Γιατροί στην Ιαπωνία χρησιμοποίησαν το Twitter για να επικοινωνήσουν με ασθενείς με χρόνια νοσήματα στον απόηχο του φονικού σεισμού και του τσουνάμι του Μαρτίου, τους οποίους ενημέρωναν που θα μπορούσαν να υποβληθούν σε επείγουσα θεραπεία καθώς τα τηλεφωνικά δίκτυα είχαν καταρρεύσει.
Σε επιστολή τους που δημοσιεύεται σήμερα στην επιστημονική επιθεώρηση Lancet, οι γιατροί Γιουϊτσι Ταμούρα και Κεϊτσι Φουκούντα αναφέρουν ότι έστειλαν μηνύματα στο Twitter σε 60 ασθενείς τους οποίους πληροφορούσαν από που θα προμηθεύονταν καθημερινά το απαραίτητο φάρμακο για να αποφύγουν την καρδιακή ανεπάρκεια όταν αντελήφθησαν ότι οι τηλεφωνικές γραμμές δεν λειτουργούσαν.
"Υπάρχουν μόνο 1.000 τέτοιοι ασθενείς σε ολόκληρη την Ιαπωνία. Είναι μία χρόνια πάθηση και δεν υπάρχουν πολλά νοσοκομεία που προμηθεύουν τόσο σπάνια φάρμακα," είπε ο Ταμούρα, ο οποίος εργάζεται στο καρδιολογικό τμήμα του πανεπιστημιακού νοσοκομείου Κέϊο στο Τόκιο.
Οι ασθενείς πάσχουν από πνευμονική υπέρταση, μια σπάνια πνευμονική διαταραχή, και χρειάζονταν καθημερινή λήψη ενός φαρμάκου που χορηγείται με καθετήρα σε φλέβα στο λαιμό και προλαμβάνει τους θρόμβους και την καρδιακή ανεπάρκεια.
"Ήρθαμε σε επαφή με 60 ασθενείς κι εκείνοι, μέσω Twitter, ειδοποίησαν πάνω από 100. Κάποιοι δεν μπορούσαν να μεταβούν σε νοσοκομείο γιατί κατοικούσαν σε πληγείσες περιοχές κι έτσι τους πήγαμε εμείς τα φάρμακα με το αυτοκίνητο και σε μία περίπτωση με ελικόπτερο."
Τα γραπτά μηνύματα (SMS) και τώρα και τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο ανά τον κόσμο για να υπενθυμίζουν στους ασθενείς τα ραντεβού τους με τον γιατρό και τις ώρες που πρέπει να πάρουν τα φάρμακά τους.
Σε επιστολή τους που δημοσιεύεται σήμερα στην επιστημονική επιθεώρηση Lancet, οι γιατροί Γιουϊτσι Ταμούρα και Κεϊτσι Φουκούντα αναφέρουν ότι έστειλαν μηνύματα στο Twitter σε 60 ασθενείς τους οποίους πληροφορούσαν από που θα προμηθεύονταν καθημερινά το απαραίτητο φάρμακο για να αποφύγουν την καρδιακή ανεπάρκεια όταν αντελήφθησαν ότι οι τηλεφωνικές γραμμές δεν λειτουργούσαν.
"Υπάρχουν μόνο 1.000 τέτοιοι ασθενείς σε ολόκληρη την Ιαπωνία. Είναι μία χρόνια πάθηση και δεν υπάρχουν πολλά νοσοκομεία που προμηθεύουν τόσο σπάνια φάρμακα," είπε ο Ταμούρα, ο οποίος εργάζεται στο καρδιολογικό τμήμα του πανεπιστημιακού νοσοκομείου Κέϊο στο Τόκιο.
Οι ασθενείς πάσχουν από πνευμονική υπέρταση, μια σπάνια πνευμονική διαταραχή, και χρειάζονταν καθημερινή λήψη ενός φαρμάκου που χορηγείται με καθετήρα σε φλέβα στο λαιμό και προλαμβάνει τους θρόμβους και την καρδιακή ανεπάρκεια.
"Ήρθαμε σε επαφή με 60 ασθενείς κι εκείνοι, μέσω Twitter, ειδοποίησαν πάνω από 100. Κάποιοι δεν μπορούσαν να μεταβούν σε νοσοκομείο γιατί κατοικούσαν σε πληγείσες περιοχές κι έτσι τους πήγαμε εμείς τα φάρμακα με το αυτοκίνητο και σε μία περίπτωση με ελικόπτερο."
Τα γραπτά μηνύματα (SMS) και τώρα και τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο ανά τον κόσμο για να υπενθυμίζουν στους ασθενείς τα ραντεβού τους με τον γιατρό και τις ώρες που πρέπει να πάρουν τα φάρμακά τους.