p

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Οι μεγαλύτερες εκπτώσεις των τελευταίων ετών

Με μειώσεις τιμών μεγαλύτερες από κάθε άλλη χρονιά θα προσπαθήσουν από σήμερα οι έμποροι να προσελκύσουν τους καταναλωτές.


Οι έμποροι ελπίζουν σε βελτίωση του τζίρου τους στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων που ξεκινούν από σήμερα και ολοκληρώνονται την Τετάρτη 31 Αυγούστου.

Βέβαια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης οι περισσότεροι καταστηματάρχες, αν όχι όλοι, έχουν προχωρήσει ήδη σε «σιωπηρές» εκπτώσεις μέσα στα καταστήματά τους σε ποσοστό που αγγίζει ακόμη και το 70%. «Οι έμποροι έχουν προχωρήσει σε μεγάλες εκπτώσεις, προκειμένου να μπορέσουν να πουλήσουν τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους», υποστηρίζει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης. Και συνεχίζει: «Αυτή την περίοδο οι επαγγελματίες προσπαθούν με κάθε μέσο προβολής που έχουν στη διάθεσή τους να επικοινωνήσουν την τιμολογιακή τους πολιτική στους πελάτες τους, προκειμένου να μπορέσουν να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, που είναι και η πιο κρίσιμη».

Όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, «ουσιαστικά οι εκπτώσεις δεν έχουν σταματήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Εκτός από τις εκπτώσεις σε ευρεία γκάμα των προϊόντων τους, οι καταστηματάρχες θα προσφέρουν πολλές ακόμη παροχές στους πελάτες τους, όπως δώρα με την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων.

Την τιμητική τους αυτή την περίοδο έχουν τα ρούχα και τα παπούτσια, με τα ποσοστά έκπτωσης να αγγίζουν ακόμη και το 70%. Πέρα, όμως, από τον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, γενναίες εκπτώσεις αναμένεται να υπάρξουν στα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, στα έπιπλα, στα καλλυντικά και στα είδη οικιακής χρήσεως.

Σανίδα σωτηρίας

Η εκπτωτική περίοδος αποτελεί σανίδα σωτηρίας για εκατοντάδες επιχειρήσεις, οι οποίες βλέπουν τις πωλήσεις τους να σημειώνουν κατακόρυφη πτώση, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, που έχει πλήξει τα εισοδήματα των Ελλήνων πολιτών τα τελευταία δύο χρόνια. Σύμφωνα με στοιχεία της Realnews, κατά τη διάρκειας της περσινής καλοκαιρινής εκπτωτικής περιόδου, οι συνολικές πωλήσεις σε όλη την Ελλάδα παρουσίασαν μείωση που κατά μέσο όρο ξεπέρασε το 25%. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία των Εμπορικών Συλλόγων, ανεξαρτήτως του ποσοστού μείωσης, 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαίωσαν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, ενώ 2 στους 10 δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους παρέμειναν στα ίδια περσινά επίπεδα.

«Όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα έχουν επηρεαστεί καθοριστικά από την καθίζηση της εγχώριας ζήτησης, λόγω της κακής διάθεσης των καταναλωτών που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση των εισοδημάτων τους, στην αύξηση της φορολογίας και στην εντεινόμενη αβεβαιότητα», τονίζει ο Β. Κορκίδης. Αναλυτικότερα, πέρυσι το καλοκαίρι η πτώση των πωλήσεων στην Αθήνα κυμάνθηκε από 25% έως 35%, στον Πειραιά από 15% έως 25%, στη Θεσσαλονίκη από 10% έως 30%, στον Βόλο από 10% έως 35%, στην Κοζάνη από 30% έως 40% και στις Σέρρες από 25% έως 65%.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών το καλοκαίρι του 2010 περιορίστηκε εντυπωσιακά σε σύγκριση με το 2009, ενώ οι αγορές αποκλειστικά με μετρητά αυξήθηκαν.

Δυσοίωνες προβλέψεις

Απαισιόδοξοι είναι οι έμποροι αναφορικά με την πορεία και της φετινής εκπτωτικής περιόδου, καθώς ένας στους δύο (57%) υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει νέα καθίζηση των πωλήσεών τους ακόμα και κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων.

Ήδη από τις αρχές του χρόνου χιλιάδες εμπορικά μαγαζιά έχουν κατεβάσει ρολά, ενώ σε δυσμενή θέση βρίσκονται πολλά ακόμη, με τους ιδιοκτήτες τους να μην μπορούν να πληρώσουν στις πάγιες υποχρεώσεις τους, όπως τα μισθώματα, τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ και τους μισθούς. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το τοπίο στην αγορά αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ζοφερό, καθώς τα νέα επώδυνα μέτρα που περιλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα της κυβέρνησης αναμένεται να συρρικνώσουν ακόμη πιο πολύ τα εισοδήματα μισθωτών, συνταξιούχων και ελεύθερων επαγγελματιών.

Χρήσιμες συμβουλές

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στην επισήμανση των αναγκών του, αποφεύγοντας τα άσκοπα έξοδα και τις περιττές αγορές. Να μην εντυπωσιάζονται από επικοινωνιακού χαρακτήρα ανακοινώσεις και τυχόν υπέρογκα ποσοστά εκπτώσεων και να ελέγχουν εξονυχιστικά την ποιότητα και την τελική τιμή του προϊόντος.

Επίσης, πριν από τις εκπτώσεις, θα πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς στις βιτρίνες για να ελέγχουν τις τιμές, ώστε να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή που προκύπτει μετά την έκπτωση και να ξεχωρίσουν τα καταστήματα που θα πρέπει να εμπιστευτούν.

real.gr