p

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Προς εκμετάλλευση 862 ελληνικά λιμάνια

«Διαθέτουμε 862 λιμάνια τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτούμε», με αυτή του φράση ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης ανοίγει την πόρτα των ιδιωτικοποιήσεων ελληνικών λιμένων....

Κατά τη διάρκεια σημερινής Συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός επεσήμανε «Oι ιδιωτικοποιήσεις αποδίδουν. Αυτό είναι το μήνυμα από τη χθεσινή συμφωνία της Hp-Cosco-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κάποιοι εθελοτυφλούν και αυτό είναι δικαίωμά τους. Δεν είναι δικαίωμά τους να περιφρονούν τις θυσίες που έχει κάνει ο ελληνικός λαός. Ο δρόμος εξόδου από τα ελλείμματα περνάει μέσα από τις μεταρρυθμίσεις».

Ο κ. Μουσορούλης συνέχισε αναφέροντας «Το 80% του εμπορίου διακινείται μέσω θαλάσσης και η ελληνική ναυτιλία είναι κυρίαρχη στον τομέα αυτό. Και αυτό πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Διαθέτουμε 862 λιμάνια τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Έχουμε 16 λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, 16 λιμάνια εθνικής σημασίας 265 λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος και πολυάριθμους λιμένες τοπικής σημασίας. Έχουμε 12 ανώνυμες εταιρείες. Μέσω ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-2013, γίνονται παρεμβάσεις υποδομών ύψους 115 εκατ. ευρώ. Επίσης γίνονται λιμενικές υποδομές σε 41 λιμάνια , κύρια και περιφερειακά».

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τέθηκε χρονοδιάγραμμα μέχρι τον Φεβρουάριο οπότε και το TAIΠΕΔ θα έχει εκπονήσει μελέτη αξιοποίησης των λιμανιών και αξιολόγησης του επενδυτικού ενδιαφέροντος.

«Πρέπει να ανταποκριθούμε στο ευρωπαϊκό περιβάλλον. Στόχος είναι να έχουμε ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο λιμενικό σύστημα.» επεσήμανε ο Κ.Μουσουρούλης και ανέπτυξε τις Αρχές της στρατηγικής των λιμένων που είναι:

- Η σύνδεση των ελληνικών λιμένων με τα ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα μεταφορών

- Περιφερειακή ανάπτυξη

- Διασφάλιση το συντονισμού των παρεμβάσεων που γίνονται με δημόσιους πόρους

- Ιεράρχηση προτεραιοτήτων,

- Ορθολογική κατανομή των πόρων

- Προσαρμογή στις σημερινές διεθνείς εξελίξεις.

Η ΕΕ έχει ορισμένους κανόνες που πρέπει να εφαρμοστούν για τη λιμενική πολιτική

1) Ανάπτυξη συνεργιών

2) Υποχρέωση εκπόνησης στρατηγικής

3) Δημιουργία ναυτιλία μικρών αποστάσεων

4) Διαφάνεια κατά τη δημόσια χρηματοδότηση των λιμένων

5) Απλούστευση διοικητικών διαδικασιών κατά την είσοδο και έξοδο πλοίων από τα κοινοτικά λιμάνια.

6) Προώθηση διαλειτουργικότητας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων.

7) Διεύρυνση ατυχημάτων από ανεξάρτητους οργανισμούς

8) Υποχρέωση κατάρτισης σχεδίων ασφαλείας λιμένων.