Τέλος εποχής για τα αυτοκίνητα της χλιδής των Ελλήνων βουλευτών καθώς αναγκάζονται πλέον να στριμώξουν τις πολιτικές τους φιλοδοξίες σε τετράτροχα μικρού κυβισμού.
Οι απαστράπτουσες λιμουζίνες, τα θηριώδη Lexus και Mercedes με τα οποία οι εθνοπατέρες «όργωναν» την ελληνική επικράτεια θα δώσουν την θέση τους σε ταπεινά, συμβατικά Ι.Χ. των 1.400 κυβικών καθώς η μείωση του ετήσιου κόστους, που ξεπερνούσε τα 5 εκατομμύρια ευρώ, θα προσπεράσει κατά πολύ το 20%.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση του προέδρου της Βουλής κ. Φίλιππου Πετσάλνικου, η οποία εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό του για ριζικές περικοπές στα προκλητικά βουλευτικά προνόμια, οι βουλευτές Αθήνας, Πειραιά, οι ευρωβουλευτές καθώς και αυτοί που εκλέχθηκαν από τα ψηφοδέλτια επικρατείας θα δικαιούνται αυτοκίνητα έως 1.400 κυβικά εκατοστά ενώ βουλευτές της επαρχίας θα μπορούν να επιλέξουν Ι.Χ έως 1.800 κυβικά και αυτό γιατί αναγκάζονται να εκτελούν τακτικά δρομολόγια αρκετών χιλιομέτρων ώστε να παραβρίσκονται τόσο στην Βουλή όσο και στις εκλογικές τους περιφέρειες.
Επιπροσθέτως, ο γενικός διευθυντής του κοινοβουλίου κ. Θανάσης Παπαϊωάννου αναφέρει ότι «είναι σαφές πως θα υπάρξει μείωση δαπάνης. Θα υπάρξει επίσης διαφοροποίηση του πλαφόν κόστους για τους βουλευτές Αθήνα Πειραιά και Επαρχίας. Πάντως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο αποτελεί εργαλείο δουλειάς».
Περιορισμοί όμως δεν μπαίνουν μόνο στα κυβικά των αυτοκινήτων αλλά και στο ύψος του μηνιαίου μισθώματος. Συγκεκριμένα, τα βουλευτικά ΙΧ είναι ενοικιασμένα με την διαδικασία του leasing. Η τελευταία σύμβαση, η οποία υπογράφηκε επί θητείας του κ. Δημήτρη Σιούφα στην προεδρεία της Βουλής, λήγει εντός του Σεπτεμβρίου.
Η συγκεκριμένη σύμβαση προέβλεπε ότι κάθε βουλευτής δικαιούται αυτοκίνητο της αρεσκείας του, αρκεί το μηνιαίο μίσθωμα να μην υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ και τα κυβικά να μην ξεπερνούν τα 2.000 εκατοστά. Στην πορεία και με την δικαιολογία της περιβαλλοντικής ευαισθησίας η σύμβαση «άνοιξε» με αποτέλεσμα να επιτραπεί στους βουλευτές να προμηθεύονται υβριδικά ΙΧ δίχως όμως περιορισμό στα κυβικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες η συγκεκριμένη ρύθμιση είχε αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα καθώς οι περισσότεροι έτρεξαν να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με Lexus που ξεπερνούν τα 4.000 c.c δίχως όμως να γνωρίζουν ότι και αυτά καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες βενζίνης.
Αναλυτικά, σύμφωνα με στοιχεία της Βουλής και με βάση την τελευταία σχετική σύμβαση, 120 βουλευτές κυκλοφορούσαν με Lexus των 4.500 c.c. ενώ άλλοι 176 βουλευτές και ευρωβουλευτές προτίμησαν αυτοκίνητα των 2.000 c.c.. Από αυτούς οι 75 προτίμησαν την σταθερή εγγύηση των Mercedes καθώς θεώρησαν ότι με το χαρακτηριστικό τους σήμα θα κέρδιζαν πόντους, κύρος και… ψήφους, οι 55 επέλεξαν τους τέσσερις κύκλους των Audi, 25 το άγριο και επιβλητικό ύφος των BMW, λιγότεροι και συγκεκριμένα 17 των εκλεπτυσμένο κινητήρα των σουηδικών SAAB ενώ πιο ταπεινοί εμφανίστηκαν μόλις τέσσερις βουλευτές που επέλεξαν για τις μετακινήσεις τους Renault και Honda, τα οποία αν και είναι αξιόπιστα δεν έχουν συνδεθεί ακόμα στην συνείδηση του Έλληνα ως αυτοκίνητα κύρους.
Βέβαια, όλοι αυτοί, μετά την απόφαση του κ. Πετσάλνικου και ενόψει της νέας σύμβασης για προμήθεια βουλευτικών αυτοκινήτων που θα υπογραφεί τις επόμενες ημέρες, θα αναγκαστούν να παραδώσουν τα κλειδιά των πολυτελών τους αυτοκινήτων και να επιλέξουν από μια λίστα που θα περιλαμβάνει ταπεινά και συμβατικά μοντέλα.
Να σημειωθεί ότι το πλαφόν για το μηνιαίο μίσθωμα, από τα 1.500 ευρώ που ίσχυε θα πέσει κατά προσέγγιση στα 1.000 ευρώ. Στην τιμή περιλαμβάνονται όλα τα έξοδα που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο εκτός των καυσίμων που το πληρώνει ο κάθε βουλευτής.
Πέραν τούτου όμως, παραμένει στην διακριτική τους ευχέρεια αν θα αποποιηθούν εντελώς το συγκεκριμένο προνόμιο αρνούμενοι να παραλάβουν βουλευτικό αυτοκίνητο. Πράξη που αναμένεται κυρίως από τους βουλευτές της Αττικής καθώς αυτοί της επαρχίας έχουν ουσιαστικό λόγο και ανάγκη να χρησιμοποιούν «υπηρεσιακό» αυτοκίνητο.
Κλαίνε τα αυτοκίνητα κλαίνε και τους μισθούς
Πάντως, η νέα απόφαση του κ. Πετσάλνικου προστίθεται σε μια σειρά μέτρων για την δημοσιονομική εξυγίανση του κοινοβουλίου τα οποία μπορεί να «ανακουφίζουν» λίγο την αγανάκτηση του κόσμου, προκαλούν όμως την οργή ορισμένων βουλευτών που είχαν συνηθίσει τα χρυσά προνόμια. Συγκεκριμένα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναφέρουν ότι «με τις μειώσεις των βουλευτικών μας αποζημιώσεων… δεν βγαίνουμε» ή που λένε πως «δεν μπορεί ένας βουλευτής να κυκλοφορεί με Ι.Χ. της σειράς».
Ολα αυτά βέβαια εκτός μικροφώνου καθώς γνωρίζουν ότι αν τα πουν δημοσίως θα αναγκαστούν να κυκλοφορούν μεταμφιεσμένοι. Αναλυτικά, η μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης, από την άνοιξη του 2010 έως και σήμερα ανέρχεται σε ετήσια βάση στα 40.500 ευρώ για κάθε βουλευτή. Το ποσό αυτό ξεπερνά το 35% των συνολικών ετήσιων βουλευτικών αποδοχών και είναι διπλάσιο από τις περικοπές που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα.
protothema
Οι απαστράπτουσες λιμουζίνες, τα θηριώδη Lexus και Mercedes με τα οποία οι εθνοπατέρες «όργωναν» την ελληνική επικράτεια θα δώσουν την θέση τους σε ταπεινά, συμβατικά Ι.Χ. των 1.400 κυβικών καθώς η μείωση του ετήσιου κόστους, που ξεπερνούσε τα 5 εκατομμύρια ευρώ, θα προσπεράσει κατά πολύ το 20%.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση του προέδρου της Βουλής κ. Φίλιππου Πετσάλνικου, η οποία εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό του για ριζικές περικοπές στα προκλητικά βουλευτικά προνόμια, οι βουλευτές Αθήνας, Πειραιά, οι ευρωβουλευτές καθώς και αυτοί που εκλέχθηκαν από τα ψηφοδέλτια επικρατείας θα δικαιούνται αυτοκίνητα έως 1.400 κυβικά εκατοστά ενώ βουλευτές της επαρχίας θα μπορούν να επιλέξουν Ι.Χ έως 1.800 κυβικά και αυτό γιατί αναγκάζονται να εκτελούν τακτικά δρομολόγια αρκετών χιλιομέτρων ώστε να παραβρίσκονται τόσο στην Βουλή όσο και στις εκλογικές τους περιφέρειες.
Επιπροσθέτως, ο γενικός διευθυντής του κοινοβουλίου κ. Θανάσης Παπαϊωάννου αναφέρει ότι «είναι σαφές πως θα υπάρξει μείωση δαπάνης. Θα υπάρξει επίσης διαφοροποίηση του πλαφόν κόστους για τους βουλευτές Αθήνα Πειραιά και Επαρχίας. Πάντως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο αποτελεί εργαλείο δουλειάς».
Περιορισμοί όμως δεν μπαίνουν μόνο στα κυβικά των αυτοκινήτων αλλά και στο ύψος του μηνιαίου μισθώματος. Συγκεκριμένα, τα βουλευτικά ΙΧ είναι ενοικιασμένα με την διαδικασία του leasing. Η τελευταία σύμβαση, η οποία υπογράφηκε επί θητείας του κ. Δημήτρη Σιούφα στην προεδρεία της Βουλής, λήγει εντός του Σεπτεμβρίου.
Η συγκεκριμένη σύμβαση προέβλεπε ότι κάθε βουλευτής δικαιούται αυτοκίνητο της αρεσκείας του, αρκεί το μηνιαίο μίσθωμα να μην υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ και τα κυβικά να μην ξεπερνούν τα 2.000 εκατοστά. Στην πορεία και με την δικαιολογία της περιβαλλοντικής ευαισθησίας η σύμβαση «άνοιξε» με αποτέλεσμα να επιτραπεί στους βουλευτές να προμηθεύονται υβριδικά ΙΧ δίχως όμως περιορισμό στα κυβικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες η συγκεκριμένη ρύθμιση είχε αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα καθώς οι περισσότεροι έτρεξαν να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με Lexus που ξεπερνούν τα 4.000 c.c δίχως όμως να γνωρίζουν ότι και αυτά καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες βενζίνης.
Αναλυτικά, σύμφωνα με στοιχεία της Βουλής και με βάση την τελευταία σχετική σύμβαση, 120 βουλευτές κυκλοφορούσαν με Lexus των 4.500 c.c. ενώ άλλοι 176 βουλευτές και ευρωβουλευτές προτίμησαν αυτοκίνητα των 2.000 c.c.. Από αυτούς οι 75 προτίμησαν την σταθερή εγγύηση των Mercedes καθώς θεώρησαν ότι με το χαρακτηριστικό τους σήμα θα κέρδιζαν πόντους, κύρος και… ψήφους, οι 55 επέλεξαν τους τέσσερις κύκλους των Audi, 25 το άγριο και επιβλητικό ύφος των BMW, λιγότεροι και συγκεκριμένα 17 των εκλεπτυσμένο κινητήρα των σουηδικών SAAB ενώ πιο ταπεινοί εμφανίστηκαν μόλις τέσσερις βουλευτές που επέλεξαν για τις μετακινήσεις τους Renault και Honda, τα οποία αν και είναι αξιόπιστα δεν έχουν συνδεθεί ακόμα στην συνείδηση του Έλληνα ως αυτοκίνητα κύρους.
Βέβαια, όλοι αυτοί, μετά την απόφαση του κ. Πετσάλνικου και ενόψει της νέας σύμβασης για προμήθεια βουλευτικών αυτοκινήτων που θα υπογραφεί τις επόμενες ημέρες, θα αναγκαστούν να παραδώσουν τα κλειδιά των πολυτελών τους αυτοκινήτων και να επιλέξουν από μια λίστα που θα περιλαμβάνει ταπεινά και συμβατικά μοντέλα.
Να σημειωθεί ότι το πλαφόν για το μηνιαίο μίσθωμα, από τα 1.500 ευρώ που ίσχυε θα πέσει κατά προσέγγιση στα 1.000 ευρώ. Στην τιμή περιλαμβάνονται όλα τα έξοδα που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο εκτός των καυσίμων που το πληρώνει ο κάθε βουλευτής.
Πέραν τούτου όμως, παραμένει στην διακριτική τους ευχέρεια αν θα αποποιηθούν εντελώς το συγκεκριμένο προνόμιο αρνούμενοι να παραλάβουν βουλευτικό αυτοκίνητο. Πράξη που αναμένεται κυρίως από τους βουλευτές της Αττικής καθώς αυτοί της επαρχίας έχουν ουσιαστικό λόγο και ανάγκη να χρησιμοποιούν «υπηρεσιακό» αυτοκίνητο.
Κλαίνε τα αυτοκίνητα κλαίνε και τους μισθούς
Πάντως, η νέα απόφαση του κ. Πετσάλνικου προστίθεται σε μια σειρά μέτρων για την δημοσιονομική εξυγίανση του κοινοβουλίου τα οποία μπορεί να «ανακουφίζουν» λίγο την αγανάκτηση του κόσμου, προκαλούν όμως την οργή ορισμένων βουλευτών που είχαν συνηθίσει τα χρυσά προνόμια. Συγκεκριμένα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναφέρουν ότι «με τις μειώσεις των βουλευτικών μας αποζημιώσεων… δεν βγαίνουμε» ή που λένε πως «δεν μπορεί ένας βουλευτής να κυκλοφορεί με Ι.Χ. της σειράς».
Ολα αυτά βέβαια εκτός μικροφώνου καθώς γνωρίζουν ότι αν τα πουν δημοσίως θα αναγκαστούν να κυκλοφορούν μεταμφιεσμένοι. Αναλυτικά, η μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης, από την άνοιξη του 2010 έως και σήμερα ανέρχεται σε ετήσια βάση στα 40.500 ευρώ για κάθε βουλευτή. Το ποσό αυτό ξεπερνά το 35% των συνολικών ετήσιων βουλευτικών αποδοχών και είναι διπλάσιο από τις περικοπές που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα.
protothema