά είναι μάλλον απίθανο να κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα.
Οι αδελφοί Νταρντέν έκαναν μια καλή ταινία –όπως πάντα-, ωστόσο έχουν κερδίσει ήδη δύο φορές το βραβείο και θεωρείται μάλλον δύσκολο να το κερδίσουν και τρίτη φορά. Κι ας κρίθηκε το Αγόρι με το Ποδήλατο ιδιαίτερα τρυφερό.
Δεν πρέπει, βέβαια, να ξεχνάει κανείς τον Άκι Καουρισμάκι και το Le Havre που μιλά για ένα «καυτό» θέμα: εκείνο της μετανάστευσης.
Μπορεί να μην υπήρξε από την αρχή φαβορί, αλλά σίγουρα είναι η ταινία που προκάλεσε τη μεγαλύτερη αίσθηση.
Ο λόγος για το The Artist, έναν φόρο-τιμής στο βουβό σινεμά που ενθουσίασε όταν προβλήθηκε. Η ταινία του Μισέλ Αζαναβίσιους βρέθηκε από εκτός συναγωνισμού να προβάλλεται στο διαγωνιστικό και δεν αποκλείεται να φύγει και με το μεγάλο βραβείο.
Η τελική επιλογή θα εξαρτηθεί, φυσικά, από την κριτική επιτροπή και τον πρόεδρό της Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ενώ όλες οι απαντήσεις θα δοθούν την Κυριακή, στην τελετή απονομής των βραβείων του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.
Εκεί θα μάθουμε ποιος θα πάρει το μεγάλο βραβείο, το παρασκήνιο και εάν ο Λαρς Φον Τρίερ θα παραστεί στην τελετή απονομής για να παραλάβει βραβείο, σε περίπτωση που το κερδίσει.
Newsroom ΔΟΛ