p

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Μόλις ένα πλοίο στην Ελλάδα

Παρά την κρίση, ο ελληνικός εφοπλιστικός κόσμος αποφάσισε να ανανεώσει τον στόλο του. Εκατοντάδες πλοία ναυπηγούνται στο εξωτερικό και ένα εντός των συνόρων. Ποιες χώρες προτιμούν οι εφοπλιστές



Λεφτά υπάρχουν, αλλά ακόμα και αν τα έχουν Έλληνες αποφεύγουν κάθε επένδυση στην Ελλάδα.
Αίσθηση προκαλούν τα στοιχεία για τη ναυπήγηση πλοίων, καθώς μπορεί οι Έλληνες εφοπλιστές να ανανεώνουν το στόλο τους, ωστόσο μόλις ένα πλοίο ναυπηγείται στην χώρα μας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Ελευθεροτυπίας" οι εφοπλιστές προχωρούν στη ναυπήγηση 654 πλοίων, ωστόσο προτιμούν κυρίως τη Ν. Κορέα και την Κίνα. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά η Ιαπωνία, η Ινδία και οι Φιλιππίνες.
Στο εύλογο ερώτημα, και πού βρίσκονται τα ελληνικά ναυπηγεία, η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Εντελώς έξω από το παιχνίδι.
Μόνο ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ναυπηγείται στη χώρα μας με ότι αυτό σημαίνει για τις θέσεις εργασίας σε περίοδο μάλιστα που η ανεργία αυξάνεται δραματικά.
Παραγγελίες... μακριά από την Ελλάδα
Σύμφωνα με έρευνα που έκανε πρόσφατα η εταιρεία χρηματοδοτικών συμβούλων ναυτιλίας XRTC, οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται στις 654, με συνολική χωρητικότητα 63,2 εκατ. τόνους.
Βάσει της έρευνας, στην Κορέα ναυπηγούνται 310 πλοία με συνολική χωρητικότητα 31,7 εκατ. τόνους που αντιπροσωπεύουν το 47,4% του συνόλου των παραγγελιών, 297 στην Κίνα χωρητικότητας 28,5 εκατ. τόνων που αντιπροσωπεύουν το 45,4% των παραγγελιών παγκόσμια, 22 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 1,3 εκατ. τόνων, 14 στην Ινδία, χωρητικότητας 902 χιλιάδων τόνων, 2 στις Φιλιππίνες χωρητικότητας 359 χιλιάδων τόνων, 8 στο Βιετνάμ χωρητικότητας 264 χιλιάδων τόνων και 1 στην Ελλάδα, χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.
Ανέκαθεν τα ναυπηγεία της Κορέας ήταν τα αγαπημένα της ελληνικής εφοπλιστικής τάξης.
Το 2007 όμως, ο χρόνος παράδοσής τους διπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα οι Έλληνες εφοπλιστές, να στραφούν σε άλλα ναυπηγεία, όπως αυτά στην Κίνα.
Τέλος σύμφωνα με μαρτυρία παράγοντα της ναυτιλίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούσαν περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όμως, έχουν ξεκινήσει και τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου(LNG) γιατί προσδοκούν οφέλη από τη συγκεκριμένη αγορά.