Την εξαγορά του 100% της Olympic Air από την Aegean, όπως είχε αποκαλύψει νωρίτερα το protothema.gr, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα η Aegean και η Marfin Investment Group.
Η επαναπροσέγγιση των δύο εταιριών έρχεται 20 μήνες μετά την απόφαση της Κομισιόν να μην επιτρέψει να προχωρήσει η συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines- Olympic Air, με το σκεπτικό ότι στην Ελλάδα θα υπήρχε μονοπώλιο στις γραμμές εσωτερικού κάτι που θα εκτόξευε τις τιμές των εισιτηρίων (τουλάχιστον στα δημοφιλή δρομολόγια).
Όμως η άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας καθώς και η κατακόρυφη πτώση του πτητικού έργου ανάγκασε τις δύο εταιρίες να ξανακαθίσουν στο ίδιο τραπέζι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η συνολική κίνηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά περίπου 8,1% στις γραμμές εσωτερικού και κατά 13,9% στις γραμμές εξωτερικού.
Ωστόσο, το μεγάλο ατού -σύμφωνα με πηγές από τις δύο εταιρίες- είναι το γεγονός ότι πλέον στα δρομολόγια εσωτερικού δραστηριοποιείται και τρίτη εταιρία, η Cyprus Airlines εδώ και περίπου ένα χρόνο. Η νέα εταιρεία - σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες - αναμένεται να φέρει την ονομασία «Olympic».
Όπως αναφέρουν κάποιες πηγές από την αγορά των αερομεταφορών, η «πτωχευμένη Κυπριακή αεροπορική εταιρία» εισήλθε στην ελληνική αγορά και λειτούργησε εν γνώση των δύο εταιριών έτσι ώστε να «ξεμπλοκάρει» από την Ε.Ε. το θέμα της συγχώνευσής τους, ενώ σε δεύτερο στάδιο πιθανόν να ενταχθεί και αυτή στο νέο εταιρικό σχήμα
Διαβάστε την ανακοίνωση των δύο εταιρειών:
H Aegean και η Marfin Investment Group συμφώνησαν σήμερα την πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean.
Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής η Οlympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης Aegean. Οι δυο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η καθεμιά το όνομα και τα σήματα τους καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό.
Οι διοικητικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν ώστε να προκύψουν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας και η βελτιστοποίηση στην αξιοποίηση στόλου και δικτύου με γνώμονα την ακόμη καλύτερη κάλυψη των αναγκών των επιβατών τόσο εντος της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό.
Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από τις Αρχές Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα προσδιορισθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της.
Το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συναλλαγή δεν διαφοροποιεί την σημερινή μετοχική βάση της Aegean.
Ο Πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:
«Η Aegean και η Οlympic Air έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια $2 δις σε καινούργιο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας στην Ελλάδα και τους επισκέπτες της ένα εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών που αναγνωρίζεται κάθε χρόνο με σημαντικά διεθνή βραβεία. Παράλληλα συνεισφέρουν στο κράτος 270 εκ ευρώ ετησίως σε φόρους, τέλη και εισφορές. Η έλλειψη όμως μεγέθους ικανού για να ανταγωνισθούμε σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση. Η Aegean διαθέτει, ακόμη, τα οικονομικά και οργανωτικά αποθέματα για να συνθέσει τις ελληνικές δυνάμεις προς όφελος του τουρισμού μας, των εσόδων του κράτους, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές. Ελπίζουμε ότι όλοι οι Έλληνες θα ενισχύσουν αυτή τη δύσκολη, φιλόδοξη και απόλυτα απαραίτητη προσπάθεια».
Η επαναπροσέγγιση των δύο εταιριών έρχεται 20 μήνες μετά την απόφαση της Κομισιόν να μην επιτρέψει να προχωρήσει η συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines- Olympic Air, με το σκεπτικό ότι στην Ελλάδα θα υπήρχε μονοπώλιο στις γραμμές εσωτερικού κάτι που θα εκτόξευε τις τιμές των εισιτηρίων (τουλάχιστον στα δημοφιλή δρομολόγια).
Όμως η άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας καθώς και η κατακόρυφη πτώση του πτητικού έργου ανάγκασε τις δύο εταιρίες να ξανακαθίσουν στο ίδιο τραπέζι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η συνολική κίνηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά περίπου 8,1% στις γραμμές εσωτερικού και κατά 13,9% στις γραμμές εξωτερικού.
Ωστόσο, το μεγάλο ατού -σύμφωνα με πηγές από τις δύο εταιρίες- είναι το γεγονός ότι πλέον στα δρομολόγια εσωτερικού δραστηριοποιείται και τρίτη εταιρία, η Cyprus Airlines εδώ και περίπου ένα χρόνο. Η νέα εταιρεία - σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες - αναμένεται να φέρει την ονομασία «Olympic».
Όπως αναφέρουν κάποιες πηγές από την αγορά των αερομεταφορών, η «πτωχευμένη Κυπριακή αεροπορική εταιρία» εισήλθε στην ελληνική αγορά και λειτούργησε εν γνώση των δύο εταιριών έτσι ώστε να «ξεμπλοκάρει» από την Ε.Ε. το θέμα της συγχώνευσής τους, ενώ σε δεύτερο στάδιο πιθανόν να ενταχθεί και αυτή στο νέο εταιρικό σχήμα
Διαβάστε την ανακοίνωση των δύο εταιρειών:
H Aegean και η Marfin Investment Group συμφώνησαν σήμερα την πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean.
Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής η Οlympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης Aegean. Οι δυο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η καθεμιά το όνομα και τα σήματα τους καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό.
Οι διοικητικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν ώστε να προκύψουν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας και η βελτιστοποίηση στην αξιοποίηση στόλου και δικτύου με γνώμονα την ακόμη καλύτερη κάλυψη των αναγκών των επιβατών τόσο εντος της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό.
Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από τις Αρχές Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα προσδιορισθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της.
Το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συναλλαγή δεν διαφοροποιεί την σημερινή μετοχική βάση της Aegean.
Ο Πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:
«Η Aegean και η Οlympic Air έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια $2 δις σε καινούργιο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας στην Ελλάδα και τους επισκέπτες της ένα εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών που αναγνωρίζεται κάθε χρόνο με σημαντικά διεθνή βραβεία. Παράλληλα συνεισφέρουν στο κράτος 270 εκ ευρώ ετησίως σε φόρους, τέλη και εισφορές. Η έλλειψη όμως μεγέθους ικανού για να ανταγωνισθούμε σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση. Η Aegean διαθέτει, ακόμη, τα οικονομικά και οργανωτικά αποθέματα για να συνθέσει τις ελληνικές δυνάμεις προς όφελος του τουρισμού μας, των εσόδων του κράτους, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές. Ελπίζουμε ότι όλοι οι Έλληνες θα ενισχύσουν αυτή τη δύσκολη, φιλόδοξη και απόλυτα απαραίτητη προσπάθεια».