Είτε νιώθετε μια κάποια νευρικότητα κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, είτε όχι, το σίγουρο είναι ότι θέλετε να διασφαλίσετε τη σίγουρη και ασφαλή άφιξή σας στον προορισμό σας.
Υπάρχουν πολλά θέματα που μπορεί να σας απασχολούν όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο: από το τι προκαλεί τις αναταράξεις, μέχρι το ποιος είναι υπεύθυνος για κάθε τι.
Για το τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από την πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης, οι μόνοι άνθρωποι που μπορούν να σας πληροφορήσουν είναι οι πιλότοι. Δείτε λοιπόν τι λένε οι κυβερνήτες των αεροπλάνων, σχετικά με θέματα που αφορούν στα αεροπορικά ταξίδια.
1. Οι αναταράξεις είναι ενοχλητικές, αλλά δεν είναι θέμα ασφάλειας.
Είστε από εκείνους που γραπώνονται από τα μπράτσα του καθίσματος, κάθε φορά που το αεροπλάνο πέφτει σε κενό αέρα; Οι πιλότοι διαβεβαιώνουν ότι πραγματικά δε χρειάζεται να ανησυχείτε. Αν και οι αναταράξεις είναι μακράν η νούμερο ένα ανησυχία πολλών επιβατών, οι κυβερνήτες το θεωρούν παράξενο, καθώς για εκείνους είναι θέμα «άνεσης» και όχι ασφάλειας. Λένε μάλιστα ότι το άγχος που προκαλείται από μια δύσκολη πτήση με αεροπλάνο, θα μπορούσε να οφείλεται στην κοινή –παράλογη- πεποίθηση ότι οι αναταράξεις μπορεί να σπάσουν ένα φτερό ή να αναποδογυρίσουν το αεροπλάνο, άποψη που όμως δεν ευσταθεί.
Τα αεροσκάφη υπόκεινται σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, κατά τη διάρκεια της δοκιμής τους –πολύ πιο δύσκολες από ό, τι οι πιο έμπειροι πιλότοι θα μπορούσαν να ζήσουν. Στη σπάνια περίπτωση που κάποιος επιβάτης μπορεί να τραυματιστεί κατά τη διάρκεια αναταράξεων, αυτό είναι συνήθως επειδή θα έχει παραλείψει να φορέσει τη ζώνη ασφαλείας –σύμφωνα με την ένδειξη.
2. Η απογείωση έχει κάποιο ρίσκο. Είναι όμως ιδιαίτερα μικρό.
Κανένας πιλότος δε θα πει ποτέ ότι οποιοδήποτε μέρος της διαδικασίας μιας πτήσης δεν είναι ασφαλές, αλλά όλοι παραδέχονται ότι η απογείωση είναι το πιο κρίσιμο κομμάτι της. Το αεροπλάνο είναι βαρύ, γεμάτο καύσιμα, πετά σε σχετικά χαμηλή ταχύτητα και οι μηχανές βρίσκονται σε πλήρη ισχύ.
Μια μηχανική βλάβη λίγο μετά την απογείωση, απαιτεί γρήγορη αναγνώριση της κατάστασης και αποκατάσταση. Για το λόγο αυτό, οι βλάβες της μηχανής ελέγχονται σε προσομοιωτή πτήσης κάθε έξι μήνες με ένα χρόνο. Ωστόσο, σύμφωνα με τους πιλότους, η περίπτωση να συμβεί κάτι, είναι εξαιρετικά σπάνια.
3. Ο κυβερνήτης δεν έχει αναγκαία περισσότερες ικανότητες από τον συγκυβερνήτη.
Υπάρχει η εντύπωση ότι ο πρώτος αξιωματικός, αλλιώς γνωστός ως συγκυβερνήτης, είναι μαθητευόμενος, πράγμα το οποίο δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Οι συγκυβερνήτες είναι πλήρως εκπαιδευμένοι πιλότοι και μπορούν να χειριστούν κάθε θέμα του αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης χειρισμού. Η μόνη διαφορά είναι ότι ο κυβερνήτης έχει την ευθύνη κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης πτήσης.
4. Οι πιλότοι δε συνεργάζονται με το ίδιο πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης κάθε φορά.
Όταν οι πιλότοι οργανώνουν το πρόγραμμά τους, μπορούν να ζητάνε να πετάνε με συγκεκριμένα μέλη του πληρώματος, αλλά οι αιτήσεις έχουν να κάνουν με την αρχαιότητα μόνο. Οι περισσότεροι κυβερνήτες και συγκυβερνήτες δεν γνωρίζουν ο ένας τον άλλον και συναντιούνται την ημέρα της πτήσης ή λίγες ημέρες πριν.
Και ανεξάρτητα από το πόσο φιλικός μπορεί να ακούγεται ο κυβερνήτης από το μεγάφωνο, η ατμόσφαιρα στο πιλοτήριο μπορεί μερικές φορές να είναι αρκετά τεταμένη. Μπορεί για παράδειγμα δύο άτομα να μην ταιριάζουν ή να μη συμπαθεί το ένα το άλλο και αυτό να σημαίνει αρκετές ώρες σιωπής κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ωστόσο, οι πιλότοι διαβεβαιώνουν ότι, παρά τα προσωπικά συναισθήματα, τόσο ο κυβερνήτης, όσο και ο συγκυβερνήτης, υπακούνε πάντα στο πρωτόκολλο, όταν πρόκειται για κάποια διαδικασία πτήσης και αν υπάρχει διαφωνία, ο κυβερνήτης έχει τον τελευταίο λόγο.
5. Μόλις το αεροσκάφος βρεθεί στο ύψος που πρέπει, οι πιλότοι δεν έχουν συνεχώς τα μάτια τους κολλημένα στο τζάμι.
Όταν το αεροσκάφος έχει φτάσει στο ύψος πλεύσης του, δεν είναι απαραίτητο για τους πιλότους να παρακολουθούν τον ορίζοντα αυστηρά. Εκτός από την επικοινωνία με τον πύργο έλεγχου και την παρακολούθηση του αεροσκάφους, οι πιλότοι μπορούν να διαβάζουν την εφημερίδα τους ή να λύνουν σταυρόλεξο!
Το να ασχολούνται με διάφορα πράγματα, κάνει τους πιλότους να βρίσκονται σε εγρήγορση. Άλλες φορές πάλι, όταν ο ήλιος είναι πολύ ισχυρός, μπορεί οι πιλότοι να βάζουν συνειδητά κάτι μπροστά στο τζάμι για να καλύπτει το έντονο φως. Με τον αυτόματο πιλότο, στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται να κοιτάει κανείς έξω από τα παράθυρα, μέχρι λίγο πριν την προσγείωση.
Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι το πιλοτήριο μένει ποτέ άδειο. Μάλιστα στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, χρειάζονται παραπάνω μέλη στο πλήρωμα –ο αριθμός εξαρτάται από τη διάρκεια της πτήσης- που εναλλάσσονται, ώστε να έχουν επαρκή χρόνο για να ξεκουραστούν.
6. Όπως σε κάθε δουλειά, έτσι και σε αυτή του πιλότου, ο μισθός έχει διακυμάνσεις.
Σίγουρα θα έχετε ακούσει φήμες ότι οι πιλότοι παίρνουν ιδιαίτερα χαμηλούς, είτε ιδιαίτερα υψηλούς μισθούς. Αλλά όπως και σε κάθε άλλο επάγγελμα, οι αμοιβές ποικίλλουν και εξαρτώνται από την εταιρεία για την οποία εργάζονται και από την αρχαιότητά τους.
Γενικά, εάν ένας πιλότος εισέρχεται στο επάγγελμα μετά από στρατιωτική θητεία, προσπερνά το στάδιο του να είναι εκπαιδευτής πτήσεων ή να πιλοτάρει αεροπλάνα που μεταφέρουν εμπορεύματα, κάτι που συμβαίνει με τους πιλότους που εισέρχονται στο επάγγελμα απευθείας σε πολιτικά αεροπλάνα. Μην ανησυχείτε πάντως γιατί όλες οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν με τους ίδιους ομοσπονδιακούς αεροπορικούς κανονισμούς.
7. Ο αυτόματος πιλότος δεν αντικαθιστά ποτέ τον πραγματικό πιλότο.
Αν υπάρχει μια μεγάλη αναλήθεια για τις πτήσεις, αυτή είναι ότι ο αυτόματος πιλότος φροντίζει για τα πάντα, κάτι που πρόκειται για εντελώς παραπλανητική άποψη. Αν και η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου -η οποία βοηθά στα πάντα, από κάθετη και οριζόντια πλοήγηση, μέχρι έλεγχο της ταχύτητας- μπορεί να βελτιώσει τις ικανότητες του πιλότου, αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί κανείς να μπει στο αεροπλάνο και να πατήσει ένα κουμπί για να «πετάξει». Επιπλέον, οι τύποι των αεροπλάνων είναι πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους και απαιτούν ειδική εκπαίδευση με προσομοιωτή.
8. Οι πιλότοι και το προσωπικό των εταιρειών, αντιπαθούν τις αλλαγές στις πύλες και τις καθυστερήσεις, όπως ακριβώς κι εσείς.
Οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών δεν είναι οι μόνοι που ενοχλούνται από τις καθυστερήσεις και τις αλλαγές στις πύλες, οι οποίες βέβαια δεν οφείλονται σε κάποια ιδιοτροπία. Κάθε αλλαγή απαιτεί πολύ περισσότερη δουλειά από την πλευρά της αεροπορικής εταιρείας, παρά από την πλευρά του επιβάτη. Το catering, ο μηχανικός έλεγχος, τα καύσιμα, οι αποσκευές, τα πληρώματα των πτήσεων, όλα πρέπει να επανεκτιμηθούν.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι αλλαγές στην πύλη μπορεί να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες: ένα αεροσκάφος χρειάζεται πρόσθετη συντήρηση ή επιθεώρηση, η πτήση έχει καθυστερήσει από τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας λόγω καιρού, ή απαιτούνται συμπληρωματικοί έλεγχοι ασφάλειας για τους επιβάτες. Και παρά τα όσα μπορεί να έχετε ακούσει, οι καθυστερήσεις δεν είναι ευχάριστες ούτε για τους πιλότους.
9. Οι επιβάτες πραγματικά χρειάζεται να απενεργοποιούν τα κινητά τους.
Αν και είναι σχεδόν απίθανο ένα σήμα από κινητό τηλέφωνο να επηρεάσει τα συστήματα του αεροσκάφους και τη διαβίβαση δεδομένων, είναι καλύτερα να λαμβάνονται όλες οι προφυλάξεις. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να είναι πάντα απενεργοποιημένα ή σε «λειτουργία αεροπλάνου», η οποία απενεργοποιεί οποιαδήποτε ασύρματα χαρακτηριστικά (σύμφωνα με τους κανονισμούς των αεροπορικών εταιρειών), ενώ σας επιτρέπει να ακούτε μουσική ή να βγάζετε φωτογραφίες.
Η έκκληση να κλείνετε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές, κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης ωστόσο, είναι μια διαφορετική ιστορία. Ο σημαντικότερος λόγος που ζητάνε να αποθηκεύσετε το laptop σας είναι για να μην προκαλέσει κάποιο τραυματισμό σε περίπτωση ξαφνικής επιτάχυνσης του αεροσκάφους, ενώ για τα MP3 players δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αλλά συνήθως ζητάνε να τα κλείσετε για να μπορείτε να ακούτε τις οδηγίες ασφαλείας.
πηγή: clickatlife.gr
Υπάρχουν πολλά θέματα που μπορεί να σας απασχολούν όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο: από το τι προκαλεί τις αναταράξεις, μέχρι το ποιος είναι υπεύθυνος για κάθε τι.
Για το τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από την πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης, οι μόνοι άνθρωποι που μπορούν να σας πληροφορήσουν είναι οι πιλότοι. Δείτε λοιπόν τι λένε οι κυβερνήτες των αεροπλάνων, σχετικά με θέματα που αφορούν στα αεροπορικά ταξίδια.
1. Οι αναταράξεις είναι ενοχλητικές, αλλά δεν είναι θέμα ασφάλειας.
Είστε από εκείνους που γραπώνονται από τα μπράτσα του καθίσματος, κάθε φορά που το αεροπλάνο πέφτει σε κενό αέρα; Οι πιλότοι διαβεβαιώνουν ότι πραγματικά δε χρειάζεται να ανησυχείτε. Αν και οι αναταράξεις είναι μακράν η νούμερο ένα ανησυχία πολλών επιβατών, οι κυβερνήτες το θεωρούν παράξενο, καθώς για εκείνους είναι θέμα «άνεσης» και όχι ασφάλειας. Λένε μάλιστα ότι το άγχος που προκαλείται από μια δύσκολη πτήση με αεροπλάνο, θα μπορούσε να οφείλεται στην κοινή –παράλογη- πεποίθηση ότι οι αναταράξεις μπορεί να σπάσουν ένα φτερό ή να αναποδογυρίσουν το αεροπλάνο, άποψη που όμως δεν ευσταθεί.
Τα αεροσκάφη υπόκεινται σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, κατά τη διάρκεια της δοκιμής τους –πολύ πιο δύσκολες από ό, τι οι πιο έμπειροι πιλότοι θα μπορούσαν να ζήσουν. Στη σπάνια περίπτωση που κάποιος επιβάτης μπορεί να τραυματιστεί κατά τη διάρκεια αναταράξεων, αυτό είναι συνήθως επειδή θα έχει παραλείψει να φορέσει τη ζώνη ασφαλείας –σύμφωνα με την ένδειξη.
2. Η απογείωση έχει κάποιο ρίσκο. Είναι όμως ιδιαίτερα μικρό.
Κανένας πιλότος δε θα πει ποτέ ότι οποιοδήποτε μέρος της διαδικασίας μιας πτήσης δεν είναι ασφαλές, αλλά όλοι παραδέχονται ότι η απογείωση είναι το πιο κρίσιμο κομμάτι της. Το αεροπλάνο είναι βαρύ, γεμάτο καύσιμα, πετά σε σχετικά χαμηλή ταχύτητα και οι μηχανές βρίσκονται σε πλήρη ισχύ.
Μια μηχανική βλάβη λίγο μετά την απογείωση, απαιτεί γρήγορη αναγνώριση της κατάστασης και αποκατάσταση. Για το λόγο αυτό, οι βλάβες της μηχανής ελέγχονται σε προσομοιωτή πτήσης κάθε έξι μήνες με ένα χρόνο. Ωστόσο, σύμφωνα με τους πιλότους, η περίπτωση να συμβεί κάτι, είναι εξαιρετικά σπάνια.
3. Ο κυβερνήτης δεν έχει αναγκαία περισσότερες ικανότητες από τον συγκυβερνήτη.
Υπάρχει η εντύπωση ότι ο πρώτος αξιωματικός, αλλιώς γνωστός ως συγκυβερνήτης, είναι μαθητευόμενος, πράγμα το οποίο δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Οι συγκυβερνήτες είναι πλήρως εκπαιδευμένοι πιλότοι και μπορούν να χειριστούν κάθε θέμα του αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης χειρισμού. Η μόνη διαφορά είναι ότι ο κυβερνήτης έχει την ευθύνη κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης πτήσης.
4. Οι πιλότοι δε συνεργάζονται με το ίδιο πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης κάθε φορά.
Όταν οι πιλότοι οργανώνουν το πρόγραμμά τους, μπορούν να ζητάνε να πετάνε με συγκεκριμένα μέλη του πληρώματος, αλλά οι αιτήσεις έχουν να κάνουν με την αρχαιότητα μόνο. Οι περισσότεροι κυβερνήτες και συγκυβερνήτες δεν γνωρίζουν ο ένας τον άλλον και συναντιούνται την ημέρα της πτήσης ή λίγες ημέρες πριν.
Και ανεξάρτητα από το πόσο φιλικός μπορεί να ακούγεται ο κυβερνήτης από το μεγάφωνο, η ατμόσφαιρα στο πιλοτήριο μπορεί μερικές φορές να είναι αρκετά τεταμένη. Μπορεί για παράδειγμα δύο άτομα να μην ταιριάζουν ή να μη συμπαθεί το ένα το άλλο και αυτό να σημαίνει αρκετές ώρες σιωπής κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ωστόσο, οι πιλότοι διαβεβαιώνουν ότι, παρά τα προσωπικά συναισθήματα, τόσο ο κυβερνήτης, όσο και ο συγκυβερνήτης, υπακούνε πάντα στο πρωτόκολλο, όταν πρόκειται για κάποια διαδικασία πτήσης και αν υπάρχει διαφωνία, ο κυβερνήτης έχει τον τελευταίο λόγο.
5. Μόλις το αεροσκάφος βρεθεί στο ύψος που πρέπει, οι πιλότοι δεν έχουν συνεχώς τα μάτια τους κολλημένα στο τζάμι.
Όταν το αεροσκάφος έχει φτάσει στο ύψος πλεύσης του, δεν είναι απαραίτητο για τους πιλότους να παρακολουθούν τον ορίζοντα αυστηρά. Εκτός από την επικοινωνία με τον πύργο έλεγχου και την παρακολούθηση του αεροσκάφους, οι πιλότοι μπορούν να διαβάζουν την εφημερίδα τους ή να λύνουν σταυρόλεξο!
Το να ασχολούνται με διάφορα πράγματα, κάνει τους πιλότους να βρίσκονται σε εγρήγορση. Άλλες φορές πάλι, όταν ο ήλιος είναι πολύ ισχυρός, μπορεί οι πιλότοι να βάζουν συνειδητά κάτι μπροστά στο τζάμι για να καλύπτει το έντονο φως. Με τον αυτόματο πιλότο, στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται να κοιτάει κανείς έξω από τα παράθυρα, μέχρι λίγο πριν την προσγείωση.
Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι το πιλοτήριο μένει ποτέ άδειο. Μάλιστα στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, χρειάζονται παραπάνω μέλη στο πλήρωμα –ο αριθμός εξαρτάται από τη διάρκεια της πτήσης- που εναλλάσσονται, ώστε να έχουν επαρκή χρόνο για να ξεκουραστούν.
6. Όπως σε κάθε δουλειά, έτσι και σε αυτή του πιλότου, ο μισθός έχει διακυμάνσεις.
Σίγουρα θα έχετε ακούσει φήμες ότι οι πιλότοι παίρνουν ιδιαίτερα χαμηλούς, είτε ιδιαίτερα υψηλούς μισθούς. Αλλά όπως και σε κάθε άλλο επάγγελμα, οι αμοιβές ποικίλλουν και εξαρτώνται από την εταιρεία για την οποία εργάζονται και από την αρχαιότητά τους.
Γενικά, εάν ένας πιλότος εισέρχεται στο επάγγελμα μετά από στρατιωτική θητεία, προσπερνά το στάδιο του να είναι εκπαιδευτής πτήσεων ή να πιλοτάρει αεροπλάνα που μεταφέρουν εμπορεύματα, κάτι που συμβαίνει με τους πιλότους που εισέρχονται στο επάγγελμα απευθείας σε πολιτικά αεροπλάνα. Μην ανησυχείτε πάντως γιατί όλες οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν με τους ίδιους ομοσπονδιακούς αεροπορικούς κανονισμούς.
7. Ο αυτόματος πιλότος δεν αντικαθιστά ποτέ τον πραγματικό πιλότο.
Αν υπάρχει μια μεγάλη αναλήθεια για τις πτήσεις, αυτή είναι ότι ο αυτόματος πιλότος φροντίζει για τα πάντα, κάτι που πρόκειται για εντελώς παραπλανητική άποψη. Αν και η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου -η οποία βοηθά στα πάντα, από κάθετη και οριζόντια πλοήγηση, μέχρι έλεγχο της ταχύτητας- μπορεί να βελτιώσει τις ικανότητες του πιλότου, αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί κανείς να μπει στο αεροπλάνο και να πατήσει ένα κουμπί για να «πετάξει». Επιπλέον, οι τύποι των αεροπλάνων είναι πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους και απαιτούν ειδική εκπαίδευση με προσομοιωτή.
8. Οι πιλότοι και το προσωπικό των εταιρειών, αντιπαθούν τις αλλαγές στις πύλες και τις καθυστερήσεις, όπως ακριβώς κι εσείς.
Οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών δεν είναι οι μόνοι που ενοχλούνται από τις καθυστερήσεις και τις αλλαγές στις πύλες, οι οποίες βέβαια δεν οφείλονται σε κάποια ιδιοτροπία. Κάθε αλλαγή απαιτεί πολύ περισσότερη δουλειά από την πλευρά της αεροπορικής εταιρείας, παρά από την πλευρά του επιβάτη. Το catering, ο μηχανικός έλεγχος, τα καύσιμα, οι αποσκευές, τα πληρώματα των πτήσεων, όλα πρέπει να επανεκτιμηθούν.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι αλλαγές στην πύλη μπορεί να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες: ένα αεροσκάφος χρειάζεται πρόσθετη συντήρηση ή επιθεώρηση, η πτήση έχει καθυστερήσει από τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας λόγω καιρού, ή απαιτούνται συμπληρωματικοί έλεγχοι ασφάλειας για τους επιβάτες. Και παρά τα όσα μπορεί να έχετε ακούσει, οι καθυστερήσεις δεν είναι ευχάριστες ούτε για τους πιλότους.
9. Οι επιβάτες πραγματικά χρειάζεται να απενεργοποιούν τα κινητά τους.
Αν και είναι σχεδόν απίθανο ένα σήμα από κινητό τηλέφωνο να επηρεάσει τα συστήματα του αεροσκάφους και τη διαβίβαση δεδομένων, είναι καλύτερα να λαμβάνονται όλες οι προφυλάξεις. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να είναι πάντα απενεργοποιημένα ή σε «λειτουργία αεροπλάνου», η οποία απενεργοποιεί οποιαδήποτε ασύρματα χαρακτηριστικά (σύμφωνα με τους κανονισμούς των αεροπορικών εταιρειών), ενώ σας επιτρέπει να ακούτε μουσική ή να βγάζετε φωτογραφίες.
Η έκκληση να κλείνετε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές, κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης ωστόσο, είναι μια διαφορετική ιστορία. Ο σημαντικότερος λόγος που ζητάνε να αποθηκεύσετε το laptop σας είναι για να μην προκαλέσει κάποιο τραυματισμό σε περίπτωση ξαφνικής επιτάχυνσης του αεροσκάφους, ενώ για τα MP3 players δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αλλά συνήθως ζητάνε να τα κλείσετε για να μπορείτε να ακούτε τις οδηγίες ασφαλείας.
πηγή: clickatlife.gr