Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του Journal of Business Ethics δημοσιεύει σήμερα η Daily Mail, γύρω από την ανθρώπινη συμπεριφορά όταν στέλνουμε SMS ή κάνουμε βιντεοκλήσεις....
Στο πείραμα 140 άτομα, χωρισμένα σε ζευγάρια υποδύονταν έναν χρηματιστή και έναν αγοραστή. Ο χρηματιστής έπρεπε να 'ξεπουλήσει΄ μια μετοχή που βρισκόταν σε πτώση.
Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της έρευνας οι άνθρωποι τείνουν να λένε πιο εύκολα ψέματα όταν στέλνουν κάποιο γραπτό μήνυμα, ενώ σε συνομιλίες μέσω βιντεοκλήσης όπου υπάρχει μια πιο προσωπική επαφή οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν πιο ειλικρινείς
Ενα ακόμα ενδιαφέρον εύρημα ήταν το ότι οι αγοραστές δήλωναν πιο ενοχλημένοι από ένα ψέμα σε γραπτό μήνυμα παρά από ένα ψέμα σε συνομιλία.
Όπως τονίζουν οι ερευνητές η τάση να λέμε ψέματα στα γραπτά μηνύματα εξηγείται από την πιο 'χαλαρή' μορφή επικοινωνίας που τα διακρίνει.
Στο πείραμα 140 άτομα, χωρισμένα σε ζευγάρια υποδύονταν έναν χρηματιστή και έναν αγοραστή. Ο χρηματιστής έπρεπε να 'ξεπουλήσει΄ μια μετοχή που βρισκόταν σε πτώση.
Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της έρευνας οι άνθρωποι τείνουν να λένε πιο εύκολα ψέματα όταν στέλνουν κάποιο γραπτό μήνυμα, ενώ σε συνομιλίες μέσω βιντεοκλήσης όπου υπάρχει μια πιο προσωπική επαφή οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν πιο ειλικρινείς
Ενα ακόμα ενδιαφέρον εύρημα ήταν το ότι οι αγοραστές δήλωναν πιο ενοχλημένοι από ένα ψέμα σε γραπτό μήνυμα παρά από ένα ψέμα σε συνομιλία.
Όπως τονίζουν οι ερευνητές η τάση να λέμε ψέματα στα γραπτά μηνύματα εξηγείται από την πιο 'χαλαρή' μορφή επικοινωνίας που τα διακρίνει.