Η Citroen θα παρουσιάζει στη Γενεύη, ένα νέο πρωτοποριακό υβριδικό
σύστημα, που χρησιμοποιεί παράλληλα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης,
πεπιεσμένο αέρα και υδραυλική ισχύ.
Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, το σύστημα Hybrid Air προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων, είναι προσιτό σε όλες τις αγορές, ενώ οι αμιγώς μηχανικές λύσεις προσφέρουν απλούστερες διαδικασίες συντήρησης, αλλά και ανακύκλωσης στο τέλος της ζωής του αυτοκινήτου.
Το υβριδικό σύστημα Hybrid Air προσφέρει υψηλή απόδοση και μέση κατανάλωση μικρότερη των 3λίτρων/100χλμ. χωρίς τη χρήση επιπλέον στοιχείων μπαταρίας, για:
- Ακόμα μικρότερο περιβαντολογικό αποτύπωμα
- Χαμηλότερο κόστος κτήσης
- Καμία επίπτωση στο διαθέσιμο εσωτερικό χώρο
Η συγκεκριμένη τεχνολογία ταιριάζει ιδιαίτερα σε οχήματα της κατηγορίας B & C (C3, C4), καθώς και σε επαγγελματικά μοντέλα. Στη Γενεύη θα παρουσιαστεί ένα πρωτότυπο C3 που χάρη στο εν λόγω σύστημα καταναλώνει μόλις 2.9λίτρα/100χλμ. και εκπέμπει 69γρμ./χλμ. CO2. Η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών φτάνει σε αστικές συνθήκες το 45% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το σύστημα βασίζεται σε δοκιμασμένες τεχνολογίες και υποσυστήματα: Έναν κινητήρα βενζίνης PureTech, τη μονάδα αποθήκευσης συμπιεσμένου αέρα, μια υδραυλική αντλία-κινητήρα και ένα αυτόματο πλανητικό σύστημα μετάδοσης.
Το γκρουπ PSA κατοχύρωσε 80 πατέντες κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου προσφέρει τρεις λειτουργίες:
- Κίνηση με τη χρήση αέρα και μηδενικές εκπομπές ρύπων
- Κίνηση αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης
- Συνδυασμένη κίνηση όπου ο θερμικός κινητήρας και ο υδραυλικός κινητήρας παράγουν έργο ταυτόχρονα.
Η κίνηση με τη χρήση αέρα
Σε αυτή την περίπτωση το όχημα κινείται χωρίς να εκπέμπει ρύπους (Zero Emission Vehicle). Ο πεπιεσμένος αέρας κινεί τους τροχούς μέσω των υδραυλικών κινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες το αυτοκίνητο υπολογίζεται ότι θα κινείται με αυτό τον τρόπο κατά 60% με 80% στο αστικό περιβάλλον. Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου η μονάδα πεπιεσμένου αέρα επανατροφοδοτείται. Το όχημα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση αέρα έως τα 70χλμ./ώρα.
Κίνηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης
Το όχημα κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συγκεκριμένη επιλογή χρησιμοποιείται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος, ενώ και εδώ κατά την επιβράδυνση επανατροφοδοτείται η δεξαμενή πεπιεσμένου αέρα.
Η συνδυασμένη κίνηση
Η ταυτόχρονη λειτουργία και των δύο κινητήρων χρησιμοποιείται κυρίως κατά την έντονη επιτάχυνση και είναι ικανή να παράγει σημαντικά ποσά ισχύος (μέχρι περίπου 122 ίπους στην περίπτωση του κινητήρα 1.2VTi 82).
Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, το σύστημα Hybrid Air προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων, είναι προσιτό σε όλες τις αγορές, ενώ οι αμιγώς μηχανικές λύσεις προσφέρουν απλούστερες διαδικασίες συντήρησης, αλλά και ανακύκλωσης στο τέλος της ζωής του αυτοκινήτου.
Το υβριδικό σύστημα Hybrid Air προσφέρει υψηλή απόδοση και μέση κατανάλωση μικρότερη των 3λίτρων/100χλμ. χωρίς τη χρήση επιπλέον στοιχείων μπαταρίας, για:
- Ακόμα μικρότερο περιβαντολογικό αποτύπωμα
- Χαμηλότερο κόστος κτήσης
- Καμία επίπτωση στο διαθέσιμο εσωτερικό χώρο
Η συγκεκριμένη τεχνολογία ταιριάζει ιδιαίτερα σε οχήματα της κατηγορίας B & C (C3, C4), καθώς και σε επαγγελματικά μοντέλα. Στη Γενεύη θα παρουσιαστεί ένα πρωτότυπο C3 που χάρη στο εν λόγω σύστημα καταναλώνει μόλις 2.9λίτρα/100χλμ. και εκπέμπει 69γρμ./χλμ. CO2. Η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών φτάνει σε αστικές συνθήκες το 45% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το σύστημα βασίζεται σε δοκιμασμένες τεχνολογίες και υποσυστήματα: Έναν κινητήρα βενζίνης PureTech, τη μονάδα αποθήκευσης συμπιεσμένου αέρα, μια υδραυλική αντλία-κινητήρα και ένα αυτόματο πλανητικό σύστημα μετάδοσης.
Το γκρουπ PSA κατοχύρωσε 80 πατέντες κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου προσφέρει τρεις λειτουργίες:
- Κίνηση με τη χρήση αέρα και μηδενικές εκπομπές ρύπων
- Κίνηση αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης
- Συνδυασμένη κίνηση όπου ο θερμικός κινητήρας και ο υδραυλικός κινητήρας παράγουν έργο ταυτόχρονα.
Η κίνηση με τη χρήση αέρα
Σε αυτή την περίπτωση το όχημα κινείται χωρίς να εκπέμπει ρύπους (Zero Emission Vehicle). Ο πεπιεσμένος αέρας κινεί τους τροχούς μέσω των υδραυλικών κινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες το αυτοκίνητο υπολογίζεται ότι θα κινείται με αυτό τον τρόπο κατά 60% με 80% στο αστικό περιβάλλον. Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου η μονάδα πεπιεσμένου αέρα επανατροφοδοτείται. Το όχημα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση αέρα έως τα 70χλμ./ώρα.
Κίνηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης
Το όχημα κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συγκεκριμένη επιλογή χρησιμοποιείται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος, ενώ και εδώ κατά την επιβράδυνση επανατροφοδοτείται η δεξαμενή πεπιεσμένου αέρα.
Η συνδυασμένη κίνηση
Η ταυτόχρονη λειτουργία και των δύο κινητήρων χρησιμοποιείται κυρίως κατά την έντονη επιτάχυνση και είναι ικανή να παράγει σημαντικά ποσά ισχύος (μέχρι περίπου 122 ίπους στην περίπτωση του κινητήρα 1.2VTi 82).