Δίνει συμβουλές σε γυναίκες-θύματα βίας
Περισσότερες από 2.000 κλήσεις δέχτηκε κατά το πρώτο εξάμηνο της λειτουργίας της η τηλεφωνική γραμμή SOS 15900, που λειτουργεί από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων.
Η τηλεφωνική γραμμή είναι εθνικής εμβέλειας και παρέχει άμεση συμβουλευτική υποστήριξη σε γυναίκες θύματα βίας.
Συγκεκριμένα, από 11 Μαρτίου-11 Σεπτεμβρίου έγιναν στη γραμμή 2.090 κλήσεις. Στο σύνολό τους οι 1.653 (79%) αφορούσαν σε καταγγελία περιστατικών έμφυλης βίας (οικογενειακή βία, συζυγοκτονία, εμπορία ανθρώπων κ.ά). Από αυτές οι 1.247 κλήσεις (60%) αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, ενώ οι 406 κλήσεις (19%) αφορούσαν σε καταγγελίες από τρίτα πρόσωπα (κυρίως από φίλους/-ες 25% και συγγενείς 47%)
Από τις 1.247 κλήσεις που αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, οι 1.082 κλήσεις (87%) αφορούσαν περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας από σύζυγο/σύντροφο, οι 46 κλήσεις (4%) σεξουαλικής παρενόχλησης, και οι 20 κλήσεις για βιασμό, ενώ 112 κλήσεις (9%) αφορούσαν σε καταγγελία άλλων μορφών βίας.
Το 48% των γυναικών ζητά ψυχοκοινωνική στήριξη, το 21% ζητά νομικές συμβουλές και το 23% νομική βοήθεια. Το 35% των γυναικών που τηλεφώνησαν εργάζονταν, ενώ το 38% ήταν άνεργες.
Το 4% είναι νέες, από 15 έως 24 χρόνων, 26% είναι ηλικίας 25 έως 39 χρόνων, 30% είναι 40 έως 54 χρόνων, 14% είναι 55-64 και 4% είναι από 65 ετών και άνω.
Από το σύνολο των γυναικών που κάλεσαν στην τηλεφωνική γραμμή προκύπτει ότι το 77% είναι Ελληνίδες, το 11% μετανάστριες, το 1% ανήκουν σε μειονότητες, το 2% είναι ΑΜΕΑ και το 0,5% ανήκουν στην κατηγορία των άλλων μειονεκτούντων ατόμων.
Περισσότερες από 2.000 κλήσεις δέχτηκε κατά το πρώτο εξάμηνο της λειτουργίας της η τηλεφωνική γραμμή SOS 15900, που λειτουργεί από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων.
Η τηλεφωνική γραμμή είναι εθνικής εμβέλειας και παρέχει άμεση συμβουλευτική υποστήριξη σε γυναίκες θύματα βίας.
Συγκεκριμένα, από 11 Μαρτίου-11 Σεπτεμβρίου έγιναν στη γραμμή 2.090 κλήσεις. Στο σύνολό τους οι 1.653 (79%) αφορούσαν σε καταγγελία περιστατικών έμφυλης βίας (οικογενειακή βία, συζυγοκτονία, εμπορία ανθρώπων κ.ά). Από αυτές οι 1.247 κλήσεις (60%) αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, ενώ οι 406 κλήσεις (19%) αφορούσαν σε καταγγελίες από τρίτα πρόσωπα (κυρίως από φίλους/-ες 25% και συγγενείς 47%)
Από τις 1.247 κλήσεις που αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, οι 1.082 κλήσεις (87%) αφορούσαν περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας από σύζυγο/σύντροφο, οι 46 κλήσεις (4%) σεξουαλικής παρενόχλησης, και οι 20 κλήσεις για βιασμό, ενώ 112 κλήσεις (9%) αφορούσαν σε καταγγελία άλλων μορφών βίας.
Το 48% των γυναικών ζητά ψυχοκοινωνική στήριξη, το 21% ζητά νομικές συμβουλές και το 23% νομική βοήθεια. Το 35% των γυναικών που τηλεφώνησαν εργάζονταν, ενώ το 38% ήταν άνεργες.
Το 4% είναι νέες, από 15 έως 24 χρόνων, 26% είναι ηλικίας 25 έως 39 χρόνων, 30% είναι 40 έως 54 χρόνων, 14% είναι 55-64 και 4% είναι από 65 ετών και άνω.
Από το σύνολο των γυναικών που κάλεσαν στην τηλεφωνική γραμμή προκύπτει ότι το 77% είναι Ελληνίδες, το 11% μετανάστριες, το 1% ανήκουν σε μειονότητες, το 2% είναι ΑΜΕΑ και το 0,5% ανήκουν στην κατηγορία των άλλων μειονεκτούντων ατόμων.