Πληρώνουμε «χρυσάφι» για δρόμους που έχουν κατασκευαστεί σε ποσοστό 16%! Τι κι αν έχουν σταματήσει τα έργα, τι κι αν οι τράπεζες έχουν αναστείλει τη χρηματοδότηση, οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν τα έσοδα από τους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας...
Εως τα τέλη του 2010, οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, μέσω των.......
διοδίων, είχαν καταβάλει 557.040.834 ευρώ. Πόσα έβαλαν από την τσέπη τους Ελληνες, Ισπανοί, Γάλλοι και Γερμανοί εργολάβοι; Τα ιδία κεφάλαια που είχαν εκταμιεύσει έφταναν μόλις τα 235.000.000 ευρώ!
Με άλλα λόγια, τα διόδια ήταν υπερδιπλάσια από τα καταβληθέντα χρήματα των ιδιωτικών εταιριών που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους πέντε σύγχρονους οδικούς άξονες της Ελλάδας.
Πληρώνουμε το «χαράτσι», αλλά σε τι ποσοστό έχουν ολοκληρωθεί οι αυτοκινητόδρομοι, τέσσερα και πλέον χρόνια από την υπογραφή τους; Σύμφωνα με στοιχεία, που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών, υπάρχει οδικός άξονας που έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό μόλις 16%. Ο λόγος γίνεται για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, τον Ε-65.
Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 28%, η Νέα Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα, Αθήνα - Μαλιακός, Σχηματάρι - Χαλκίδα) σε ποσοστό 25%, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί) σε ποσοστό 62% και ο Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, Λεύκτρο - Σπάρτη) σε ποσοστό 71%.
Σύμφωνα με τις αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες, όλοι οι αυτοκινητόδρομοι θα έπρεπε να έχουν τελειώσει το 2011-2012! Αντ’ αυτού, όχι μόνο δεν έχουν ολοκληρωθεί (σημαντική ευθύνη φέρει και το Δημόσιο, εξαιτίας της καθυστέρησης στις απαλλοτριώσεις), αλλά κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε απέραντα «νεκροταφεία εργοταξίων», αν δεν βρεθεί συμβιβαστική λύση μεταξύ Δημοσίου - τραπεζών - κατασκευαστών.
Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, έως και τον Αύγουστο του 2011 οι πέντε αυτοκινητόδρομοι είχαν συνολικά έσοδα από διόδια άνω των 800.000.000 ευρώ!
Καθίσταται προφανές ότι οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων είναι αυτοί που κρατούν «όρθιες» τις συμβάσεις παραχώρησης, καθώς συνεχίζουν να πληρώνουν διόδια για ημιτελείς δρόμους και ανύπαρκτα εργοτάξια.
Επειδή πολλά ακούγονται για τη χασούρα των τραπεζών, η αλήθεια είναι η εξής: Σε όλες τις συμβάσεις οι ξένες τράπεζες ανέρχονται σε αριθμό μεταξύ 6-14 και οι ελληνικές μεταξύ 6-11. Η μεγαλύτερη έκθεση ξένης τράπεζας (σε ποσοστό) είναι στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, με 10,38%, και ελληνικής, πάλι στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, σε ποσοστό 13,8%.
www.dimokratianews.gr
Εως τα τέλη του 2010, οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, μέσω των.......
διοδίων, είχαν καταβάλει 557.040.834 ευρώ. Πόσα έβαλαν από την τσέπη τους Ελληνες, Ισπανοί, Γάλλοι και Γερμανοί εργολάβοι; Τα ιδία κεφάλαια που είχαν εκταμιεύσει έφταναν μόλις τα 235.000.000 ευρώ!
Με άλλα λόγια, τα διόδια ήταν υπερδιπλάσια από τα καταβληθέντα χρήματα των ιδιωτικών εταιριών που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους πέντε σύγχρονους οδικούς άξονες της Ελλάδας.
Πληρώνουμε το «χαράτσι», αλλά σε τι ποσοστό έχουν ολοκληρωθεί οι αυτοκινητόδρομοι, τέσσερα και πλέον χρόνια από την υπογραφή τους; Σύμφωνα με στοιχεία, που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών, υπάρχει οδικός άξονας που έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό μόλις 16%. Ο λόγος γίνεται για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, τον Ε-65.
Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 28%, η Νέα Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα, Αθήνα - Μαλιακός, Σχηματάρι - Χαλκίδα) σε ποσοστό 25%, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί) σε ποσοστό 62% και ο Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, Λεύκτρο - Σπάρτη) σε ποσοστό 71%.
Σύμφωνα με τις αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες, όλοι οι αυτοκινητόδρομοι θα έπρεπε να έχουν τελειώσει το 2011-2012! Αντ’ αυτού, όχι μόνο δεν έχουν ολοκληρωθεί (σημαντική ευθύνη φέρει και το Δημόσιο, εξαιτίας της καθυστέρησης στις απαλλοτριώσεις), αλλά κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε απέραντα «νεκροταφεία εργοταξίων», αν δεν βρεθεί συμβιβαστική λύση μεταξύ Δημοσίου - τραπεζών - κατασκευαστών.
Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, έως και τον Αύγουστο του 2011 οι πέντε αυτοκινητόδρομοι είχαν συνολικά έσοδα από διόδια άνω των 800.000.000 ευρώ!
Καθίσταται προφανές ότι οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων είναι αυτοί που κρατούν «όρθιες» τις συμβάσεις παραχώρησης, καθώς συνεχίζουν να πληρώνουν διόδια για ημιτελείς δρόμους και ανύπαρκτα εργοτάξια.
Επειδή πολλά ακούγονται για τη χασούρα των τραπεζών, η αλήθεια είναι η εξής: Σε όλες τις συμβάσεις οι ξένες τράπεζες ανέρχονται σε αριθμό μεταξύ 6-14 και οι ελληνικές μεταξύ 6-11. Η μεγαλύτερη έκθεση ξένης τράπεζας (σε ποσοστό) είναι στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, με 10,38%, και ελληνικής, πάλι στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, σε ποσοστό 13,8%.
www.dimokratianews.gr