p

Κυριακή 1 Απριλίου 2012

«Κολλημένοι» με την τηλεόραση

Ολοένα και περισσότερο χρόνο μπροστά στους δέκτες τους περνούν οι τηλεθεατές



Το 2011 η μέση ημερήσια παγκόσμια τηλεθέαση έφτασε τις 3 ώρες και 16 λεπτά το άτομο, αύξηση έξι λεπτών σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, αλλά 20 ολόκληρα λεπτά περισσότερα σε σχέση με το 2001.

Η αύξηση ήταν πιο σημαντική στην Ασία και ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου η τηλεθέαση αυξήθηκε 12 λεπτά μέσα σε έναν χρόνο. Παρόμοια αύξηση σημειώθηκε και σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες - η αύξηση στη Γαλλία έφτασε τα 15 λεπτά, στην Ιταλία 7 λεπτά και στην Ισπανία 5.

Η ετήσια έρευνα της Mediametrie δείχνει ότι η τηλεόραση τα πάει καλά σε όλο τον κόσμο. Με περισσότερα κανάλια και περισσότερες επιλογές να προσφέρονται, οι πολίτες φαίνεται ότι περνούν περισσότερο χρόνο μπροστά στους τηλεοπτικούς τους δέκτες.

Η τεχνολογία και τα άλματά της παίζουν σημαντικό ρόλο. Στη Γερμανία για παράδειγμα, πουλήθηκαν το 2011 επτά εκατομμύρια τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας, δηλαδή 100 φορές περισσότερες σε σύγκριση με πέντε χρόνια νωρίτερα, ενώ και στην Αυστραλία η τάση αυτή είναι ισχυρή.

Οι συσκευές ψηφιακής εγγραφής επιτρέπουν στους θεατές να γράφουν τα αγαπημένα τους προγράμματα και να τα βλέπουν ό,τι ώρα θέλουν - στις ΗΠΑ λοιπόν η «κατανάλωση» τηλεόρασης μέσω βίντεο προσθέτει 10% στον μέσο όρο τηλεθέασης και στη Βρετανία 11%.

Ομως και το πέρασμα από την αναλογική στην ψηφιακή τηλεόραση έχει επηρεάσει την αγορά. Στην Ισπανία, το μερίδιο της αγοράς από κανάλια που δεν είναι αναλογικά αυξήθηκε από 9% που ήταν το 2001 σε σχεδόν 27% δέκα χρόνια αργότερα.

Η αύξηση της τηλεθέασης οφείλεται τόσο στη μικρή ενίσχυση των πρωινών προγραμμάτων όσο και στην κάλυψη ξεχωριστών γεγονότων.

Ειδικά η περσινή χρονιά, μπορεί να θεωρηθεί χρονιά της ζωντανής τηλεόρασης, καθώς η μικρή οθόνη ωφελήθηκε από γεγονότα που μεταδόθηκαν ζωντανά σε όλο τον κόσμο, όπως ο βασιλικός γάμος στη Βρετανία, ο τελικός στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράγκμπι από τη Γαλλία, αλλά και οι εορτασμοί για την κινέζικη πρωτοχρονιά.

Όπως αναφέρουν τα Νέα, τα έκτακτα δελτία αντιπροσωπεύουν το 63% των ειδησεογραφικών προγραμμάτων που βρίσκονται στις υψηλές θέσεις για το 2011, αύξηση δέκα μονάδων σε σύγκριση με το 2010.

Τα σίριαλ αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό - 41% - των προγραμμάτων με την υψηλή τηλεθέαση, ενώ τα ψυχαγωγικά προγράμματα έρχονται δεύτερα με 38%.

Με δεδομένη την πρόσφατη έκθεση που προβλέπει ότι 100 εκατ. νοικοκυριά στη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη θα κατέχουν έως το 2016 τηλεοράσεις οι οποίες θα μπορούν να συνδυάζουν τα παραδοσιακά προγράμματα με ιντερνετικό περιεχόμενο, οι ειδικοί θεωρούν πως στα αμέσως επόμένα χρόνια - ίσως μάλιστα και μέσα στο 2012 - οι έρευνες για την τηλεθέαση θα αλλάξουν ριζικά, όπως και το ενδιαφέρον των τηλεθεατών που πλέον θα έχουν ένα τεράστιο φάσμα επιλογών μπροστά τους.