Ο ερχομός του Σένα στην φόρμουλα 1, άλλαξε το τοπίο άρδην.
Και από την στιγμή που μας αποχαιρέτησε, εκείνη την αποφράδα Πρωτομαγιά του 1994 στην στροφή Ταμπουρέλο στην πίστα της Ίμολα, τίποτα δεν είναι ίδιο.
Μπήκε στον χώρο της φόρμουλα 1 με την λάμψη που φέρνει ένας κομήτης. Είχε όμως διάρκεια και, σε αντίθεση με τους κομήτες, ακόμη και σήμερα, 18 χρόνια μετά τον θάνατό του, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον μαγικό κόσμο της φόρμουλα 1. Ο λόγος φυσικά για (ποιόν άλλον;) τον Άιρτον Σένα.
Ο ερχομός του Σένα στην φόρμουλα 1, άλλαξε το τοπίο άρδην. Και από την στιγμή που μας αποχαιρέτησε, εκείνη την αποφράδα Πρωτομαγιά του 1994 στην στροφή Ταμπουρέλο στην πίστα της Ίμολα, τίποτα δεν είναι ίδιο.
Κλειστός χαρακτήρας, προσωπικότητα με προβληματισμούς που ξεπερνούσαν τα στενά όρια του σπορ, μυστικιστής, θεοσεβούμενος ο Σένα εξελίχθηκε στον κορυφαίο ίσως οδηγό που ανέδειξε ποτέ η φόρμουλα 1. Έστω και αν ο Μίχαελ Σουμάχερ στην συνέχεια ξεπέρασε όλα τα ρεκόρ του Βραζιλιάνου. Και σήμερα, ο Άιρτον παραμένει ζωντανός θρύλος.
Ο Ayrton Senna da Silva (αυτό είναι το πλήρες όνομά του) γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου 1960. Ήταν γόνος μιας πλούσιας οικογένειας της Βραζιλίας, και, μαζί με τον αδελφό και την αδελφή του, απολάμβανε μια προνομιακή ανατροφή.
Έτσι, ποτέ δεν χρειάσθηκε τους αγώνες αυτοκινήτου προκειμένου να κερδίσει χρήματα. Η ενασχόλησή του με το σπορ ξεκίνησε από μια ερωτική τρέλα που ξεπήδησε όταν ο πατέρας του, του έκανε δώρο ένα μικρό καρτ, όταν ο Σένα ήταν μόλις 4 ετών.
Στα 13 χρόνια του ο Άιρτον πήρε για πρώτη φορά μέρος σε πρωτάθλημα καρτ και οκτώ χρόνια αργότερα μπήκε στον χώρο της φόρμουλα 1, κάνοντας το ντεμπούτο του με την Toleman το 1984. Στο Μονακό (ένας αγώνας τον οποίο κέρδισε έξι φορές), με καταρρακτώδη βροχή έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για έναν οδηγό φαινόμενο που θα αλλάξει τον ρου της ιστορίας του σπορ.
Το 1985 ο Σένα μετακόμισε στη Lotus, όπου σε τρεις σεζόν ξεκίνησε από την pole position 16 φορές) και κέρδισε έξι αγώνες. Έχοντας φτάσει στα όρια του με την Lotus αποφάσισε ότι ο γρηγορότερος τρόπος για να αναρριχηθεί στην κορυφή της φόρμουλα 1 θα ήταν με τη McLaren, όπου πήγε το 1988 και έμεινε για έξι σεζόν, κερδίζοντας 35 αγώνες και τρία παγκόσμια πρωταθλήματα.
Το 1988, όταν η McLaren-Honda κέρδισε 15 από τους 16 αγώνες, ο Σένα κέρδισε τον ομόσταυλό του Αλέν Προστ. Οι δύο από τους μεγαλύτερους οδηγούς έγιναν πρωταγωνιστές σε μία από τις πιο άσχημες στιγμές του σπορ. Το 1989 ο Προστ πήρε τον τίτλο με μια μάλλον άσχημη ενέργεια σε βάρος του Σένα στο σικέιν στην πίστα Σουζούκα της Ιαπωνίας. Και τον επόμενο χρόνο, ο Σένα πήρε την εκδίκησή του την πρώτη στροφή της Σουζούκα, κερδίζοντας δεύτερο πρωτάθλημά του με την εκτόπιση της Ferrari του Πρόστ.
Πέρα από την οδηγική ιδιοφυΐα του, ο Σένα ήταν ίσως η πιο συναρπαστική προσωπικότητα που έχει περάσει ποτέ από το σπορ. Αν και μικρός σε ανάστημα διέθετε μια ισχυρή φυσική παρουσία, και όταν μιλούσε, με τα ζεστά καφέ μάτια και την χαρακτηριστική φωνή του, ο συνομιλητής του έμενε μαγεμένος από την ευγλωττία του.
Ακόμη και οι κατάκοποι εκπρόσωποι της Φόρμουλα 1 γοητεύονταν από τους γεμάτους πάθος μονολόγους του, στην διάρκεια των συνεντεύξεων Τύπου μετά τους αγώνες. Τους οποίους μονολόγους παρακολουθούσαν με θρησκευτική ευλάβεια, σε σημείο που και μια καρφίτσα να έπεφτε στο πάτωμα ο ήχος της θα ακουγόταν.
Οδήγησε σαν ένας δαιμονισμένος άγγελος . Και κάποιοι υποστηρίζουν πως μέσα στο κόκπιτ έβγαιναν οι δαίμονες που πολλές φορές κυβερνούσαν τις σκέψεις του. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο μακριά από τις πίστες ήταν βαθιά θρησκευόμενος.
Η υπέρμετρη φιλοδοξία του προκάλεσε την καταδίκη από τα ΜΜΕ αλλά και τους συναθλητές του, μεταξύ των οποίων και Προστ. Όλοι αυτοί τον κατηγόρησαν πως βάζει σε πρώτη μοίρα τη νίκη, αδιαφορώντας για την ασφάλεια του ίδιου και των συναθλητών του.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που ο Σένα είχε ομολογήσει ότι τρόμαζε όταν συνειδητοποιούσε αυτά που έκανε μέσα στην πίστα. Για τον Βραζιλιάνο δεν υπήρχε τακτική, δεν υπήρχαν κανόνες και, πάνω από όλα, δεν υπήρχαν όρια. Το μόνο που τον ενδιέφερε όταν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ήταν πως θα πάει γρηγορότερα. Είτε είχε βροχή, είτε η πίστα ήταν στεγνή. Ο κάθε αγώνας ήταν για τον Βραζιλιάνο μια αναμέτρηση με τον ίδιο του τον εαυτό και συνάμα ένα διαρκές φλερτ με τον θάνατο.
Ο Σένα χρησιμοποίησε την οδήγηση ως μέσο αυτογνωσίας. «Για μένα, αυτή η αναζήτηση είναι συναρπαστική. Κάθε φορά που οδηγώ, ψάχνω να βρω κάτι καινούργιο. Κάτι περισσότερο από αυτό που ξέρω και μπορώ να κάνω. Και εδώ υπάρχει η αντίφαση. Γιατί τη στιγμή που θα γίνω ταχύτερος η ισορροπία είναι εξαιρετικά εύθραυστη. Σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, μπορεί όλα να τελειώσουν. Αυτά τα δύο άκρα συμβάλλουν στο να ανακαλύπτεις κάθε φορά τον εαυτό σου. Κάθε φορά όλο και πιο βαθιά» είχε πει κάποτε.
Η εσωστρέφειά του δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για τα αισθήματα που έτρεφε για τους συνανθρώπους του. Αγαπούσε τα παιδιά και έδωσε εκατομμύρια δολάρια από την προσωπική περιουσία του (υπολογίζεται σε 400 εκατομμύρια δολάρια, όταν πέθανε) για να προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον για τους ευρισκόμενους σε δεινή οικονομική κατάσταση συμπατριώτες του.
Στις αρχές του 1994 ήταν για μια ακόμη φορά αποκαλυπτικός. «Θέλω να ζήσω πολύ έντονα. Δεν θα ήθελα ποτέ να ζήσω χωρίς να μπορώ να ζω πραγματικά, καθηλωμένος από κάποια ασθένεια ή έναν τραυματισμό. Αν ποτέ συμβεί να έχω ένα ατύχημα που τελικά θα μου στοιχίζει τη ζωή μου, ελπίζω να συμβεί σε μια στιγμή».
Και έτσι έγινε. Την 1η Μαΐου 1994, στην πίστα της Ίμολα στο Σαν Μαρίνο ο κορυφαίος οδηγός της φόρμουλα 1 χτύπησε με την Williams στον τσιμεντένιο τοίχο στη στροφή Ταμπουρέλο. Εκατομμύρια κόσμου είδε το συμβάν στην τηλεόραση, ο κόσμος θρήνησε το χαμό του και στην κηδεία του που έγινε στο Σάο Πάολο παραβρέθηκαν χιλιάδες κόσμου.
ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ
Ονοματεπώνυμο Ayrton Senna da Silva
Χώρα Βραζιλία
Ημερ. γέννησης 21 Μαρτίου 1960
Τόπος γέννησης Σάο Πάολο, Βραζιλία
Ημερ. Θανάτου 1 Μαΐου 1994 (34 ετών)
Αγώνες 162
Νίκες 41
Pole positions 65
Βάθρα 80
Πρωταθλήματα 3 (1988,1990,1991)
Ομάδες
Χρονιές ομάδα νίκες (pole) (βάθρα)
1984 Toleman 0 (0) (3)
1985-1988 Lotus 6 (16) (22)
1989-1993 McLaren 35 (46) (55)
1994 Williams 0 (3) (0)
Λοιπά στοιχεία
Πρώτος αγώνας 1984 Βραζιλία
Πρώτη νίκη 1985 Πορτογαλία
Τελευταία νίκη 1993 Αυστραλία
Τελευταίος αγώνας 1994 Σαν Μαρίνο
>> Newagelia.gr - Συγκεντρωμένες όλες οι προσφορές των deals site σε μία σελίδα >> Bαριέσαι; Παίξε Τάβλι και πολλά άλλα παιχνίδια με Έλληνες παίκτες online κάνε κλικ εδώ και ξεκίνα το παιχνίδι!>>Ανοίξτε ένα λογαριασμό με τη bet365 σήμερα και λάβετε το 100% Μπόνους σας.
Και από την στιγμή που μας αποχαιρέτησε, εκείνη την αποφράδα Πρωτομαγιά του 1994 στην στροφή Ταμπουρέλο στην πίστα της Ίμολα, τίποτα δεν είναι ίδιο.
Μπήκε στον χώρο της φόρμουλα 1 με την λάμψη που φέρνει ένας κομήτης. Είχε όμως διάρκεια και, σε αντίθεση με τους κομήτες, ακόμη και σήμερα, 18 χρόνια μετά τον θάνατό του, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον μαγικό κόσμο της φόρμουλα 1. Ο λόγος φυσικά για (ποιόν άλλον;) τον Άιρτον Σένα.
Ο ερχομός του Σένα στην φόρμουλα 1, άλλαξε το τοπίο άρδην. Και από την στιγμή που μας αποχαιρέτησε, εκείνη την αποφράδα Πρωτομαγιά του 1994 στην στροφή Ταμπουρέλο στην πίστα της Ίμολα, τίποτα δεν είναι ίδιο.
Κλειστός χαρακτήρας, προσωπικότητα με προβληματισμούς που ξεπερνούσαν τα στενά όρια του σπορ, μυστικιστής, θεοσεβούμενος ο Σένα εξελίχθηκε στον κορυφαίο ίσως οδηγό που ανέδειξε ποτέ η φόρμουλα 1. Έστω και αν ο Μίχαελ Σουμάχερ στην συνέχεια ξεπέρασε όλα τα ρεκόρ του Βραζιλιάνου. Και σήμερα, ο Άιρτον παραμένει ζωντανός θρύλος.
Ο Ayrton Senna da Silva (αυτό είναι το πλήρες όνομά του) γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου 1960. Ήταν γόνος μιας πλούσιας οικογένειας της Βραζιλίας, και, μαζί με τον αδελφό και την αδελφή του, απολάμβανε μια προνομιακή ανατροφή.
Έτσι, ποτέ δεν χρειάσθηκε τους αγώνες αυτοκινήτου προκειμένου να κερδίσει χρήματα. Η ενασχόλησή του με το σπορ ξεκίνησε από μια ερωτική τρέλα που ξεπήδησε όταν ο πατέρας του, του έκανε δώρο ένα μικρό καρτ, όταν ο Σένα ήταν μόλις 4 ετών.
Στα 13 χρόνια του ο Άιρτον πήρε για πρώτη φορά μέρος σε πρωτάθλημα καρτ και οκτώ χρόνια αργότερα μπήκε στον χώρο της φόρμουλα 1, κάνοντας το ντεμπούτο του με την Toleman το 1984. Στο Μονακό (ένας αγώνας τον οποίο κέρδισε έξι φορές), με καταρρακτώδη βροχή έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για έναν οδηγό φαινόμενο που θα αλλάξει τον ρου της ιστορίας του σπορ.
Το 1985 ο Σένα μετακόμισε στη Lotus, όπου σε τρεις σεζόν ξεκίνησε από την pole position 16 φορές) και κέρδισε έξι αγώνες. Έχοντας φτάσει στα όρια του με την Lotus αποφάσισε ότι ο γρηγορότερος τρόπος για να αναρριχηθεί στην κορυφή της φόρμουλα 1 θα ήταν με τη McLaren, όπου πήγε το 1988 και έμεινε για έξι σεζόν, κερδίζοντας 35 αγώνες και τρία παγκόσμια πρωταθλήματα.
Το 1988, όταν η McLaren-Honda κέρδισε 15 από τους 16 αγώνες, ο Σένα κέρδισε τον ομόσταυλό του Αλέν Προστ. Οι δύο από τους μεγαλύτερους οδηγούς έγιναν πρωταγωνιστές σε μία από τις πιο άσχημες στιγμές του σπορ. Το 1989 ο Προστ πήρε τον τίτλο με μια μάλλον άσχημη ενέργεια σε βάρος του Σένα στο σικέιν στην πίστα Σουζούκα της Ιαπωνίας. Και τον επόμενο χρόνο, ο Σένα πήρε την εκδίκησή του την πρώτη στροφή της Σουζούκα, κερδίζοντας δεύτερο πρωτάθλημά του με την εκτόπιση της Ferrari του Πρόστ.
Πέρα από την οδηγική ιδιοφυΐα του, ο Σένα ήταν ίσως η πιο συναρπαστική προσωπικότητα που έχει περάσει ποτέ από το σπορ. Αν και μικρός σε ανάστημα διέθετε μια ισχυρή φυσική παρουσία, και όταν μιλούσε, με τα ζεστά καφέ μάτια και την χαρακτηριστική φωνή του, ο συνομιλητής του έμενε μαγεμένος από την ευγλωττία του.
Ακόμη και οι κατάκοποι εκπρόσωποι της Φόρμουλα 1 γοητεύονταν από τους γεμάτους πάθος μονολόγους του, στην διάρκεια των συνεντεύξεων Τύπου μετά τους αγώνες. Τους οποίους μονολόγους παρακολουθούσαν με θρησκευτική ευλάβεια, σε σημείο που και μια καρφίτσα να έπεφτε στο πάτωμα ο ήχος της θα ακουγόταν.
Οδήγησε σαν ένας δαιμονισμένος άγγελος . Και κάποιοι υποστηρίζουν πως μέσα στο κόκπιτ έβγαιναν οι δαίμονες που πολλές φορές κυβερνούσαν τις σκέψεις του. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο μακριά από τις πίστες ήταν βαθιά θρησκευόμενος.
Η υπέρμετρη φιλοδοξία του προκάλεσε την καταδίκη από τα ΜΜΕ αλλά και τους συναθλητές του, μεταξύ των οποίων και Προστ. Όλοι αυτοί τον κατηγόρησαν πως βάζει σε πρώτη μοίρα τη νίκη, αδιαφορώντας για την ασφάλεια του ίδιου και των συναθλητών του.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που ο Σένα είχε ομολογήσει ότι τρόμαζε όταν συνειδητοποιούσε αυτά που έκανε μέσα στην πίστα. Για τον Βραζιλιάνο δεν υπήρχε τακτική, δεν υπήρχαν κανόνες και, πάνω από όλα, δεν υπήρχαν όρια. Το μόνο που τον ενδιέφερε όταν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ήταν πως θα πάει γρηγορότερα. Είτε είχε βροχή, είτε η πίστα ήταν στεγνή. Ο κάθε αγώνας ήταν για τον Βραζιλιάνο μια αναμέτρηση με τον ίδιο του τον εαυτό και συνάμα ένα διαρκές φλερτ με τον θάνατο.
Ο Σένα χρησιμοποίησε την οδήγηση ως μέσο αυτογνωσίας. «Για μένα, αυτή η αναζήτηση είναι συναρπαστική. Κάθε φορά που οδηγώ, ψάχνω να βρω κάτι καινούργιο. Κάτι περισσότερο από αυτό που ξέρω και μπορώ να κάνω. Και εδώ υπάρχει η αντίφαση. Γιατί τη στιγμή που θα γίνω ταχύτερος η ισορροπία είναι εξαιρετικά εύθραυστη. Σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, μπορεί όλα να τελειώσουν. Αυτά τα δύο άκρα συμβάλλουν στο να ανακαλύπτεις κάθε φορά τον εαυτό σου. Κάθε φορά όλο και πιο βαθιά» είχε πει κάποτε.
Η εσωστρέφειά του δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για τα αισθήματα που έτρεφε για τους συνανθρώπους του. Αγαπούσε τα παιδιά και έδωσε εκατομμύρια δολάρια από την προσωπική περιουσία του (υπολογίζεται σε 400 εκατομμύρια δολάρια, όταν πέθανε) για να προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον για τους ευρισκόμενους σε δεινή οικονομική κατάσταση συμπατριώτες του.
Στις αρχές του 1994 ήταν για μια ακόμη φορά αποκαλυπτικός. «Θέλω να ζήσω πολύ έντονα. Δεν θα ήθελα ποτέ να ζήσω χωρίς να μπορώ να ζω πραγματικά, καθηλωμένος από κάποια ασθένεια ή έναν τραυματισμό. Αν ποτέ συμβεί να έχω ένα ατύχημα που τελικά θα μου στοιχίζει τη ζωή μου, ελπίζω να συμβεί σε μια στιγμή».
Και έτσι έγινε. Την 1η Μαΐου 1994, στην πίστα της Ίμολα στο Σαν Μαρίνο ο κορυφαίος οδηγός της φόρμουλα 1 χτύπησε με την Williams στον τσιμεντένιο τοίχο στη στροφή Ταμπουρέλο. Εκατομμύρια κόσμου είδε το συμβάν στην τηλεόραση, ο κόσμος θρήνησε το χαμό του και στην κηδεία του που έγινε στο Σάο Πάολο παραβρέθηκαν χιλιάδες κόσμου.
ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ
Ονοματεπώνυμο Ayrton Senna da Silva
Χώρα Βραζιλία
Ημερ. γέννησης 21 Μαρτίου 1960
Τόπος γέννησης Σάο Πάολο, Βραζιλία
Ημερ. Θανάτου 1 Μαΐου 1994 (34 ετών)
Αγώνες 162
Νίκες 41
Pole positions 65
Βάθρα 80
Πρωταθλήματα 3 (1988,1990,1991)
Ομάδες
Χρονιές ομάδα νίκες (pole) (βάθρα)
1984 Toleman 0 (0) (3)
1985-1988 Lotus 6 (16) (22)
1989-1993 McLaren 35 (46) (55)
1994 Williams 0 (3) (0)
Λοιπά στοιχεία
Πρώτος αγώνας 1984 Βραζιλία
Πρώτη νίκη 1985 Πορτογαλία
Τελευταία νίκη 1993 Αυστραλία
Τελευταίος αγώνας 1994 Σαν Μαρίνο
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα "Like" και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας...!
>> Newagelia.gr - Συγκεντρωμένες όλες οι προσφορές των deals site σε μία σελίδα >> Bαριέσαι; Παίξε Τάβλι και πολλά άλλα παιχνίδια με Έλληνες παίκτες online κάνε κλικ εδώ και ξεκίνα το παιχνίδι!