p

Κυριακή 3 Ιουλίου 2011

Κι άλλες παράνομες χρεώσεις από τις Τράπεζες ... Δείτε παρακάτω!!!

Νέους τρόπους για να επιβαρύνουν τους καταναλωτές, που καθυστερούν να πληρώσουν τις δόσεις των δανείων και καρτών τους εφηύραν οι τράπεζες, την ώρα που χιλιάδες νοικοκυριά αδυνατούν λόγω της οικονομικής συγκυρίας να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Το νέο χαράτσι, μόνο σε μια συγκεκριμένη τράπεζα, ξεκινά από...





τα 8 ευρώ και αγγίζει τα 120 ευρώ το μήνα ανάλογα με το είδος του δανείου ή την πιστωτική κάρτα και είναι επιπλέον των τόκων υπερημερίας με τους οποίους χρεώνονται οι δανειολήπτες. Μάλιστα, συγκεκριμένη τράπεζα έχει ήδη αποστείλει επιστολή στους πελάτες της, με την οποία τους ενημερώνει ότι αν καθυστερήσουν 7 μέρες την πληρωμή δανείων και πιστώσεων (αλληλόχρεοι λογαριασμοί) και 30 μέρες την πληρωμή της πιστωτικής τους κάρτας, τότε θα επιβαρυνθούν με πρόστιμο. Ο τιμοκατάλογος της εν λόγω τράπεζας, σύμφωνα με την επιστολή:
Μηνιαία Έξοδα Καθυστέρησης Πληρωμής Δόσεων
Δάνειο, πίστωση, Πιστωτική κάρτα σε καθυστέρηση
Για σύμβαση σε EURO


Στεγαστικό Δάνειο 12 EURO


ΚαταναλωτικόΔάνειο 8 EURO


ΔάνειοMbusinessΤακτικής Λήξης 30 EURO


Ανοιχτός Αλληλόχρεος ΛογαριασμόςMbusiness 50 EURO


Επιχειρηματικό Δάνειο Τακτής Λήξης 80 EURO


Επιχειρηματικός Ανοιχτός Αλληλόχρεος Λογαριασμός 120 EURO
Πιστωτική Κάρτα 15 EURO

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή Δημήτρη Σπυράκο, οι τράπεζες επικαλούνται «λειτουργικά έξοδα, που προκύπτουν εξαιτίας, των καθυστερήσεων στις πληρωμές». Χαρακτηριστικά στην επιστολή της η μια τράπεζα που ακολουθεί αυτή την πρακτική αναφέρει: «Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία έχει οδηγήσει σε πρωτοφανή αύξηση του αριθμού των δανείων, πιστώσεων και πιστωτικών καρτών, που εμφανίζουν καθυστέρηση στην εξυπηρέτησή τους. Η αύξηση αυτή του αριθμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών οδήγησε συνακόλουθα σε αύξηση του κόστους παρακολούθησης – διαχείρισής τους από πλευράς της τράπεζας».

Καταχρηστικοί οι όροι - Εν αναμονή προστίμων
Πλήθος καταγγελιών για τα νέα χαράτσια έχουν δεχθεί το τελευταίο διάστημα καταναλωτικές οργανώσεις, αλλά και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Για αμφιλεγόμενες πρακτικές και καταχρηστικούς όρους κάνει λόγο στη Voria.gr ο γενικός γραμματέας κ. Δημήτρης Σπυράκος, σημειώνοντας ότι ήδη έχουν ξεκινήσει όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες.
Συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προσάπτει με επιστολή της στις δυο τράπεζες παραβίαση του νόμου και το επόμενο διάστημα αναμένει να καταθέσουν το υπόμνημά τους. Σύμφωνα με τον κ. Σπυράκο, αφού ολοκληρωθούν οι φάκελοι, αποστέλλονται στην Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να τοποθετηθεί (έχει περιθώριο εντός 2 μηνών) και στη συνέχεια επιβάλλονται οι κυρώσεις, οι οποίες κυμαίνονται από 1.500 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, όπως σημείωσε ο κ. Σπυράκος, «για να νοιώσει η αγορά ότι εποπτεύεται, έχουν ήδη αποσταλεί επιστολές και σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα, προκειμένου να ενημερώσουν για τυχόν όρους αναφορικά με τις καθυστερήσεις πληρωμών.

Παρέμβαση από τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Οι όροι με τους οποίους επιβάλλονται «έξοδα καθυστέρησης» σε υπερήμερους οφειλέτες, πλέον των τόκων υπερημερίας που τους καταλογίζονται, είναι καταχρηστικοί γιατί παραβιάζουν την αρχή της διαφάνειας και διαταράσσουν την ισορροπία των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των συμβαλλομένων εις βάρος των καταναλωτών αναφέρει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.Όπως σημειώνει, «με την εν λόγω παράνομη συμπεριφορά οι τράπεζες γίνονται αδικαιολόγητα πλουσιότερες εις βάρος της περιουσίας των καταναλωτών-δανειοληπτών κατά τα αντίστοιχα ποσά εξόδων».

ΚΕΠΚΑ: Να μην υπογράφουν
«Είναι ανήθικο, η αλλαγή όρων συμβάσεων μονομερώς, από τις τράπεζες, είναι καταχρηστική» τόνισε στη Voria.gr η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ Ευαγγελία Κεκελέκη. Όπως ανέφερε, υπάρχουν τόκοι υπερημερίας και δεν μπορεί τώρα οι τράπεζες να λένε ότι σου επιβάλλουν επιπλέον πρόστιμο. Το ΚΕΠΚΑ καλεί όσους καταναλωτές παραλάβουν τέτοια επιστολή, «να μην παραλαμβάνουν το νέο παράρτημα ή αν αναγκαστούν να το παραλάβουν να αναγράφουν, δίπλα στην υπογραφή τους, τη ρητή επιφύλαξη τους, για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματός τους και ιδίως για τη μη αποδοχή, εκ μέρους τους, χρεώσεων επιπλέον αυτών, που αναγράφονται, στην αρχική τους σύμβαση και οι οποίες χρεώσεις τίθενται, μονομερώς, από τις τράπεζες». Μάλιστα, για το θέμα έχει, ήδη, ενημερώσει την Τράπεζα της Ελλάδος, τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, ζητώντας την παρέμβασή τους.