Με τη συμβολή εξωτερικών συμβούλων
Aπό διαρκείς εξετάσεις θα περνούν οι δημόσιοι υπάλληλοι με την ικανότητα επίτευξης των στόχων, τις δεξιότητες και τη συμπεριφορά τους να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την παραμονή τους στην υπηρεσία όπου εργάζονται.
Yπηρεσίες και υπάλληλοι θα τεθούν το επόμενο διάστημα υπό τον μεγεθυντικό φακό εμπειρογνωμόνων και του ΑΣΕΠ, ενώ ο μηχανισμός αξιολόγησης που θεσπίζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναμένεται να οδηγήσει σε μαζικές μετακινήσεις υπαλλήλων χωρίς να αποκλείονται ακόμη και απολύσεις. Μάλιστα, στους σχεδιασμούς είναι κρατικές δραστηριότητες που δεν εμπίπτουν στον πυρήνα του κράτους να αποδοθούν στον ιδιωτικό τομέα.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση 800.000 υπαλλήλων, υπηρεσιών και οργανισμών στον «στενό» και ευρύτερο δημόσιο τομέα -εκτός των εισηγμένων στο χρηματιστήριο εταιρειών- έγινε με την υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργών Δημ. Ρέππα και Ευ. Βενιζέλου, με την οποία καθορίζονται οι φορείς που θα τεθούν στο μικροσκόπιο των ειδικών. Τα κριτήρια έχει αναλάβει να διαμορφώσει μέχρι το τέλος του μήνα ομάδα ειδικών, Γάλλων εμπειρογνωμόνων, που παρέχουν τεχνική υποστήριξη στην κυβέρνηση.
Tο διπλό τεστ υπαλλήλων και υπηρεσιών, όπως εκτιμούν στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο σε συνδυασμό με τη θεσμοθέτηση του Επιτελικού Κράτους, για το οποίο αναμένεται να κατατεθεί σχετικό νομοσχέδιο.
Οι μετακινήσεις υπαλλήλων στον στενό δημόσιο τομέα θεωρούνται βέβαιες, ενώ την πόρτα εξόδου αναμένεται να περάσουν οι εργαζόμενοι φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα που θα καταργηθούν, ακόμα και μόνιμοι που απασχολούνται σε υπηρεσίες του Δημοσίου, οι οποίες θα καταργηθούν ή ιδιωτικοποιηθούν. Και τούτο, διότι ο στόχος των 150.000 λιγότερων υπαλλήλων έως το 2015 δύσκολα θα επιτευχθεί μόνο από συνταξιοδοτήσεις. Η διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο.
Oι διαδικασίες αξιολόγησης τόσο των δομών όσο και των προσώπων θα βοηθήσουν, έχει πει ο κ. Ρέππας, «να γνωρίζουμε σε διαρκή βάση το ποιοτικό επίπεδο αναφοράς του ελληνικού κράτους». Aπό τα βασικά προβλήματα της λειτουργίας του Δημοσίου είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων τμημάτων δεν διαθέτει το κρίσιμο μέγεθος για να είναι αποδοτικό, ενώ ο αριθμός των υπαλλήλων σε διευθυντικές θέσεις είναι δυσανάλογα μεγάλος σε σύγκριση με τον αριθμό των υπαλλήλων που εποπτεύουν.
Σε γενικές γραμμές, το 1/5 των τμημάτων δεν έχουν ούτε ένα υπάλληλο πέρα από τον προϊστάμενο του τμήματος, ενώ πάνω από 20 υπαλλήλους έχουν περίπου τα 10 στα 100 τμήματα.
H διαδικασία της αξιολόγησης θα γίνει με τη συμβολή εξωτερικών συμβούλων και κεντρικός άξονας των κριτηρίων που θα θεσπιστούν, είναι η μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των πολιτών από την εξυπηρέτηση που τους παρέχουν οι υπηρεσίες και για τη βαθμολόγηση των υπηρεσιών θα δοθούν ερωτηματολόγια στο κοινό για να καταγραφούν τα παράπονα, κυρίως σε ό,τι αφορά τον χρόνο ανταπόκρισης των υπηρεσιών σε αιτήματα. Επίσης, θα βαθμολογηθούν ο συντονισμός, ο προγραμματισμός και τα χρονοδιαγράμματα για την επίτευξη των στόχων μιας υπηρεσίας.
Aπό διαρκείς εξετάσεις θα περνούν οι δημόσιοι υπάλληλοι με την ικανότητα επίτευξης των στόχων, τις δεξιότητες και τη συμπεριφορά τους να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την παραμονή τους στην υπηρεσία όπου εργάζονται.
Yπηρεσίες και υπάλληλοι θα τεθούν το επόμενο διάστημα υπό τον μεγεθυντικό φακό εμπειρογνωμόνων και του ΑΣΕΠ, ενώ ο μηχανισμός αξιολόγησης που θεσπίζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναμένεται να οδηγήσει σε μαζικές μετακινήσεις υπαλλήλων χωρίς να αποκλείονται ακόμη και απολύσεις. Μάλιστα, στους σχεδιασμούς είναι κρατικές δραστηριότητες που δεν εμπίπτουν στον πυρήνα του κράτους να αποδοθούν στον ιδιωτικό τομέα.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση 800.000 υπαλλήλων, υπηρεσιών και οργανισμών στον «στενό» και ευρύτερο δημόσιο τομέα -εκτός των εισηγμένων στο χρηματιστήριο εταιρειών- έγινε με την υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργών Δημ. Ρέππα και Ευ. Βενιζέλου, με την οποία καθορίζονται οι φορείς που θα τεθούν στο μικροσκόπιο των ειδικών. Τα κριτήρια έχει αναλάβει να διαμορφώσει μέχρι το τέλος του μήνα ομάδα ειδικών, Γάλλων εμπειρογνωμόνων, που παρέχουν τεχνική υποστήριξη στην κυβέρνηση.
Tο διπλό τεστ υπαλλήλων και υπηρεσιών, όπως εκτιμούν στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο σε συνδυασμό με τη θεσμοθέτηση του Επιτελικού Κράτους, για το οποίο αναμένεται να κατατεθεί σχετικό νομοσχέδιο.
Οι μετακινήσεις υπαλλήλων στον στενό δημόσιο τομέα θεωρούνται βέβαιες, ενώ την πόρτα εξόδου αναμένεται να περάσουν οι εργαζόμενοι φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα που θα καταργηθούν, ακόμα και μόνιμοι που απασχολούνται σε υπηρεσίες του Δημοσίου, οι οποίες θα καταργηθούν ή ιδιωτικοποιηθούν. Και τούτο, διότι ο στόχος των 150.000 λιγότερων υπαλλήλων έως το 2015 δύσκολα θα επιτευχθεί μόνο από συνταξιοδοτήσεις. Η διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο.
Oι διαδικασίες αξιολόγησης τόσο των δομών όσο και των προσώπων θα βοηθήσουν, έχει πει ο κ. Ρέππας, «να γνωρίζουμε σε διαρκή βάση το ποιοτικό επίπεδο αναφοράς του ελληνικού κράτους». Aπό τα βασικά προβλήματα της λειτουργίας του Δημοσίου είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων τμημάτων δεν διαθέτει το κρίσιμο μέγεθος για να είναι αποδοτικό, ενώ ο αριθμός των υπαλλήλων σε διευθυντικές θέσεις είναι δυσανάλογα μεγάλος σε σύγκριση με τον αριθμό των υπαλλήλων που εποπτεύουν.
Σε γενικές γραμμές, το 1/5 των τμημάτων δεν έχουν ούτε ένα υπάλληλο πέρα από τον προϊστάμενο του τμήματος, ενώ πάνω από 20 υπαλλήλους έχουν περίπου τα 10 στα 100 τμήματα.
H διαδικασία της αξιολόγησης θα γίνει με τη συμβολή εξωτερικών συμβούλων και κεντρικός άξονας των κριτηρίων που θα θεσπιστούν, είναι η μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των πολιτών από την εξυπηρέτηση που τους παρέχουν οι υπηρεσίες και για τη βαθμολόγηση των υπηρεσιών θα δοθούν ερωτηματολόγια στο κοινό για να καταγραφούν τα παράπονα, κυρίως σε ό,τι αφορά τον χρόνο ανταπόκρισης των υπηρεσιών σε αιτήματα. Επίσης, θα βαθμολογηθούν ο συντονισμός, ο προγραμματισμός και τα χρονοδιαγράμματα για την επίτευξη των στόχων μιας υπηρεσίας.