p

Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Καλπάζει η online διαφήμιση στην Ευρώπη

Εντυπωσιακή ανάπτυξη παρουσίασε η online διαφήμιση στην Ευρώπη το 2010, ενώ παράλληλα διεύρυνε το μερίδιό της στη συνολική διαφημιστική πίτα.....


Συγκεκριμένα η online διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη το 2010, παρουσίασε αύξηση 15,3%, αγγίζοντας τα 17,7 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι των 15,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2009, ποσό που αντιστοιχεί στο 18% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης σε όλα τα μέσα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το IAB Hellas για λογαριασμό του IAB Europe.

Οι αγορές με τη μεγαλύτερη online διαφημιστική δαπάνη είναι η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Ιταλία και η Ισπανία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 74% του συνόλου της αγοράς. Αντίθετα, οι αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 1/10 (9,8%) του συνόλου.

Με μέσο ποσοστό ανάπτυξης 21,3%, το display advertising ξεπέρασε το search ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο format online διαφήμισης στην Ευρώπη.

Καταλύτη για την ανάπτυξη της online διαφήμισης τα τελευταία χρόνια, αποτέλεσε το search, το οποίο αυξήθηκε κατά μέσο όρο 15,1% στις 25 αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, στην ανάπτυξη του display συνέδραμαν τόσο το video και το mobile advertising όσο και τα social media.

To display advertising αυξήθηκε κατά 20% μέσα στο 2010 σε πολλές αγορές, τόσο ώριμες όσο και αναπτυσσόμενες.

Όσον αφορά τo paid search συνέχισε τη διψήφια ανάπτυξή του, με ένα μέσο όρο 15,1% καθώς παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία online διαφήμισης, αντιπροσωπεύοντας το 45% του συνόλου, σε σχέση με το 33% του display και το 22% των classifieds/directories.

Mobile Advertising

Φέτος για πρώτη φορά στο σχετικό report συμπεριλαμβάνονται το mobile search και το mobile advertising. Καθίσταται σαφές ότι στην «εκτόξευση» του mobile advertising συνέβαλλε και η ευρεία διάδοση των smartphones και tablets.