Διώχνει και τα σκάφη αναψυχής η Ελλάδα, τα οποία βρίσκουν φιλόξενες μαρίνες σε Κροατία και Τουρκία…
Η Ελλάδα με τα 1.000 μικρά και μεγάλα νησιά, θα μπορούσε να είναι πρωταγωνίστρια στον κλάδο του yachting και παράδεισος για χιλιάδες επισκέπτες που αγαπούν την ιστιοπλοΐα.
Όμως το κύριο χαρακτηριστικό είναι "η νομοθεσία που διέπει το χώρο του yachting που είναι ξεπερασμένη και ασαφής, ενώ τροποποιείται διαρκώς με μια σειρά από διατάγματα", όπως ανέφερε ο κ.Γ. Βερνίκος γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, μιλώντας στο συνέδριο Posidonia Sea Tourism Forum.
Και όπως είπε χαρακτηριστικά: Οι κανονισμοί δεν πρέπει να αλλάζουν διαρκώς και οι φόροι και οι επιβαρύνσεις πρέπει να παραμείνουν ως έχουν. Αντιθέτως όμως, ο τομέας του yachting μαστίζεται από αντικίνητρα". Το αποτέλεσμα ήταν το 80% περίπου των σκαφών αναψυχής που έδρευαν στην Ελλάδα την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 να μετεγκατασταθούν πλέον στην Κροατία και την Τουρκία, δύο χώρες οι οποίες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού.
Ιδιαίτερα καυστικά ήταν τα σχόλια των ξένων συμμετεχόντων στο συνέδριο, οι οποίοι είδαν τους εκπροσώπους της πολιτείας να αποχωρούν 20 λεπτά μετά την έναρξη του συνεδρίου. Μάλιστα ο κ. Oscar Siches, διαχειριστής μαρινών στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, σχολίασε με έμφαση: "στη σύσκεψη έλαβαν μέρος περίπου 27 ομιλητές, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από το εξωτερικό, και όσοι εκπρόσωποι της κυβέρνησης συμμετείχαν, έφυγαν μετά από 20 λεπτά, χωρίς να ακούσουν αυτά που ειπώθηκαν και συζητήθηκαν. Αυτό είναι πολύ λυπηρό",
Σύμφωνα με τον κ. Siches "στο σχεδιασμό μιας μαρίνας το θέμα δεν είναι τα ποσά που απαιτούνται, αλλά η στρατηγική", αφού "η μαρίνα πρέπει να ικανοποιεί τις απαιτήσεις τόσο του πελάτη όσο και της κοινότητας στην οποία βρίσκεται".
Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, σημείωσε ότι υπάρχουν 3.500 ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με ελληνική σημαία και ότι η Ελλάδα χάνει την ευκαιρία να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. "Σε ανταγωνιστές, όπως η Τουρκία, δεν απαιτείται η εμπλοκή τριών ή τεσσάρων υπουργείων για τη λήψη μιας απλής απόφασης για ένα θέμα που αφορά μια μαρίνα", δήλωσε.
Τέλος ο δικηγόρος κ. Γιάννης Γ. Μαρκογιάννης, αναφέρθηκε στο νομικό πλαίσιο και όπως είπε: "η Ελλάδα μπορεί να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού, ωστόσο αυτό απαιτεί ένα σταθερό και σύγχρονο νομικό πλαίσιο. Η αύξηση της φορολογίας είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια πολλών σκαφών αναψυχής και περίπου 6.000 θέσεων εργασίας στον τομέα από το 2004". Στην περίπτωση των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής "ουσιαστικά δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο" και για το λόγο αυτό πολλά σκάφη αναψυχής αποφεύγουν τα ελληνικά ύδατα. "Στην πραγματικότητα, την Î! �υθύνη του κλάδου των σκαφών αναψυχής την έχει το Υπουργείο Οικονομίας, γεγονός που είναι παράλογο", σύμφωνα με τον κ. Μαρκογιάννη.
Το Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, του EOT, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, του ΣΕΤΕ, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών & Κατώτερων Πληρωμάτων. Έχει την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC) και της MedCruise. Χορηγοί του Συνεδρίου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, η RINA, η IPS, το Viva Travel (Viva.gr), το Athenaeum Intercontinental, το Hard Rock Café, η Louis Cruises και η ELIN.
capital.gr
Η Ελλάδα με τα 1.000 μικρά και μεγάλα νησιά, θα μπορούσε να είναι πρωταγωνίστρια στον κλάδο του yachting και παράδεισος για χιλιάδες επισκέπτες που αγαπούν την ιστιοπλοΐα.
Όμως το κύριο χαρακτηριστικό είναι "η νομοθεσία που διέπει το χώρο του yachting που είναι ξεπερασμένη και ασαφής, ενώ τροποποιείται διαρκώς με μια σειρά από διατάγματα", όπως ανέφερε ο κ.Γ. Βερνίκος γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, μιλώντας στο συνέδριο Posidonia Sea Tourism Forum.
Και όπως είπε χαρακτηριστικά: Οι κανονισμοί δεν πρέπει να αλλάζουν διαρκώς και οι φόροι και οι επιβαρύνσεις πρέπει να παραμείνουν ως έχουν. Αντιθέτως όμως, ο τομέας του yachting μαστίζεται από αντικίνητρα". Το αποτέλεσμα ήταν το 80% περίπου των σκαφών αναψυχής που έδρευαν στην Ελλάδα την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 να μετεγκατασταθούν πλέον στην Κροατία και την Τουρκία, δύο χώρες οι οποίες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού.
Ιδιαίτερα καυστικά ήταν τα σχόλια των ξένων συμμετεχόντων στο συνέδριο, οι οποίοι είδαν τους εκπροσώπους της πολιτείας να αποχωρούν 20 λεπτά μετά την έναρξη του συνεδρίου. Μάλιστα ο κ. Oscar Siches, διαχειριστής μαρινών στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, σχολίασε με έμφαση: "στη σύσκεψη έλαβαν μέρος περίπου 27 ομιλητές, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από το εξωτερικό, και όσοι εκπρόσωποι της κυβέρνησης συμμετείχαν, έφυγαν μετά από 20 λεπτά, χωρίς να ακούσουν αυτά που ειπώθηκαν και συζητήθηκαν. Αυτό είναι πολύ λυπηρό",
Σύμφωνα με τον κ. Siches "στο σχεδιασμό μιας μαρίνας το θέμα δεν είναι τα ποσά που απαιτούνται, αλλά η στρατηγική", αφού "η μαρίνα πρέπει να ικανοποιεί τις απαιτήσεις τόσο του πελάτη όσο και της κοινότητας στην οποία βρίσκεται".
Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, σημείωσε ότι υπάρχουν 3.500 ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με ελληνική σημαία και ότι η Ελλάδα χάνει την ευκαιρία να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. "Σε ανταγωνιστές, όπως η Τουρκία, δεν απαιτείται η εμπλοκή τριών ή τεσσάρων υπουργείων για τη λήψη μιας απλής απόφασης για ένα θέμα που αφορά μια μαρίνα", δήλωσε.
Τέλος ο δικηγόρος κ. Γιάννης Γ. Μαρκογιάννης, αναφέρθηκε στο νομικό πλαίσιο και όπως είπε: "η Ελλάδα μπορεί να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού, ωστόσο αυτό απαιτεί ένα σταθερό και σύγχρονο νομικό πλαίσιο. Η αύξηση της φορολογίας είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια πολλών σκαφών αναψυχής και περίπου 6.000 θέσεων εργασίας στον τομέα από το 2004". Στην περίπτωση των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής "ουσιαστικά δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο" και για το λόγο αυτό πολλά σκάφη αναψυχής αποφεύγουν τα ελληνικά ύδατα. "Στην πραγματικότητα, την Î! �υθύνη του κλάδου των σκαφών αναψυχής την έχει το Υπουργείο Οικονομίας, γεγονός που είναι παράλογο", σύμφωνα με τον κ. Μαρκογιάννη.
Το Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, του EOT, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, του ΣΕΤΕ, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών & Κατώτερων Πληρωμάτων. Έχει την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC) και της MedCruise. Χορηγοί του Συνεδρίου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, η RINA, η IPS, το Viva Travel (Viva.gr), το Athenaeum Intercontinental, το Hard Rock Café, η Louis Cruises και η ELIN.
capital.gr