Μείζον ζήτημα εθνικής ασφάλειας προκύπτει από τη μίσθωση των μαρίνων σε
τουρκικές εταιρείες, καθώς εκτός από τις εγκαταστάσεις για τα σκάφη, οι
Τούρκοι επιχειρηματίες θα μπορούν πλέον να διαχειρίζονται και τα ραντάρ
υψηλής απόδοσης που βρίσκονται στον ίδιο χώρο και μάλιστα καθόλα νόμιμα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Τύπου της Κυριακής», η χρήση των συγκεκριμένων ραντάρ, τα οποία έχουν εμβέλεια 32 μιλίων περιφερειακά της μαρίνας, ουσιαστικά σημαίνει ότι οι Τούρκοι θα μπορούν να σκανάρουν και να χαρτογραφούν την ευρύτερη περιοχή της εγκατάστασης που ελέγχουν, με ότι αυτό συνεπάγεται όταν μιλάμε για σημεία ιδιαίτερης γεωστρατηγικής σημασίας, όπως π.χ. η Λέσβος (η μαρίνα της πέρασε πρόσφατα υπό τον έλεγχο τουρκικής εταιρείας).
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι από ελληνικής πλευράς πρακτικά δεν υπάρχει δυνατότητα να ελεγχθεί η χρήση των δεδομένων των ραντάρ, αφού υποτίθεται ότι τα στοιχεία αυτά χορηγούνται ελεύθερα στους κυβερνήτες των σκαφών με στόχο την ασφαλή πλοήγηση από και προς τις μαρίνες. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποιο είδος «φίλτρου» που να ελέγχει τόσο το υλικό που παραχωρείται, όσο και το σε ποιον δίδεται.
Καταλήγοντας, το δημοσίευμα αναφέρει πως εξίσου ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εμφανίζεται να έχει αγαστή συνεργασία με τους ομίλους που έχουν επενδύσει ή έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις ελληνικές μαρίνες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Τύπου της Κυριακής», η χρήση των συγκεκριμένων ραντάρ, τα οποία έχουν εμβέλεια 32 μιλίων περιφερειακά της μαρίνας, ουσιαστικά σημαίνει ότι οι Τούρκοι θα μπορούν να σκανάρουν και να χαρτογραφούν την ευρύτερη περιοχή της εγκατάστασης που ελέγχουν, με ότι αυτό συνεπάγεται όταν μιλάμε για σημεία ιδιαίτερης γεωστρατηγικής σημασίας, όπως π.χ. η Λέσβος (η μαρίνα της πέρασε πρόσφατα υπό τον έλεγχο τουρκικής εταιρείας).
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι από ελληνικής πλευράς πρακτικά δεν υπάρχει δυνατότητα να ελεγχθεί η χρήση των δεδομένων των ραντάρ, αφού υποτίθεται ότι τα στοιχεία αυτά χορηγούνται ελεύθερα στους κυβερνήτες των σκαφών με στόχο την ασφαλή πλοήγηση από και προς τις μαρίνες. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποιο είδος «φίλτρου» που να ελέγχει τόσο το υλικό που παραχωρείται, όσο και το σε ποιον δίδεται.
Καταλήγοντας, το δημοσίευμα αναφέρει πως εξίσου ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εμφανίζεται να έχει αγαστή συνεργασία με τους ομίλους που έχουν επενδύσει ή έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις ελληνικές μαρίνες.