p

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Το λιμάνι της αγωνίας…

Η πιο κρίσιμη ημέρα για τον τουρισμό και την ελληνική ακτοπλοΐα είναι η σημερινή, αφού θα συνεδριάσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για να αποφασίσει εάν θα προχωρήσει ή όχι σε απεργιακές κινητοποιήσεις.



Θα προηγηθεί συνάντηση το απόγευμα στις 16.00 με τον αναπληρωτή υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρη Παμπούκη από την οποία θα εξαρτηθούν πολλά.

Η κυβέρνηση έχει στα χέρια μία ακόμη «απασφαλισμένη βόμβα» η οποία αν «σκάσει» δεν θα αφήσει τίποτα όρθιο για τον ελληνικό τουρισμό, ειδικά μετά το χάος που έχει προκύψει με τους ταξιτζήδες.

Παράλληλα, εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες που έχουν προγραμματίσει τις διακοπές τους στα νησιά και έχουν κάνει κρατήσεις καταθέτοντας προκαταβολές κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα αφού δεν ξέρουν αν θα ταξιδέψουν, ενώ στα πρόθυρα «εγκεφαλικού» βρίσκεται ο επιχειρηματικός κόσμος στα νησιά.

Επίσης, ενδεχόμενη απεργία των ναυτικών θα βυθίσει στην οικονομική κρίση ακόμη περισσότερο τους ακτοπλοϊκούς ομίλους που δίνουν τον ύστατο αγώνα να κρατηθούν στον… επιχειρηματικό αφρό.

Αιτία της κόντρας είναι η μείωση ή και κατάργηση συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών προνομίων των Ελλήνων ναυτικών.

Η ομοσπονδία ζητάει την κατάργηση του άρθρου 44 του εφαρμοστικού νόμου που αναφέρεται στη μείωση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ, γεγονός που επηρεάζει τις συντάξεις.

Έχουν κοπεί στο μισό οι συντάξεις!

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε 20 μήνες οι συντάξεις των ναυτικών έχουν περικοπεί ακόμα και μέχρι 55%!

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΝΑΤ, μαζί με το ΚΕΑΝ και το ΚΑΑΝ το έλλειμμα για το 2011 ξεπερνά το 1,3 δισ. ευρώ.

Οι ναυτεργάτες έχουν την καλή διάθεση να συζητήσουν, όχι όμως να κάνουν και πίσω.

Από την πλευρά του ο Χάρης Παμπούκης, που καλείται να διαχειριστεί ένα καίριο θέμα, έχει αντιπροτείνει λύσεις, όπως είναι το «πάγωμα» του νόμου για τις συντάξεις των ναυτικών. Ο υπουργός έχει επιφυλαχθεί να απαντήσει επίσημα έως σήμερα το απόγευμα.

Για την κυβέρνηση ενδεχόμενη αποδοχή των αιτημάτων της ΠΝΟ θα δημιουργήσει προβλήματα αφού θα ανοίξει την «όρεξη» και σε άλλους κλάδους να διεκδικήσουν την υλοποίηση των αιτημάτων τους μέχρι τελικής πτώσης.

Ο κ. Παμπούκης στην επιστολή του προς την ΠΝΟ που αποκάλυψε χθες το protothema.gr κάνει προσπάθεια να είναι συγκαταβατικός, επισημαίνει όμως ότι τα θέματα «προκύπτουν στο πλαίσιο των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής εξαιτίας της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης της χώρας».

Κάλεσμα στους ναυτεργάτες να προετοιμαστούν για απεργιακή κινητοποίηση το τρίτο δεκαήμερο του Ιουλίου έχουν απευθύνει με ανακοίνωσή τους τα σωματεία: ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού), ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής), ΠΕΕΜΑΓΕΝ (Πανελλήνια Επαγγελματική Ενωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού), ΠΕΠΡΝ (Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών), με τη συμπαράσταση της ΠΕΣ/ΝΑΤ (Πανελλήνιας Ενωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ) και της Επιτροπής Ανέργων Ναυτικών.

Συμπαράσταση από τους ακτοπλόους, αλλά…

Σύμφωνα με πληροφορίες, υψηλόβαθμα στελέχη ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων συναντήθηκαν την περασμένη Δευτέρα με την ΠΝΟ, εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους προς τα δίκαια, όπως τα χαρακτήρισαν, αιτήματα των ναυτεργατών, όμως παράλληλα απηύθυναν έκκληση να μη γίνει απεργία τη συγκεκριμένη περίοδο, αφού μια τέτοια απόφαση θα επιφέρει «θανάσιμο» οικονομικό χτύπημα στον ακτοπλοϊκό κλάδο και στις οικονομίες των νησιωτικών περιοχών.

Η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας σε ανακοίνωσή της κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο σε ενδεχόμενη απόφαση της ΠΝΟ για απεργιακές κινητοποιήσεις:

«Η επιβατηγός ναυτιλία βιώνει τις δικαιολογημένες αντιδράσεις σύσσωμου του ναυτεργατικού κόσμου για το συνταξιοδοτικό μέλλον του.
Η γενεσιουργός αιτία της οικονομικής προβληματικής κατάστασης του ΝΑΤ πρέπει να αναζητηθεί πολλές δεκαετίες πριν, όταν οι εκάστοτε διοικήσεις του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου διοικούσαν αδιαφανώς κατασπαταλώντας τις εισφορές του Ταμείου, χωρίς ποτέ κανένας να “πληρώσει” τις ενέργειες αυτής της πολιτικής.

Τις οποιεσδήποτε αποφάσεις της κυβερνήσεως για μειώσεις συντάξεων των ναυτικών μας και για αλλαγή του χρόνου συνταξιοδότησής τους θεωρούμε άδικες και αντιπαραγωγικές για το μέλλον του ναυτικού επαγγέλματος» και προσθέτει:

«Το ΥΠΑΑΝ έχει υποχρέωση να βρει τις αναγκαίες λύσεις για την αποφυγή απεργιακών κινητοποιήσεων κατά τη θερινή περίοδο ώστε να μην πληγούν ο τουρισμός, η επιχειρηματικότητα των νησιών μας και οι συγκοινωνίες, προκειμένου παράλληλα να μην καταρρεύσει η επιβατηγός ναυτιλία, που θα έχει ως αποτέλεσμα την ώθηση σε ανεργία όλων των ναυτικών της ακτοπλοΐας.

Σε κάθε περίπτωση, η επιβατηγός ναυτιλία, τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις την τουριστική περίοδο τις καταδικάζει εκ προοιμίου, επιθυμώντας κλίμα συναίνεσης και συνέχιση του συγκοινωνιακού έργου της».



protothema