Λένε ότι «αυτά συμβαίνουν μόνο στον κινηματογράφο». Κι έχουν απόλυτο δίκιο...
Ο κινηματογράφος είναι μεγάλος δάσκαλος; Όχι πάντα!
Καλύτερα να ξανασκεφτούμε τις διδαχές της 7ης τέχνης, μιας και στην πραγματική ζωή δεν εφαρμόζονται ποτέ – ή εφαρμόζονται με εντελώς αντίθετα αποτελέσματα.
Κι αυτό γιατί οι ταινίες είναι γεμάτες από παραπληροφόρηση και μύθους.
Δες μπόλικα φιλμ στη ζωή σου και ξεκίνα να πιστεύεις τις κινηματογραφικές «αλήθειες», για να έχεις απόλυτη αποτυχία στον πραγματικό κόσμο.
Και να γιατί...
Νο 1 - Αν συνεχίζεις να φλερτάρεις μια γυναίκα επ' άπειρο, στο τέλος θα ενδώσει στις πιέσεις σου
Πόσες και πόσες ρομαντικές κομεντί δεν αναπαράγουν το στερεότυπο του επίμονου κορτάκια που το παίρνει στο τέλος το κορίτσι; Κι αν στο σινεμά το ασύστολο φλερτ δουλεύει κάποια στιγμή, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται να μας βγάλει πουθενά! Ο διαπρεπής αυτός κινηματογραφικός μύθος αναπαράχθηκε στις ταινίες του αμίμητου ζεύγους Αστέρ-Ρότζερς και συνεχίζει σε όλες τις αισθηματικές κομεντί. Είπαμε, στο σινεμά η ερωτική επιμονή αποδίδει, το κορίτσι παραδίδεται αμαχητί στον άντρα που δεν ξέρει από όχι. Στην πραγματική ζωή ωστόσο το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει στον κορτάκια είναι... περιοριστικά μέτρα!
Νο 2 - Το πρώτο πράγμα που κάνει κάποιος όταν γυρνά στο σπίτι του είναι να παίρνει μια μπίρα από το ψυγείο
Ο λάτρης των χολιγουντιανών ταινιών το ξέρει καλά: ο άντρας όταν γυρνά σπίτι του από τη δουλειά εγκαινιάζει τον ελεύθερο χρόνο του με μια παγωμένη μπίρα. Πιο εύκολα βρίσκεις «αμερικανιά» που δεν συμβαίνει αυτό παρά που συμβαίνει! Αυτό βέβαια στην πραγματικότητα μπορεί να σε κάνει αλκοολικό ή να «κατασπαράξει» τον μισθό σου αφεύκτως. Κι αν βέβαια ο κινηματογραφικός άντρας είναι κομματάκι πλούσιος, η μπίρα δίνει τη θέση της στο κρασί ή το κοκτέιλ...
Νο 3 - Φάε και πιες ό,τι σκεφτείς, θα είσαι μια χαρά
Υπάρχει μια σκηνή στο «Up in the Air» με τον George Clooney να επιστρέφει σπίτι και να φτιάχνει ένα ποτό τεραστίων διαστάσεων, τόσο που κάνει όλους εμάς να νιώθουμε ότι δεν πίνουμε σταλιά! Έτσι είναι ο κινηματογράφος, οι μεζούρες παραείναι μεγάλες. Είναι όμως και το άλλο: κανείς δεν τρώει χωρίς τη συνοδεία κρασιού (με τα κρασοπότηρα να είναι επίσης πελώρια). Η ίδια αρχή εφαρμόζεται φυσικά και στο φαγητό, με τους ήρωες να απολαμβάνουν βραδινά τσιμπούσια και μερίδες... καταπέτασμα. Συνέπειες; Στον κινηματογράφο καμία. Στην πραγματικότητα, τις ξέρουμε όλοι...
Νο 4 - Η οδήγηση είναι τόσο εύκολη που δεν χρειάζεται καν να κοιτάς τον δρόμο
Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πάνω στο τιμόνι είναι που σκέφτεται ο ήρωας ό,τι είναι να σκεφτεί, κάνει ό,τι είναι να κάνει, εκτελεί ό,τι είναι να εκτελέσει και δεν συμμαζεύεται! Λες και κάθεται αναπαυτικά στον καναπέ του. Είναι φυσικά γιατί στον κινηματογράφο οι ηθοποιοί δεν οδηγούν πραγματικά στις σκηνές μέσα στο αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα ωστόσο μην το δοκιμάσετε ποτέ. Τα μάτια πάντα καρφωμένα στον δρόμο και τα χέρια δεν κινούν μηχανικά το τιμόνι αριστερά-δεξιά, σαν τις ταινίες...
Νο 5 - Σεξ στα όρθια
Στο κινηματογραφικό σύμπαν οι άνθρωποι λατρεύουν να το κάνουν όρθιοι! Είναι ένας τρόπος βλέπετε να κάνει η ηθοποιός την «καυτή» σκηνή της χωρίς να πρέπει να βγάλει τα ρούχα της. Και είναι φυσικά και το ευκολότερο πράγμα του κόσμου (στο σινεμά). Οι γυναίκες πάντα φοράνε φούστα -τι βολικό- και ποτέ εσώρουχο, μιας και δεν βλέπουμε να το βγάζουν ποτέ. Στην πραγματική ζωή το έργο είναι σαφώς δυσκολότερο και απαιτεί άψογη αμοιβαία συνεργασία, χώρια τα ρίσκα για λουμπάγκο...
Νο 6 - Ο έρωτας δεν είναι έρωτας αν δεν διαλύσεις το διαμέρισμά σου
Το έχουμε δει τόσες και τόσες φορές που πλέον δεν το παρατηρούμε καν. Κι όμως, είναι εκεί, και είναι με δύο τρόπους. Οι περισσότερες ρομαντικές κομεντί έχουν λοιπόν τη σκηνή του παθιασμένου έρωτα του ζεύγους, που επιλέγει να το κάνει σε κάθε άλλο σημείο του σπιτιού παρά στο κρεβάτι! Εννοείται ότι διαλύουν το σύμπαν στο ερωτικό περάσμά τους. Κι όταν τελικά χωρίσουν, γιατί θα χωρίσουν, ο άντρας συνήθως θα γκρεμίσει ό,τι απέμεινε στο διαμέρισμά του (από το φλογερό σεξ) από τα νεύρα και την τσατίλα του. Πώς αλλιώς να θρηνήσει για τον χαμένο έρωτα; Χρειάζεται να μιλήσουμε για την πραγματικότητα;
Νο 7 - Βήξε μια φορά και είσαι παρελθόν
Στον κινηματογράφο, δεν υπάρχει αθώο βήξιμο και... καλοήθης πονοκέφαλος. Όχι! Κάθε βήξιμο, κάθε πόνος, κάθε φαγούρα καταλήγει σε ανίατη ασθένεια. Και το τέλος του ήρωα επίκειται. Είναι να μη γίνεις υποχονδριακός;
Νο 8 - Παντού στο εξωτερικό μιλούν αγγλικά, μόνο που το κάνουν με αστεία προφορά
Κι όμως, στην πραγματικότητα οι άνθρωποι μιλούν τις δικές τους γλώσσες, χωρίς γελοίες προφορές. Σοκ;
Νο 9 - Οι καλοί πίνουν τον καφέ τους σκέτο, χωρίς ζάχαρη
Πάντα! Μη ρωτάτε γιατί, έτσι είναι. Δεχτείτε το και ξεπεράστε το...
Ο κινηματογράφος είναι μεγάλος δάσκαλος; Όχι πάντα!
Καλύτερα να ξανασκεφτούμε τις διδαχές της 7ης τέχνης, μιας και στην πραγματική ζωή δεν εφαρμόζονται ποτέ – ή εφαρμόζονται με εντελώς αντίθετα αποτελέσματα.
Κι αυτό γιατί οι ταινίες είναι γεμάτες από παραπληροφόρηση και μύθους.
Δες μπόλικα φιλμ στη ζωή σου και ξεκίνα να πιστεύεις τις κινηματογραφικές «αλήθειες», για να έχεις απόλυτη αποτυχία στον πραγματικό κόσμο.
Και να γιατί...
Νο 1 - Αν συνεχίζεις να φλερτάρεις μια γυναίκα επ' άπειρο, στο τέλος θα ενδώσει στις πιέσεις σου
Πόσες και πόσες ρομαντικές κομεντί δεν αναπαράγουν το στερεότυπο του επίμονου κορτάκια που το παίρνει στο τέλος το κορίτσι; Κι αν στο σινεμά το ασύστολο φλερτ δουλεύει κάποια στιγμή, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται να μας βγάλει πουθενά! Ο διαπρεπής αυτός κινηματογραφικός μύθος αναπαράχθηκε στις ταινίες του αμίμητου ζεύγους Αστέρ-Ρότζερς και συνεχίζει σε όλες τις αισθηματικές κομεντί. Είπαμε, στο σινεμά η ερωτική επιμονή αποδίδει, το κορίτσι παραδίδεται αμαχητί στον άντρα που δεν ξέρει από όχι. Στην πραγματική ζωή ωστόσο το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει στον κορτάκια είναι... περιοριστικά μέτρα!
Νο 2 - Το πρώτο πράγμα που κάνει κάποιος όταν γυρνά στο σπίτι του είναι να παίρνει μια μπίρα από το ψυγείο
Ο λάτρης των χολιγουντιανών ταινιών το ξέρει καλά: ο άντρας όταν γυρνά σπίτι του από τη δουλειά εγκαινιάζει τον ελεύθερο χρόνο του με μια παγωμένη μπίρα. Πιο εύκολα βρίσκεις «αμερικανιά» που δεν συμβαίνει αυτό παρά που συμβαίνει! Αυτό βέβαια στην πραγματικότητα μπορεί να σε κάνει αλκοολικό ή να «κατασπαράξει» τον μισθό σου αφεύκτως. Κι αν βέβαια ο κινηματογραφικός άντρας είναι κομματάκι πλούσιος, η μπίρα δίνει τη θέση της στο κρασί ή το κοκτέιλ...
Νο 3 - Φάε και πιες ό,τι σκεφτείς, θα είσαι μια χαρά
Υπάρχει μια σκηνή στο «Up in the Air» με τον George Clooney να επιστρέφει σπίτι και να φτιάχνει ένα ποτό τεραστίων διαστάσεων, τόσο που κάνει όλους εμάς να νιώθουμε ότι δεν πίνουμε σταλιά! Έτσι είναι ο κινηματογράφος, οι μεζούρες παραείναι μεγάλες. Είναι όμως και το άλλο: κανείς δεν τρώει χωρίς τη συνοδεία κρασιού (με τα κρασοπότηρα να είναι επίσης πελώρια). Η ίδια αρχή εφαρμόζεται φυσικά και στο φαγητό, με τους ήρωες να απολαμβάνουν βραδινά τσιμπούσια και μερίδες... καταπέτασμα. Συνέπειες; Στον κινηματογράφο καμία. Στην πραγματικότητα, τις ξέρουμε όλοι...
Νο 4 - Η οδήγηση είναι τόσο εύκολη που δεν χρειάζεται καν να κοιτάς τον δρόμο
Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πάνω στο τιμόνι είναι που σκέφτεται ο ήρωας ό,τι είναι να σκεφτεί, κάνει ό,τι είναι να κάνει, εκτελεί ό,τι είναι να εκτελέσει και δεν συμμαζεύεται! Λες και κάθεται αναπαυτικά στον καναπέ του. Είναι φυσικά γιατί στον κινηματογράφο οι ηθοποιοί δεν οδηγούν πραγματικά στις σκηνές μέσα στο αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα ωστόσο μην το δοκιμάσετε ποτέ. Τα μάτια πάντα καρφωμένα στον δρόμο και τα χέρια δεν κινούν μηχανικά το τιμόνι αριστερά-δεξιά, σαν τις ταινίες...
Νο 5 - Σεξ στα όρθια
Στο κινηματογραφικό σύμπαν οι άνθρωποι λατρεύουν να το κάνουν όρθιοι! Είναι ένας τρόπος βλέπετε να κάνει η ηθοποιός την «καυτή» σκηνή της χωρίς να πρέπει να βγάλει τα ρούχα της. Και είναι φυσικά και το ευκολότερο πράγμα του κόσμου (στο σινεμά). Οι γυναίκες πάντα φοράνε φούστα -τι βολικό- και ποτέ εσώρουχο, μιας και δεν βλέπουμε να το βγάζουν ποτέ. Στην πραγματική ζωή το έργο είναι σαφώς δυσκολότερο και απαιτεί άψογη αμοιβαία συνεργασία, χώρια τα ρίσκα για λουμπάγκο...
Νο 6 - Ο έρωτας δεν είναι έρωτας αν δεν διαλύσεις το διαμέρισμά σου
Το έχουμε δει τόσες και τόσες φορές που πλέον δεν το παρατηρούμε καν. Κι όμως, είναι εκεί, και είναι με δύο τρόπους. Οι περισσότερες ρομαντικές κομεντί έχουν λοιπόν τη σκηνή του παθιασμένου έρωτα του ζεύγους, που επιλέγει να το κάνει σε κάθε άλλο σημείο του σπιτιού παρά στο κρεβάτι! Εννοείται ότι διαλύουν το σύμπαν στο ερωτικό περάσμά τους. Κι όταν τελικά χωρίσουν, γιατί θα χωρίσουν, ο άντρας συνήθως θα γκρεμίσει ό,τι απέμεινε στο διαμέρισμά του (από το φλογερό σεξ) από τα νεύρα και την τσατίλα του. Πώς αλλιώς να θρηνήσει για τον χαμένο έρωτα; Χρειάζεται να μιλήσουμε για την πραγματικότητα;
Νο 7 - Βήξε μια φορά και είσαι παρελθόν
Στον κινηματογράφο, δεν υπάρχει αθώο βήξιμο και... καλοήθης πονοκέφαλος. Όχι! Κάθε βήξιμο, κάθε πόνος, κάθε φαγούρα καταλήγει σε ανίατη ασθένεια. Και το τέλος του ήρωα επίκειται. Είναι να μη γίνεις υποχονδριακός;
Νο 8 - Παντού στο εξωτερικό μιλούν αγγλικά, μόνο που το κάνουν με αστεία προφορά
Κι όμως, στην πραγματικότητα οι άνθρωποι μιλούν τις δικές τους γλώσσες, χωρίς γελοίες προφορές. Σοκ;
Νο 9 - Οι καλοί πίνουν τον καφέ τους σκέτο, χωρίς ζάχαρη
Πάντα! Μη ρωτάτε γιατί, έτσι είναι. Δεχτείτε το και ξεπεράστε το...