p

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

SplinterBike: 100% από ξύλο

Ένα θαύμα της εφαρμοσμένης μηχανικής.
Το SplinterBike είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ξύλο! Χωρίς καθόλου βίδες, μέταλλο, πλαστικό ή ελαστικό.
Μόνο ξύλο και το μεγαλύτερο μέρος από αυτό ανακυκλωμένο!
Ο τεχνίτης Michael Thompson εμπνεύστηκε για να κατασκευάσει το ποδήλατο αυτό μετά από το πέρασμα του Γύρου Βρετανίας από το σπίτι του στο Norfolk στις 16 Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους. Στην πραγματικότητα ήταν περισσότερο μια πρόκληση από τον τριαθλητή και φίλο από το Norwich, James Tully, παρά έμπνευση. Ο Michael έλεγε πάντα ότι θα μπορούσε να φτιάξει ο,τιδήποτε από ξύλο κι έτσι ο James τον προκάλεσε σε αυτό.
Ενώ τα ξύλινα ποδήλατα δεν είναι κάτι καινούριο, το συγκεκριμένο ίσως είναι το πρώτο κατασκευασμένο αποκλειστικά από ξύλο που να μπορεί οδηγηθεί. Συνολικά, έχουν χρειαστεί πάνω από 1.000 εργατοώρες για να φτιαχτεί.
Ζυγίζει περίπου 32 κιλά, είναι μονοτάχυτο fixed και δεν έχει φρένα.
Το SplinterBike έχει περισωσμένες λαβές σκούπας για πετάλια και τιμόνι και οι άξονες του είναι κατασκευασμένοι από ekki, το οποίο έχει ανακυκλωθεί από το αντίστοιχο σύστημα του ποταμού Norfolk Broads. Το ξύλο ekki είναι αρκετά κοινό στην κατασκευή προβλητών και γεφυρών. Εκτός του ότι είναι γερό, είναι και εξαιρετικά ανθεκτικό στη φθορά. Τα γρανάζια, οι τροχοί και το πλαίσιο φτιάχτηκαν από κόντρα πλακέ σημύδας που χρησιμοποιείται για τα έπιπλα.




Ο Thompson λέει ότι επειδή ορισμένα σκληρά ξύλα εκκρίνει έλαια, ορισμένα περιφερειακά θα είναι ουσιαστικά αυτολιπαινόμενα. Για παράδειγμα, τα «μέταλλικά ρουλεμάν» είναι κατασκευασμένα από το φυσικά λιπαρό σιδερόξυλο.
Αλλά πώς φτιάχνεις μια ξύλινη αλυσίδα ποδηλάτου;
Δε φτιάχνεις καθόλου! Η αλυσίδα αντικαταστάθηκε με ένα τεράστιο γρανάζι 128 δοντιών που ενώνει το δίσκο και την ταχύτητα με τον τροχού. Για να ενισχυθεί το πλαίσιο, υπάρχει το σύστημα μετάδοσης και στις δύο πλευρές του ποδηλάτου.
Ο Tully θα οδηγήσει το SplinterBike κι ελπίζει να πιάσει τουλάχιστον τα 50χλμ/ώρα, με την προϋπόθεση πάντα ότι το ποδήλατο δε θα διαλυθεί. Θα είναι το πρώτο Ρεκόρ Ταχύτητας Εδάφους για ένα ξύλινο ποδήλατο.
Κατά ειρωνικό τρόπο, το μεγαλύτερο εμπόδιο για την κατάρριψη του Ρεκόρ Ταχύτητας Εδάφους (Land Speed Record) δεν είναι το ξύλινο ποδήλατό τους, αλλά η γραφειοκρατία. Όταν ο Michael και ο James ξεκίνησαν για αυτό το ταξίδι τους, νόμιζαν ότι απλά θα έκαναν ποδήλατο, ακολουθούμενοι από ένα αυτοκίνητο που θα τους βιντεοσκοπούσε. Έκαναν όμως λάθος. Το Speed Record Club έχει πολλούς επίσημους κανόνες τους οποίους, αν θελήσουν να ακολουθήσουν, θα θα τους κοστίσει περίπου 12.000 δολάρια.
Προς το παρόν δέχονται δωρεές για να γραφτούν στην ιστορία.


http://podilatakias.gr/blog/?p=6137