p

Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

McKinsey & Co: Λάδι, φέτα και γιαούρτι το μοντέλο ανάπτυξης για την Ελλάδα

Και ενώ οι περισσότερες ειδήσεις και εκτιμήσεις για την χώρα μας είναι δυσμενείς, μια διαφορετική, πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας...
McKinsey & Co προτείνει ένα μοντέλο ανάπτυξης για τη χώρα μας βασισμένο στην παραγωγή, και την εκμετάλευση προϊόντων όπως λάδι, φέτα και γιαούρτι.

Η μελέτη έχει τίτλο: «Η Ελλάδα δέκα χρόνια μπροστά: Προσδιορίζοντας το νέο μοντέλο ανάπτυξης» και προτείνει τη στροφή της Ελλάδας σε παραδοσιακές οδούς όπου η χώρα έχει ήδη παρουσία. Και δεν χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο, απλά να την ισχυροποιήσει.

Σύμφωνα με την έρευνα, η χώρα μας έχει από τα καλύτερα βασικά προϊόντα και φαγητά στον κόσμο όμως στερείται του μοντέλου πώλησης των προιόντων με υψηλά περιθώρια κέρδους.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ελαιολάδου όπου ναι μεν η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα παγκοσμίως στην παραγωγή, εξάγει όμως «χύμα» στην Ιταλία το 60% της παραγωγής, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτό στη γειτονική χώρα, να καρπώνεται ένα επιπλέον 50% επί της τιμής του τελικού συσκευασμένου προϊόντος. Το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει το 28% της «ελληνικής φέτας» στην αγορά τυριών παγκόσμιως και το 30% των αγορών γιαουρτιού «ελληνικού στυλ» των ΗΠΑ, ενισχύει περαιτέρω τη σαφή εμπορική ευκαιρία για την Ελλάδα.